Mededeling

Collapse
No announcement yet.

prijzen vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

prijzen

Rene,
    Als ik zie wat kinderen (nog in de kinderwagen) voor speelgoed hebben als
    computerspelletjes e.d.,dan zie ik niet dat je ze veel genoegen doet met gratis vogels. Als het niet duur is,is het gewoon niets waard.Ouders moeten de kinderen constant achter de broek zitten opdat ze de dieren verzorgen anders moeten ze het zelf doen.
    Pas als ze er zelf voor moeten betalen zijn ze MISSCHIEN gemotiveerd.
    Je kan kinderen nou eenmaal niet dwingen tot een hobby. Die keus moeten
    ze zelf maken en dan ook de verantwoording nemen.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

hoi rene

bij ons op de vereniging kan ik vaak ook goedkoper aan vogels komen
      en dat geld eveneens bij de plaatselijke handelaar hier ik kan daar vaak ook voor informatie terecht het is zelfs wel eens zo dat ik gebeld wordt met vragen ik ben vaak buiten school/werk met mijn vogels bezig om ze te controleren op ziektes enz enz enz ik heb ook een hoop stuen van me ouders dat als het me even niet lukt ze bijspringen ik heb me broertjes ondertussen ook met het vogel virus aan getsoken en de eerste vogels voor hun zullen er eerdaags komen mijn ouders staan daar zeer positief tegen over dus ik denk niet dat dat we meteen de naar de prijzen moeten kijken maar hoe de ouders er tegen over staan vaak als ik die vraag stel krijg ik het zelfde antwoord dat stelletje rotzooi makers of dat doen ze maar als ze op zich zelf zitten zo worden andere natuurlijk niet gestimuleerd maar dat er mensen tussen zitten die het andere gunnen dat oontken ik ook niet ik ben zelf ook een juegdlid en krijg een hoop stuen en hulp van mijn mede kwekers maar het is dan bij ons wel zo als er dan iemand ziek is of op vakantie gaat dat men elkaar helpt
      dat zelfde is gebeurd met het bouwen van mij voliere heb nu 10 kanaries zitten
      waarvan 6 tt kwaliteit heb er zelf ook wel wat voor moeten doen
      het is natuurlijk ook niet zo dat ze de jeugd alles naar toe moeten schuiven ik vind dat ze daar ook wel wat voor terug mogen doen
      mvg eitje

Opmerking

Ik heb mijn vogels voor mijn plezier.
        Aantal punten interesseert mij helemaal niet.
        Heb vroeger grote gezelschap's voliere's gehad met echt vanalles er in ,en er werd ook gekweekt.
        Ben pas weer opnieuw begonnen met een ruime binnenvoliere.
        Al mijn vogels zijn voor mij topper's.

Opmerking

toppertjes

En zo hoort het ook te zijn.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Ik denk dat als je geen japanse nachtegalen wil of major putters het allemaal wel heel erg meevalt. Een koppel goede kanaries kost vaak maar 20-40 euro. Ik heb ooit een kampioenskoppel Timbrado's gekocht voor 50 euro. Het jaar daarna had ik er 12 jongen uit in 3 rondes en dus heel even geduld en daarna ruilen is ook een hok vol voor je het weet. Ik ben dit jaar met putters begonnen. Soms vindt je al een koppel bloemputters voor 75 euro en als het je lukt het jaar erna wat te kweken heb je zo 10 vogels na je eerste jaar. Dan is het een kwestie van ruilen en verder kweken waarna je hok overvol raakt als je je best doet

Opmerking

toennu
              Luiheid is het begin van wijsheid.

Opmerking

Misschien moeten we toch maar blij zijn,dat de vogels niet meer achter je kont aan worden gegooid.
                Voor goede gezonde vogels behoort gewoon een redelijke prijs te worden
                betaald en niet anders.
                Wie er anders over denkt moet in alle ernst maar eens bij zich zelf te rade gaan. We hebben het toch niet over wegwerp speelgoed.
                Vr.groeten van
                Antoni

homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

ben ik helemaal met je eens antoni,
                  het is geen wegwerp artikel ,maar een stijging van meer als 1000%
                  vind ik wel heel erg overdreven.
                  en volgens mijn doen we daar zelf aan mee ik koop ze voor dat geld
                  en jullie verkopen ze voor dat geld.(het is jullie gegund zo is het niet)
                  maar nieuwe jeugd leden zullen we er zo niet bij krijgen.
                  en volgens mijn is dat hard nodig.
                  ik sprak zaterdag een kweker uit dieren (gelderland)
                  die man was 50 en was het jongste lid van de vereniging.
                  dat bedoelde ik met mijn topic willen we nieuw jong bloed in onze vogel wereld
                  zal er wat moeten gebeuren,en daar helpen deze prijzen van de vogels niet echt toe.
                  en het was maar een voorstel zomaar een hersen spinsel van mijn.
                  ps buurjongen is nu aan het sparen voor een mooi koppel die wel tt waardig zijn.
                  groetjes

Opmerking

Of er jonge leden komen heeft weinig met die hoge prijzen van bepaalde vogels te maken.
                    Een beginner begint meestal met zebravinken en japanse meeuwtjes ,grasparkieten of kanarie's,en dat spul is nog steeds zeer betaalbaar.Er zullen ook veel liefhebbers zijn die helemaal geen behoefte hebben om lid te worden van een vereniging.
                    De vogels die nu zo duur zijn zaten vroeger meestal in gezelschap's volliere's ,en de meeste liefhebbers hebben er waarschijnlijk nooit serieus mee geprobeerd te kweken . Het had voor velen ook geen nut ,want ze brachten ook nog eens bijna niks op en de kweek ging te moeilijk.(dit laatste is niet mijn mening ,hoor)

Opmerking

Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

prijs

nu heb ik toeh echt altijd gedacht dat elke hobby geld kost en dat een beroep er is om geld te verdienen!
                        maar de laatse jaren krijg ik steeds meer het gevoel dat er minder hobby kwekers zijn; en vele om wat bij te verdienen vogels kweken, dus dan is het geen hobby meer!
                        want als sommige een kampioens prijs winnen krijgen ze dollar tekens in hun ogen en vliegd de prijs omhoog van redelijk na uitzonderlijk hoog.
                        mensen hou onze mooie sport toch vrij van dergelijke praktijken, het is de dood voor onze hobby.

termeer

Opmerking

hallo,
                          dat vind ik nu ook en als ik me jongen verkoop en er dan een zak zaad
                          aan over hou.
                          ben ik dik tevreden.
                          ik geniet elke dag van mijn trouwe vriendjes.
                          en ik denk niet dat mijn voorstel het probleem zal oplossen.
                          maar ik denk zelf wel dat het wel een zetje in de rug van de beginnende
                          kweker is.
                          groetjes
                          ps
                          ik ben het ook met jou eens ton een nest vogeltjes is van elk soort
                          een heerlijk gezicht.
                          maar waar ik het nog het meeste van kan genieten is jongen chinese dwergkwartels.
                          zo klein en dan al zo zelfstandig.

Opmerking

Opmerking

Ik ben gestopt met zebravinken en kanaries omdat ik die niet kwijt raak. Ik raak ze wel kwijt als ik ze de handel ingooi maar dat wil ik niet
                              Alles wat hier vandaan komt gaat alleen weg als het in een goede voliere komt dus dan wordt het moeilijk met de standaard doorsnee vogels. Ze gaan dan gratis weg. Het restje blijft dus hier en dat zijn 2 Timbrado-mannen, 2 Harzerrollers en 5 zebravinken.
                              Vanaf komend jaar ga ik verder met putters natuurbroed. Ik zal ze verkopen voor 100 euro het onverwant koppel en de agaten en witkelen duurder.

Komen ze in ieder geval goed terecht want vogels van 100 euro gaan niet op de vensterbank bij oma. Ik ben het dus wel eens met de wat hogere prijzen aangezien ik denk dat er dan wat beter met de vogels omgegaan wordt. Toen Japanse nachtegalen nog 30 gulden waren zat 90% in een kanariekooi te kwijnen. Dat doet gemiddeld Nederland niet meer met vogels van 150-200 euro gelukkig! Blauwfazantjes waren vroeger helemaal triest toen ze niks waard waren. Die gingen in tweetallen in de meest kleine kooitjes tussen de Kaapse violen op de verwarming

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                                .....Dat is vreemd, je zegt hobbykweker, maar kennelijk vind je het geld zo belangrijk dat je nu andere vogels gaat houden...
                                Misschien heb me me wat verkeerd uitgedrukt. Ik heb in de 40 jaar dat ik vogels kweek ook meer vogels weggegeven dan verkocht.... dus zo belangrijk is dat geld niet. Starters klopten nooit tevergeeft bij me aan en nu nog niet.
                                Maar het is gewoon lullig als je met de goedkopere soorten bij de handel komt en je krijgt de opmerking: zebravinken, meeuwen? Nou, ik kan ze eigenlijk niet hebben maar zet ze daar maar neer........
                                En de nadruk van mijn besluit om andere soorten te gaan kweken ligt niet op geldelijk gewin maar op meer plezier beleven aan je hobby. Aan een koppel Citroenparkieten heb ik evenveel plezier dan aan tig koppels zebravinken, hoe mooi ik de zebra's ook vind. Maar van dat ene koppeltje parkieten heb je veel minder werk dan van die zebravinken. En ik wil niet meer met de nodige kistjes vogels de boer op...
                                Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Working...
                                X