Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wie kan helpen met de naam van een vogeltje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wie kan helpen met de naam van een vogeltje

Hallo.

Ik ben voor mijn vader op zoek naar een naam van een vogeltje.
    We hebben alleen de volgende informatie.

Het is een grijs vogeltje (redelijk klein). En maakt een nest van paardehaar. Met groene eitjes
    En heeft nu gebruik gemaakt van een nestkast. Aangezien mijn vader voor de nestkastenwerkgroep de kasten controleert en zo op dit vogeltje stuite. Willen we graag weten welke vogel dit is. We kunnen hem niet vinden op het net of in de boekjes.

zet eens een foto dat is al een stuk gemakelijker dan

Opmerking

Tja als we die hadden had ik dat gedaan. En was ik er zelf ook wel achter gekomen denk ik.

Opmerking

je hebt het niet in je bezit dan? is het een inheems of tropisch?

Opmerking

Is in de natuur . Me vader doet nestkast controles.

Opmerking

ah ok,tja dan is het te moeilijk voor mij om het te herkennen.

Opmerking

Bonte vliegenvanger of gekraagde roodstaart

mvg eddie

Opmerking

eerder een grauwe vliegenvanger dan een bonte, dit zijn ook vogels die graag in nestkasten zitten, deze leggen wel grijsbruine eitjes.

de heggemus legt helder blauwe eitjes

gekraagde roodstaarten leggen lichte blauwe eitjes

in wat voor soort gebied hangt het nestkastje?

Opmerking

Op het boerenlandschap bij een boederij aan de muur. Het zijn echt groene eitjes. Zonder ook maar een vlekje erop. In al de jaren dat hij dit doet is hij deze nog nooit tegen gekomen. Het is een nestkast in 3 delen. Ze hebben de middelste uit gekozen en heeft een vrij groot invlieggat.

Opmerking

Leuke speurtocht zo!
                    Misschien helpt het als je vader de maat van de eitjes doorgeeft?
                    Bv maat van koolmeesei, of merelei. Dan heb je alweer een beter beeld hoe groot de vogels zou kunnen zijn.
                    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Ga gewoon op geruime afstand van die nestkast posten met een verrekijker en beschrijf dan die vogel even. Maak wat aantekeningetjes van man en pop. Want op deze manier is het zoeken naar de bekende speld in die hooiberg. Ik denk dat die nestkast niet meer verstoord diend te worden.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Inderdaad kan hij nu niet meer bij het nest komen. Ze hebben bepaalde periode dat ze mogen kijken of een nest bewoond is . Alleen bij de roofvogels mogen ze vaker komen. Een periode om te kijken of het bewoond is en eitjed in liggen. En dan om te ringen volgens mij. Maat dat ook niet bij alle soorten.

Opmerking

Ik zeg een Heggemus.

Gr ,Hubert

Opmerking

heggemus oftewel blauwpiepertje oftewel grauwke heeft blauwe eitjes hier word gesproken over groene eitjes, omschrijving van het vogeltje zou het een heggemus kunnen zijn alleen de kleur van de eieren kopt niet

Opmerking

Heggenmus zit niet in nestkastjes en grauwe vliegenvanger heeft geen blauwgroene eitjes en zit meestal in halfopen kastjes.Van gekraagde zijn inderdaad blauwer dus denk zelf bonte vliegenvanger
                              Zit hier wel iemand op het forum met foto,s van eigenkweek vliegenvangersnest met eitjes.

mvg eddie

Opmerking

Working...
                              X