Mededeling

Collapse
No announcement yet.

prijzen vogels

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• prijzen vogels

sorry ik zal wel weer een open deur in schoppen maar ik heb 5 jaar geen vogels gehad door ruimte gebrek. (mijn ouders hadden een tuin en me vader was ook vogel gek dus was de liefde snel geboren )
    maar dan ga je samen wonen en later trouwen ik woon in amsterdam dus altijd een boven woning en had ik eindelijk een kamer over kwam er een kindje
    dus weer geen vogels nu heb ik sinds kort weer een beneden woning dus weer
    een voilere ik schrik me eigen kapot van de prijzen iedereen praat over we hebben jonge leden nodig om de sport levend te houden.
    we vergrijzen gek he.
    ik heb me voilere gevuld met b keus vogels wat bonte kanarie,s en zebra vinken duifjes etc op een tt hoef ik met deze beestjes (waar ik zelf super van geniet en me gezinnetje ook mamma zet zelfs met deze kouw de deur open om te genieten)
    mischien is het een optie dat goede kwekers mensen zoals ons helpt om de sport levendig te houden bv geef een aspirant lid een koppel kado waar ze wat aan hebben is makkelijk te finacieren we betalen met zijn allen 1 euro meer inschrijfgeld op een tt per vogel en jullie leveren en begeleiden de nieuwe mensen (maak een contractje we komen 4 x per jaar langs jullie hebben de vogels in bruikleen niet goed verzorgen nemen we de vogels weer mee kunnen ze weer andere mensen helpen)
    ik heb me voilere gevuld koste me 500 euro voor b keus denk je nu zelf dat we nieuwe mensen aantrekken (sorry is mijn mening maar dat zijn alleen mensen die besmet zijn met het vogel virus zoals ik)
    ik kan er naast zitten en totaal een verkeerde mening hebben maar het is wel mijn mening (en kom niet met het verhaal er zijn kwekers die je wil helpen ik had er van de week een die ging mijn helpen ik dol gelukkig (closters)
    vroeg aan mijn 25 euro per stuk ik wilde 3 koppels tel uit je kosten .
    helaas ik werk voor een baas en heb een gezin dus helaas.
    het is maar een droom van me, en ik kwam erop omdat me buur jongetje met zo,n zelfde tuin aan mijn vroeg buurman wat klinkt het gezellig ik heb aan me vader gevraagd of ik het ook mocht pa heb voilere gebouwd en zoon lief 12 jaar heb van mijn een koppel kanaries en 3 koppels zebra vinken gehad komt elke dag langs om te vertellen hoe het gaat>(had het niet mooier geweest als ik de jongen een koppel tt vogels had kunnen geven en mee naar de tt had kunnen nemen en dan had ik er ook geweest op de tt.
    het is maar een idee.
    groetjes rene

hallo Rene,

misschien ligt dat in het westen wat anders dan op het platte land maar als bij ons iemand met vogels begint en wordt lid van de plaatselijke vereniging dan wordt hij/zij meestal geholpen aan wat vogels voor een vriendenprijsje en bij mij hebben ze ook al wel eens een koppel voor niks gehad .Dat we vergrijzen klopt dus moeten we gek zijn met nieuwe leden en die, voor zover mogelijk, voorthelpen ,kijk willen ze gelijk met de duurdere soorten beginnen dan wordt het wat anders(papagaaiachtigen)maar komt iemand om tropen dan krijgen ze bij mij 2 koppels voor de prijs van 1 .Het is natuurlijk logisch dat aan het begin van een nieuw kweekseizoen weinig is weg te geven want iedere kweker heeft dan alles al gekoppeld.

m.vr.gr. Harry
    m.vr.gr. Harry

Opmerking

wat voor vogels wil je eigenlijk? iedereen klaagt over de prijzen maja zolang er mensen zijn die het ervoor wil geven zullen de prijzen echt niet zakken.

zijn er bij jou op de vereniging niet mensen die je kunnen matsen?

ik werd hier bij onze vereniging ook gematst toen ik wilde beginnen was toen 12 jaar oud. werd door de oude garde op weg geholpe en ging het jaar daarop met de bekers na huis en punten van 91 en een paar vogels van 90. bij onze vereniging gebeurd dit tenminste wel beetje een gewoonte en snap dus ook nooit dat dat bij andere verenigingen niet gebeurt.

mvg Ben
      Groeten, Ben

Opmerking

vogel prijzen

het gaat mijn om mensen die niets meer weten van vogels en niet aangesloten zijn bij een vereniging gewoon de domme liefhebber die leuk weer een voiler begint en toch stiekum verder wil omdat de buurman het ook doet
        jullie hebben ze waarschijnlijk allemaal.
        ik ben bij toeval weer lid van een vereniniging ,
        omdat ik op die bewuste zaterdag toevalig die b keus kanaries kocht en meteen een bordje zag vogel show volg pijl a
        had ik dat bordje niet gezien had ik nu nog steeds geen lid geweest
        zo is het in het leven je heb een kruiwagen nodig.
        heb je die niet word het zeuren

Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
        wat voor vogels wil je eigenlijk? iedereen klaagt over de prijzen maja zolang er mensen zijn die het ervoor wil geven zullen de prijzen echt niet zakken.

zijn er bij jou op de vereniging niet mensen die je kunnen matsen?

ik werd hier bij onze vereniging ook gematst toen ik wilde beginnen was toen 12 jaar oud. werd door de oude garde op weg geholpe en ging het jaar daarop met de bekers na huis en punten van 91 en een paar vogels van 90. bij onze vereniging gebeurd dit tenminste wel beetje een gewoonte en snap dus ook nooit dat dat bij andere verenigingen niet gebeurt.

mvg Ben

Opmerking

en op de vereniging praten met de mensen die al langer vogels hebben.

Groet,

Rob.

Opmerking

ja inderdaad je vogel hok komt echt wel vol hoor maak je maar niet druk.

ik weet niet hoe het bij jou zit allemaal maar ik vertel mijn ervaring. ik had de eerste jaren niet de kijk van wat is een goede vogel. dit heb ik geleerd want ik had ook vogels van 86 punten ik werd door mede vogelliefhebbers gevraagd laat je vogels eens zien. ik zag weinig verschil maar die andere wel samen keurbriefje bekijke enz. via de kring tentoonstelling aan adressen gekomen etc. ga ma door.

als je een paar vogels heb kun je ze beter bekijken en leer je ze kennen. je begint steeds meer verschillen te ontdekken. door de tijd heen kom je mede kwekers tegen van hetzelfde soort ga daar eens kijken bouw het langzaam op. de mindere vogels leer je eruit te halen en zo bouw je langzaam maar zeker een goede stam op.
            zoals ik al zei bij een ander is het misschien anders maar zo heb ik het meegemaakt.
            eerste jaar had ik 1 span al gauw had ik er 2.
            2e jaar jongen gehouden 4 span
            3e jaar 6 span vogels.
            4e jaar veel jongen verkocht en 2 echte goede spannen gekocht bij top kweker. waar mijn vader nu nog steeds alweer gauw 7 jaar later nog steeds dezelfde vorm vogels heeft en trots op is.

mvg Ben

P.S. je kruiwagen moet je toch ook zelf aanduwen? laat je nieuwsgierigheid zijn gang gaan en dan kom je vanzelf enthousiaste mede vogelkwekers tegen die je wel willen helpen met het aanduwen van je kruitje
            Groeten, Ben

Opmerking

Opmerking

Vr.groeten van
                Antoni

homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

vogelprijzen

sorry mannen ik begrijp het wel ik had inderdaad beter kunnen wachten maar ik kocht 15 kanarie,s in een keer.
                  en ik ben er ook van overtuigd dat ik op den duur ook die tt kanarie kan kopen
                  en die komen er ook zeker daar ben ik niet bang voor.
                  maar waar het mijn om gaat is de jeugd stimuleren om ook vogels te nemen,
                  hier kwam mijn oproep vandaan want wees nu eerlijk iemand met een kranten wijk kan geen vogels kopen van 50 euro een koppel.
                  en als zo,n persoon wel naar de tt gaat en krijgt maar bv 86 punten is dat een zware teleurstelling en stopt waarschijnlijk met zijn hobby.
                  terwijl als hij een vogel van zeg maar rond de 90 punten krijgt en de ondersteuning van een ervaren kweker zal hij zeker door blijven gaan.
                  maar zoals mijn verhaal al begon het is mijn mening.
                  ik wilde alleen die van jullie weten
                  allen hartelijk bedankt
                  ps de vergelijking dat een kanarie in de winkel 28 euro kost en bij ons minder vind ik krom de winkel heeft veel kosten pand ,personeel,
                  en moet ze ook kopen.(als er eentje overlijd moet hij er al weer twee verkopen)
                  deze kosten hebben wij niet en als wij op een gegeven moment een goede stam hebben hoeven wij ook niet meer te kopen.
                  en ik ben reuze trots en geniet met volle teugen van mijn vogeltjes heb net weer een uur in me voilere gezeten en ben weer helemaal tot rust gekomen na een dag werken
                  groetjes rene

Opmerking

ik snap je wel rene.

- maar een jeugdlid moet perse minimaal 90 punten halen anders is het niet meer leuk.
                    - een jeugdlid moet perse goedkope vogels.
                    - ze worden heel vaak (lang niet altijd) door een van de ouders verzorgt.

een jeugdlid moet je ondersteunen dat is veel belangrijker. je moet het ze niet voorkauwen en ze dan met de beker, vol trots laten lopen zonder er iets voor te hebben gedaan. want als het dan een jaar minder gaat en ze niet minimaal 90 punten hebben gehaald lopen ze nog weg. een jeugdlid moet weten dat het allemaal niet vanzelf gaat. hierdoor krijgen ze een beetje respect voor de oudere kwekers die op hun beurt met veel liefde een jeugdlid best wil matsen.

mijn mening is je kan beginnende medevogelliefhebbers en jeugdliefhebbers helpen maar het moet allemaal bij ieder in het eigen hok gebeuren. willen ze dat niet dan moeten ze maar op visite bij een medekweker en gezellig komen kijken en erover praten maar verder niet.

mvg Ben
                    Groeten, Ben

Opmerking

even in jouw situatie gezegt rene.

verkoop niet alles na een keer kweken maar ga eens kijken hoeveel kwaliteit je zelf in je voliere heb is heel leerzaam en haal je misschien nog verrassende kwaliteiten uit je hok. ik heb bij sommige mensen (maar wel met veel geluk) op jouw manier vogel zien aanschaffen en hele mooie gezonde vogels zien kweken die toch een goede basis kunnen zijn voor het verder kwalitatief omhoog brengen voor een goede stam. maja daar komt beetje geluk bij en is ook een hele strenge selectie voor nodig.

mvg Ben veel succes er verder mee
                      Groeten, Ben

Opmerking

vogel prijzen

hoi ben bedankt voor je reactie ik kan me ook best vinden in jou standpunt
                        ik heb het ook moeten leren.
                        maar waar ik het niet mee eens ben is dat meestal bij een tt een jeugd lid
                        kampioen word die zijn vader ook hoog scoort met zijn vogels,
                        (ik begrijp het wel ik gun mijn zoontje hij is nu nog te jong maar als hij intresse
                        heeft ook mijn beste vogels)
                        dat bedoelde ik met de kruiwagen,
                        het gaat bij mijn er om zoals mijn buurjongen die inpricipe leek is aan een leuke start te helpen.
                        en ik heb in mijn toppic ook voorgesteld maak het inschrijf geld bv 5 euro per inzending duurder voor de tt (voor al zijn vogels)
                        en reserveer dit voor jonge en of oude nieuw komers die je een leuke start kan geven.
                        ps
                        ik heb nu bij mekaar (ook met pappa zijn hulp) 30 jaar vogels gehad
                        en geloof mijn er zit in mijn voilere geen een kanarie en of zebra vink die tussen de 88-90 punten behaald.
                        ik heb de nieuwe standaard er bij gepakt en heb zondag de hele dag nageken
                        er zit niet een tussen die op de tt kan komen.
                        op een koppel spitstaart amadina,s na die hebben 88 punten gehaald.
                        (maar die heb ik ook op de tt gekocht)

Opmerking

ow nou ja dat is dan iets minder geluk hebben. sorry voor de misschien opgewekte positieve gedachte die nu een teleurstelling kan zijn.

ik ben het met je eens dat is jammer maja ik ben van mening dat zulke jeugdleden een goed voorbeeld zijn van hoe het niet hoord als je een beetje zelf respect heb zou je dit ook als ouder zijnde gewoon niet moeten doen. de enige die je voor de gek houd ben jezelf want de andere kwekers weten ook echt wel hoe het zit. ik vraag me zelfs af hoe je hieruit plezier kan beleven terwijl je zoveel moois mist van de hobby.

het is zoals je in het begin al zegt jammer dat je die vogels heb gekocht en toen pas bij een vereniging bent terecht gekomen maar dit zie je eigenlijk in 95% van alle startende vogelliefhebbers die verder willen. je doet er niks aan je leert alleen maar met vallen en opstaan. zolang iemand niet bij ons aanklopt kunnen wij ze ook niet verder helpen. dit zorgt wel vaak voor teleurstelling als men dan erachter komt dat de vogels lang niet aan de eisen voldoen. maar als vereniging zijnde is daar volgens mij niet veel aan doen.

mvg Ben
                          Groeten, Ben

Opmerking

alweer bedankt voor je reactie ben,
                            het is zeker geen teleurstelling voor mijn ik wist wat ik gekocht had.
                            ik heb wat blauwen (kanaries) gekocht met duidelijk een grijze waas en erg klein (dus helaas)
                            ik heb groenen met een te dunne streep.
                            ik heb roodwangen zebrabinken (met recht binken) zitten die niet eens in de buurt komen denk een kruising met split.
                            maar wat kunnen de vogeltjes eraan doen omdat ze niet aan onze tt eisen voldoen.
                            ik ben verkeerregelaar in amsterdam dus elke dag sta ik onder druk en stress,
                            ik word elke dag uitgescholden (wat een vak he)
                            maar als ik een uurtje na me werk in me voilere sta ben ik de stress kwijt
                            dus je kan het zien als mijn rustpuntje,
                            mijn b keusjes doen niet onder voor mijn als jou super kampioen die op de tt 92 punten haald.(niet hatelijk bedoeld)
                            tuurlijk zal ik het super vinden om ook mee te doen op de tt en goede resultaten haal.
                            ik hou me ook aanbevolen als jij me kan helpen aan leuke vogels
                            groetjes rene

Opmerking

nou ik heb in het voorjaar mijn hobby opnieuw uit de kast gehaald met een paar span nieuwe vogels voor mij die ik ook opnieuw ga leren kennen en ik zie wel hoe het allemaal loopt. dus die top vogel heb ik niet.

ik denk niet dat ik je kan helpen en sowieso je hebt mijn hulp niet nodig je gaat de tentoonstellingen af nu en van die top vogels komen er ook wel een paar te koop. het is dat ik nu te druk ben maar anders zou dit een van de mooiste tijden in het jaar zijn.

je komt er wel grijze en blauwe kanarie's zijn er genoeg.

veel succes,
                              Ben
                              Groeten, Ben

Opmerking

Working...
                              X