Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom zijn er twee Nederlandse Vogelbonden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door naruch
    ik ben lid van de B.E.C., hier krijg ik ook mijn ringen van, en heb met de andere bonden niets te maken, ook niet met de plaatselijke vogelvereniging.

kan op mijn gemak mijn vogels kweken en als ik wil ook aan tt mee doen.(wat ik niet meer wil)

ben wel lid geweest van de plaatselijke vereniging, maar dit is vaak een vrienden club, die een andere kweker (buitenstaander) niets gunt of alleen maar jaloezie te weeg brengt als deze betere vogels heeft/kweekt. en dan op alle mogelijke manieren wordt tegen gewerkt.
    Hallo Naruch,

Het is jammer dat je bij de plaatselijke vereniging slechte ervaringen heb.
    Het is natuurlijk per vereniging verschillend maar er zijn ook hele leuke verenigingen.
    Jij weet natuurlijk nu je weg wel te vinden maar vooral de beginnende vogelhouders
    proberen hier dingen te vragen terwijl ze in de buurt iemand van de plaatselijke vereniging hebben zitten die langs kan komen
    en waarschijnlijk bij komst meer uitlegt als dat er vragen zijn.
    Ik weet zeker Naruch dat jij iemand uit de buurt op die manier ook graag helpt.
    De verenigingen hebben gewoon een grote waarde en de bonden samen met de verenigingen zijn het promotie plaatje voor onze hobby

Ik denk zo hier te lezen dat er veel voors en tegens zijn.

gr. Ben
    Groeten, Ben

Opmerking

Hoi hoi,

Ik denk (voorspel) dat als we als vogelliefhebbers niet meer gaan samenwerken door bv als 1 bond samen te gaan we over 15 jaar geen bond meer hebben!

Waarom denk je dat veel bedrijven fuseren, misschien omdat dat nodig is om te groeien en te overleven?

Door niet als 1 op te treden tegen de publieke opinie en politiek mag je als het zo door gaat slechts onder zeer ingewikkelde voorwaarden een vogeltje houden. Hierdoor in combinatie met vergrijzing zal het leiden tot terugloop van leden aantallen. Daarnaast gaan de fanatieke leden steeds verder via speciaalclubs!
      Zelf hou ik van de wat minder veel voorkomende soorten, deze zullen waarschijnlijk langzaam uit onze hokken verdwijnen,......

Ik wens onze bestuurders veel wijsheid toe,.......

Groet Saab

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ben86
        Hallo Naruch,

Het is jammer dat je bij de plaatselijke vereniging slechte ervaringen heb.
        Het is natuurlijk per vereniging verschillend maar er zijn ook hele leuke verenigingen.
        Jij weet natuurlijk nu je weg wel te vinden maar vooral de beginnende vogelhouders
        proberen hier dingen te vragen terwijl ze in de buurt iemand van de plaatselijke vereniging hebben zitten die langs kan komen
        en waarschijnlijk bij komst meer uitlegt als dat er vragen zijn.
        Ik weet zeker Naruch dat jij iemand uit de buurt op die manier ook graag helpt.
        De verenigingen hebben gewoon een grote waarde en de bonden samen met de verenigingen zijn het promotie plaatje voor onze hobby

Ik denk zo hier te lezen dat er veel voors en tegens zijn.

gr. Ben
        ik zal je een voorbeeld geven;

een jongen van 14 jaar werdt kampioen van de vereniging, met een schitterende vogel, wat hij zelf gekweekt had, maar al vlug werd er hem , door de gevestigde orde, toe gesnouwd, zal wel een vogel van je vader zijn. de jongen stond in tranen, toen was voor mij de maat vol.

maar er zijn natuurlijk ook verenigingen waar je veel steun krijgt en hulp.

zelf heb ik vaak goudvinken en putters voor een appel en een ei weg gegeven aan beginnende kwekers, die wel serieus met de hobby bezig waren/zijn. vaak komen deze naderhand ook nog hulp vragen bij probleempjes met de kweek, en uiteraard help ik ze dan weer verder.
        www.fretteren.eu

Opmerking

Waarom niet 1 bond? Er is toch ook maar 1 voetbalbond, atletiekbond enz.
          M.v.g. Sepke

Opmerking

Inderdaad Er is ook maar 1 James Bond
            Met vriendelijke groet:
            Henk.

Opmerking

klop eric 008

Opmerking

Quote: Waarom niet 1 bond? Er is toch ook maar 1 voetbalbond,

En stel je voor zeg, een voetbalclub. 020 en ik helemaal blij en jullie balen

Groet, Kees, Tauranga, Nioeuw Zeeland.

Opmerking

Ja, en stel je voor zeg, 1 voetbal team.

Dan had ik op de lagere technische school nooit geen eigen doelpunt gemaakt
                  Met vriendelijke groet:
                  Henk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                    ik zal je een voorbeeld geven;

een jongen van 14 jaar werdt kampioen van de vereniging, met een schitterende vogel, wat hij zelf gekweekt had, maar al vlug werd er hem , door de gevestigde orde, toe gesnouwd, zal wel een vogel van je vader zijn. de jongen stond in tranen, toen was voor mij de maat vol.

maar er zijn natuurlijk ook verenigingen waar je veel steun krijgt en hulp.

zelf heb ik vaak goudvinken en putters voor een appel en een ei weg gegeven aan beginnende kwekers, die wel serieus met de hobby bezig waren/zijn. vaak komen deze naderhand ook nog hulp vragen bij probleempjes met de kweek, en uiteraard help ik ze dan weer verder.
                    Het is jammer te horen dat dit zo gaat of gegaan is.
                    Ik snap je beslissing.
                    Maar mijn verhaal is dat toen ik 14 was kan er een jaartje naast zitten.
                    Ik met 2 andere jeugdleden alle 3 een vogel van 92 punten hadden zitten.
                    We draaide goed mee met de wat langer vogelliefhebbers zeg maar.
                    Ik kreeg via andere leden goede vogels en kocht zelf elders wat bij, zo ook die andere 2 jeugdleden
                    zo kregen wij de punten en dat werd ons door de hele vereniging gegund.
                    Het is logisch dat een vader je helpt en ondersteunt etc. daar heb je ook de leeftijd voor.
                    Maar je steekt er zelf ook veel tijd in en inmiddels doe je het al wel wat jaartjes ofniet?
                    Ik ben zelf nog niet zo oud maar we moeten echt aan nieuwe aanwas werken anders loopt het aantal vogelliefhebbers echt veel te hard achteruit.

gr. Ben
                    Groeten, Ben

Opmerking

Working...
                    X