Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Kweekperiode
Collapse
X
-
Hallo Alfons,
Zelf val ik nog onder de categorie die juist verbaasd is dat het lukt als de jongen op stok komen m.i. moet er veel goed gaan.
Zoals je weet ben ik nog geen routinier maar wat ik wel inmiddels ervaren heb is het volgende.
Er gaat wat tijd overheen voordat er sprake is van rust en harmonie in het vogelbestand in mijn geval de goulds.
Inmiddels heb ik deze bereikt en kan ik vanwege beperkte ruimte 1 ronde kweken anders raakt mijn voliere overbevolkt.
Ook veranderen de omstandigheden ik plaats altijd nestkastjes in de buiten voliere en in mijn binnenkooi.
Vorig jaar werd het meeste gebroed in de buitenvoliere. Dit jaar is de binnenkooi favoriet. Mogelijk heeft het te maken met de wisselende temparaturen op dit moment.
Volgens mij is jou boodschap als de kweekresultaten niet goed zijn ga dan op zoek naar de oorzaak en probeer verbeteringen aan te brengen.
In plaats van de oorzaak extern te zoeken.
Dat is meteen het mooie van onze hobby hij blijft verrassen.
Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat in een voliere kweken makkelijker lijkt dan gerichte kweek.
Groeten
Rob Koppen
-
hier op een forum zullen de "oud gedienden" de jongeren moeten helpen, en soms is dat ook in hun denken, dat het wat te makkelijk gaat.
zelf hou ik wel een jaar aan, voor dat ik resultaten in de kweek verwacht. de vogel zal moeten wennen aan jou, aan je voer, aan je hok, en aan de mede vogels.
en als het dan niet lukt met de kweek, maakt mij dat niet zo uit, aangezien ik een gezelsschap voliere heb, en er altijd wel wat jongen geboren worden.
ik ben al jaren lid van een vereniging, en daar steek je genoeg op, ook om te kijken hoe je mede leden het zelf doen thuis. en van de 1 leer je wat, en van de ander laat je wat. maar om nu te zeggen dat je de wijsheid in pacht hebt, nee, elk jaar leer je weer bij.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Er gaat wat tijd overheen voordat er sprake is van rust en harmonie in het vogelbestand in mijn geval de goulds.Ook veranderen de omstandigheden ik plaats altijd nestkastjes in de buiten voliere en in mijn binnenkooi.
Moet wel zeggen dat ik het idee heb dat in een voliere kweken makkelijker lijkt dan gerichte kweek.zelf hou ik wel een jaar aan, voor dat ik resultaten in de kweek verwacht. de vogel zal moeten wennen aan jou, aan je voer, aan je hok, en aan de mede vogels.
en als het dan niet lukt met de kweek, maakt mij dat niet zo uit
de "oud gedienden" de jongeren moeten helpen
Gegarandeerd dat er binnen de vier weken de vraag gaat gesteld worden : "help, ik zit met bloedluizen, wat ik moet doen ? Sinds het forum hier ooit is ontstaan, staat het letterlijk volgepropt met informatie over bloedluizen en de overeenkomstige behandelingen. Men is gewoon te lui om de zoekfunctie te gebruiken, want dan moet men zelf zijn hersenpan laten werken en alles beginnen te lezen. En, met alle onnozele soap-series op TV, waarbij men zijn verstand letterlijk op nul kan zetten, is (begrijpend) lezen niet meer zo evident in onze maatschappij.
Opmerking
-
Ik ben het helemaal eens met je betoog, geduld is helaas vaak erg ver te zoeken bij liefhebbers.
Een vraag nog over raap/koolzaad, wat is daar precies het nadeel van?
Ik merk dat de mussen hier buiten het laten liggen.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Hallo Alfons,
Een weekje op vakantie geweest daarom even niet gereageerd.Je opmerkingen zijn duidelijk en ga ervan uit wat jij een kweekbak noemt hetzelfde is als een kweekkooi.
Kan me voorstellen dat de ervaren vogelliefhebbers een beetje moe worden van steeds dezelfde vragen. Vroeg me daar toch bij af of er niet een opstelling is te maken voor dat soort vragen waar de nieuwkomers direct naar verwezen kunnen worden.Dat moeten dan wel onderwerpen zijn waar de experts dezelfde mening over hebben. Maar dat zal denk ik nog een hele klus zijn en wie gaat dit doen.
Het is nog ver weg maar ik heb met mijn Belgische vrienden een afspraak gemaakt eind september. Kunnen we daarover rechtstreeks communiceren ivm de beloofde koffie mijn e-mail adres staat op mijn profiel.
Groeten
Rob koppen
Opmerking
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door naruchwaarom bestaad kiemzaad dan hoofd zakelijk uit raapzaad
Het kiemt wel altijd als eerste, maar daar is ook alles mee gezegd.
Van het kiemzaad wat ik de vogels geef, blijft het raapzaad altijd achter en wordt niet gegeten.
Opmerking
-
meneer van de broeck:
u schrijft als antwoord op het citaat
de "oud gedienden" de jongeren moeten helpen :
Ja, maar daar wordt je soms zo moe van, omdat dezelfde kernvragen, in een oneindig aantal varianten, steeds opnieuw gesteld worden. En, dat begint me gaan te storen."
ik begrijp best dat het begint te vervelen wanneer steeds ongeveer dezelfde vragen gesteld worden maar al die vragen houden het forum wel levend vind ik
als alleen echt nieuwe vragen gesteld zouden worden waar je het antwoord nergens anders kunt vinden dan zouden er weinig vragen meer gesteld worden
en zou het forum m.i. een stuk minder interresant worden
kijk maar eens op andere forums daar gaat het eerst heel goed en als dan alle
'"gangbare" vragen gesteld zijn bloedt het forum langzaamaan dood
en niemand is natuurlijk verplicht om een vraag te beantwoorden
maar ja dit is natuurlijk mijn mening
vr gr gert
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons
Nog zo'n doordenkertje : true-light lampen in uw binnenruimten ? Zijn die werkelijk zo goed in alle omstandigheden ? Ik heb er in ieder geval geen enkele en ze komen er ook niet in, never, jamais.
Ik heb alleen valkparkieten die overdag naar buiten kunnen alleen het kweekkoppel kan niet naar buiten deze zitten in de kweekvoliere binnen.M.v.g. Sepke
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door sepkeMaar nu lees ik dat jij geen voorstander van deze verlichting bent. Mag ik vragen waarom?
dus je zal even verder moeten neuzen.groeten Ton
mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tonvan dit lid komt er voorlopig geen antwoord meer, ik dacht een half jaar of zo.
dus je zal even verder moeten neuzen.M.v.g. Sepke
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking