Oorspronkelijk geplaatst door Hubert62
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
killingfields van de lage landen
Collapse
X
-
Broozie,
Ik heb het ook over horeca ,supermarkten enz....... ,niet over particulieren.
Weet wel hoe het beestje in elkaar steekt, heb 22 jaar in de vleeswereld gewerkt.Alleen hebben wij het hier over wild en niet over geregistreerd vlees !
Gr ,Hubert
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hubert62Broozie,
Ik heb het ook over horeca ,supermarkten enz....... ,niet over particulieren.
Weet wel hoe het beestje in elkaar steekt, heb 22 jaar in de vleeswereld gewerkt.Alleen hebben wij het hier over wild en niet over geregistreerd vlees !
T.t.z. zaken die zeker het daglicht niet mogen zien, hoe meer geldgewin, des te beter voor de zaakvoerder en of de volksgezondheid in het gedrang komt kan hen geen bal schelen.Om de kracht van het anker te voelen, moet je eerst de storm trotseren.
Opmerking
-
In de nieuwe wildernis is ook te zien dat de dieren meestal gedood worden. Het verhaal dat ze overal liggen te sterven en daar heel lang over doen klopt dus niet helemaal. Ze worden gedood als ze gevonden worden.
Ik zelf heb helemaal geen problemen met de Oostvaardersplassen en kan me heel goed voorstellen waarom ze dieren willen laten sterven. Zonder stervende dieren geen Oostvaardersplassen. Geen roofdieren, geen zeearend en geen raven. Zo simpel is het. Die dieren hebben een beter leven dan welk dier ook door mensen gehouden. Er gaan er heel veel dood. Net zoveel als in de natuur als de dieren in balans zijn. Want dat vergeet iedereen voor het gemak even. Zodra er een balans is in de natuur kan je zo berekenen dat elk jong dier dat geboren wordt slechts blijft leven als een ouder dier sterft. Maw, neem reeen. Dieren die meestal 2 kalveren krijgen. Dan gaan of de ouders dood, of de kalveren dood. Want op 2 dieren komen er jaarlijks 2 bij en bij een stabiele populatie gaan er dus jaarlijks ook 2 dood. Is dat nu werkelijk zo'n drama? Wij stoppen dieren in kooien, eten ze op uit luxe ipv noodzaak. En tijdens ons lapje vlees van een dier dat dramatisch gehouden is gaan we klagen over de Oostvaardersplassen. Daar lopen paarden rond die weten wat het leven van een paard is. Daar lopen koeien rond die leven ipv aan de ketting of in een stalen nekklem staan. Liggen niet in hun poep te draaien. Ik snap domweg de ophef over de Oostvaardersplassen niet meer. Elk dier dat geboren wordt gaat of dood of vervangt een ouder dier dat sterft. Dat is overal zo. Hekken of geen hekken. Dat maakt helemaal niks uit. Als het zo niet zou werken zouden er elk jaar meer en meer dieren komen. Roofdieren hebben geen effect. Er sterven jaarlijks duizenden dieren in de Oostvaardersplassen. Een wolvenroedel eet een week van een paard en in de winter wel 2 weken. Dan hoeven ze dus iets van 30 paarden op jaarbasis met een hele roedel. Dat heeft 0,0 effect op de populatie. Helpt ook niks tegen verhongering.
Ik zie 100 keer liever een mager paard afgeschoten worden dan een paard 20 jaar trappende kindjes rondjes laten draaien op de manege. Ik ben zelf ook liever een paard dat 8 mooie jaren heeft en dan verhongerd dan een paard dan 35 jaar wordt in een box
Als je naar de dieren kijkt in de film dan zie je in de zomermaanden prachtige gezonde dieren. Het is niet alleen kommer en kwel. Het leven is vooral heel mooi, dan ineens even moeilijk en dan op het einde van de winter loodzwaar. Dan vind dus de selectie plaats. Alleen de creme de la creme overleeft. Zo werkt de natuur nu eenmaal. Van 1000 jonge schildpadden overleeft er 1. 99,9% gaat dus elk jaar dood.
Mijn mening over deze massale sterfte heb ik dus bijgesteld nu ik weet dat ze proberen de dieren op tijd af te maken voor ze vanzelf dood gaan. Als ze dat doen en echt elke dag kijken of er kwijnende dieren zijn dan vind ik het prima. Beter mager geslacht na een perfect mooi leven dan vet geslacht na een nog veel korter en rotleven.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking