Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom zijn er twee Nederlandse Vogelbonden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Ja verandering is nooit leuk.
    Maar ze kunnen natuurlijk dingen samen doen dat toch e.e.a. naar elkaar groeit.
    Dan is later die stap niet heel groot meer.
    zoals keuren en andere dingen is wel aan te passen.
    Het was volgens mij ook nog de vraag of de nbvv wel in Apeldoorn kon blijven.

gr. Ben
    Groeten, Ben

Opmerking

Hoi hoi,

Volgens mij is het niet zo moeilijk:
      1) Je zoekt 1 nieuwe grote locatie voor de show bv Rosmalen (ik heb tenminste gehoord dat daar een hele mooie grote locatie is, voor mij wel verder rijden maar dat is voor de goede zaak)

2) Keurmeesters keuren toch volgens de internationale normen, toch? dus lijkt me dat niet zo een groot probleem.

3) In beide bladen zitten hele goede rubrieken en minder goede rubrieken, ik zie kansen.

Waar zit dan wel de snack!?
      Zit deze soms bij de eventueel aanwezige ego's van onze bestuurders, NEE vast niet want ik ga uit van het positieve namelijk dat in goed overleg alles mogelijk is.

Ja veranderen is moeilijk, maar waar een wil is is een weg!

Groet Saab

Opmerking

Nog even opnieuw i.v.m. schrijffoutje:

Volgens mij is de ANBvV van oorsprong de Bond voor zangkanaries en
        de NBvV de Bond voor kleurkanaries
        Vr.groeten van
        Antoni

homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
          En wat is er nu zielig aan een Nationale TT met 5000 vogels? Vind het nog een behoorlijk aantal.

Nu allemaal verplicht naar Albert de kruidenier want competitie mag er niet zijn, Ya right!

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
          pesoonlijk speel ik met mijn vogels in reekse waar maar enkele vogeltjes zaten leuk,maar een uitdaging is het niet echt .

Opmerking

Nee dat klopt.
            Ik zit altijd bij de kleine afrikaantjes te kijken nou daar ben ik zo klaar
            Als ze allebei samen gaan is dat in ieder geval al beter.
            Maar ik denk dat het niet eens alleen aan de tt ligt er komt natuurlijk meer bij kijken.
            Ik hoop dat de besturen meelezen en hier toch nog eens een agenda puntje van willen maken.
            Volgens mij zijn de meeste betrokken leden voorstander voor 1 bond.
            Misschien moet er eens gestemd worden?
            Dan is het gauw bekend wat de leden willen.

gr. Ben
            Groeten, Ben

Opmerking

Ze moesten eens een bemiddelaar aanstellen, die zich op de hoogte stelt van beide organisaties en hun wensen, en dan daarover te gaan vergaderen, om zo een gulden middenweg te vinden?
              Met vriendelijke groet:
              Henk.

Opmerking

de vraag is volgens mij wie wil zijn plaats binnen een bestuur op de helling zetten,als de 2 bonden zouden samen komen.
                Lijkt wel belgische politiek!

Opmerking

Ik zie niet in waarom het 1 Bond zou moeten zijn.
                  Het is al leuk,dat je op elkaars tt's mag meedoen.
                  Dan wel even bewijzen dat je ook lid bent van de andere Bond.
                  Vr.groeten van
                  Antoni

homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Een beetje concurentie is altijd goed.,ook in dit geval.
                    Het zouw eerder slecht zijn als er maar 1 bond was.

Opmerking

nog een nieuwe bond erbij lijk mijn beter

die werk aan geen overdracht van ziekte,s
                      die zaal kosten in de zak houd.
                      die aan internet inovatie doet ten behoefe van webcam keuringen .
                      dit alleen trek nieuwe jongen leden ,want die gaan niet meer in de rij staan om vogeltje in te leveren en weer in de rij om vogeltje op te halen.
                      voor de inkomsten kun je betaald inlogen bv.kosten kunnen zelfs heel laag gehouden worden,geen brandstof naar tt geen parkeergeld enz .

als men niet met de tijd mee gaat in snel tempo dan kunnen de bonden binnen nu en 15 jaar wel eens geschiedenis zijn

ps.heb wecams gezien bij hele ouden kwekers in de broedblokken dus de oudjes in bescherming nemen als zijnde dat die niet meer aan verandering doen is een grote misvatting .

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                        Ik zie niet in waarom het 1 Bond zou moeten zijn.
                        Het is al leuk,dat je op elkaars tt's mag meedoen.
                        Dan wel even bewijzen dat je ook lid bent van de andere Bond.
                        Hoi Antoni,

Heb je de verschillen tussen de 2 inschrijfformulieren gezien?
                        Hier zijn mensen avonden bezig om alle fouten te verbeteren.
                        Er is zoveel doorgevoerd dat alles heel verschillend is.
                        Ik zie verder het nut niet van 2 bonden.
                        concurrentie is er ook niet.
                        De plaatselijke vereniging is aangesloten bij een bond.
                        Daar wordt je dus automatisch lid.
                        Wil je zonder gezeur je vogels bij de plaatselijke club showen dan ring je ze dus
                        met de ringen van die bond.
                        Waar is dan het concurrentie gedeelte? Dus Animal, waarom is het slecht?
                        Je heb een grotere leden gebied. je heb alles via 1 plek geregeld, je heb alles 1 keer.
                        alle kosten van de 2 bonden worden 1.
                        Het is gewoon omdat het ooit zo gegroeid is daarom zijn er 2 bonden.

Ik sprak pas ook iemand die 3 avonden bezig was met de inschrijvingen van de kring.
                        Hij was die 3 avonden bezig omdat de inschrijvingen van de andere bond leden toevallig heel veel fouten in zaten.
                        Hij leek het wel een beetje zat te worden.
                        Zo verlies je uiteindelijk dus de mensen die zich altijd dag in dag uit inzetten voor de hobby.

Ook bij de speciaalclub loopt hij tegen het probleem aan dat hij toevallig lid is van de andere bond
                        zijn vogels worden niet meegerekend bij de speciaalclub want zijn vogels staan niet in Apeldoorn maar in Zutphen.

Dus wat is nou het voordeel van 2 bonden als we op alle fronten elkaar blijven dwars zitten?
                        Ik denk gewoon dat we elkaar het moeilijk maken tot er mensen het zat zijn en weer terug gaan naar de leuke tuinvoliere
                        en zoek het uit met je bonden en shows en alles wat onze hobby promoot.

gr. Ben
                        Groeten, Ben

Opmerking

ik ben lid van de B.E.C., hier krijg ik ook mijn ringen van, en heb met de andere bonden niets te maken, ook niet met de plaatselijke vogelvereniging.

kan op mijn gemak mijn vogels kweken en als ik wil ook aan tt mee doen.(wat ik niet meer wil)

ben wel lid geweest van de plaatselijke vereniging, maar dit is vaak een vrienden club, die een andere kweker (buitenstaander) niets gunt of alleen maar jaloezie te weeg brengt als deze betere vogels heeft/kweekt. en dan op alle mogelijke manieren wordt tegen gewerkt.
                          www.fretteren.eu

Opmerking

Het is altijd met alles gevaarlijk als er maar EEN organisatie ,of bond is die alles te vertellen heeft en alles uit maakt.

Ik zie trouwens helemaal geen nut om lid te zijn van een bond of vereniging .
                            Vogels houden doe ik al 40 jaar ,gewoon voor mijn plezier .

Je bent ook helemaal niet automatisch lid van een bond.
                            Je kunt gewoon zelf lid worden zonder lid te zijn van een plaatselijke vogelclub.

Opmerking

ik ben het volkomen met naruch eens ik ben alleen lid van de nbvv om aan ringen te komen, heb de ervaring uit het verleden dat er op tentoonstellingen aan vriendjespolitiek word gedaan, maar dat is mijn mening dus dat hoeft niet bij ieder zo over te komen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                                Het is altijd met alles gevaarlijk als er maar EEN organisatie ,of bond is die alles te vertellen heeft en alles uit maakt.

Ik zie trouwens helemaal geen nut om lid te zijn van een bond of vereniging .
                                Vogels houden doe ik al 40 jaar ,gewoon voor mijn plezier .

Je bent ook helemaal niet automatisch lid van een bond.
                                Je kunt gewoon zelf lid worden zonder lid te zijn van een plaatselijke vogelclub.
                                Hallo Animal,

misschien is het dan bij jullie anders maar hier ben ik gewend.
                                Je wordt lid van een club en dan automatisch zit je vast aan de bond waarbij die vereniging aangesloten is voor bijv. de ringen etc.
                                Ik zelf ben voorstander voor de plaatselijke vereniging omdat je hier contacten opbouwt en de basis principe vogels houden kan leren.
                                De bond is voor algemene informatie en de ringen.

Ik denk dat de algemene en de nederlandse bond voor het zelfde staan maar nu
                                meer naast elkaar werken.
                                De belangrijke dingen worden samen besproken dus zal er waarschijnlijk niet veel veranderen als dit 1 bond wordt.

De B.e.c. ken ik niet heel goed maar volgens mij is die op een hele andere manier opgezet.

gr. Ben
                                Groeten, Ben

Opmerking

Working...
                                X