Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom zijn er twee Nederlandse Vogelbonden?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Waarom zijn er twee Nederlandse Vogelbonden?

Ik vraag me al een tijdje af waarom we twee verschillende Nederlandse Vogelbonden hebben! In deze tijd waarin vergrijzing plaats vind in combinatie met leegloop bij de verenigingen zouden we misschien eens moeten kijken of het niet slimmer is beide bonden te fuseren tot 1 grote bond waardoor nieuwe mogelijkheden ontstaan voor de toekomst!?

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden?

Groet Saab

Keuze!

We rijden toch ook niet allemaal in een Ford? (Bij ons mogen ze van de vrouw niet eens de oprit op )

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

En met een Saab hoef je heden ten dage ook niet mee aan te komen Kees, want die ging een tijdje geleden uiteindelijk failliet na verschillende fusiepogingen.

Opmerking

Gelukkig wordt er ook samen gewerkt als het nodig is.
        Alleen is dit nog. niet doorgevoerd bij elke speciaalclub
        Veel leden van de algemenebond hebben hier last van.
        Bijv vogel resultaten bij show zutphen worden niet gerekend en Apeldoorn wel.
        Dat soort kleine dingen toch heel irritant.
        Ik vind ook 2 grote shows 1 bond
        Zal voorlopig nog wel bij een idee blijven
        Of ze moeten toch snappen dat samen en groter beter is.

Gr. Ben
        Groeten, Ben

Opmerking

Ik vraag me al een tijdje af waarom we twee verschillende Nederlandse Vogelbonden hebben!

Opmerking

voordat er "volledige" samengaan komt of grotendeels. zullen ze toch ook een overeenkomst moeten maken wat betreft de punten. zo krijg je bij de ANBvV 94 punten en bij de NBvV 93 als allerhoogst.

verder vind ik het al een goed gebaar dat vogels met ringen van de andere bond worden geaccepteerd bij de ene bond

Opmerking

Behalve als je ringen van de bec hebt en ook lid bent bij de nbvv,moet je alsnog een registratieverklaring hebben om mee te doen in apeldoorn.

mvg eddie

Opmerking

Diversiteit

Een beetje diversiteit kan geen kwaad lijkt me, van oudsher zo ontstaan en waarom dan ook niet lijkt me. Samenwerking en respect waar nodig natuurlijk als voorwaarde.

Zonder voorkeur kon ik niet echt kiezen, ik heb me aangesloten bij een vereniging die behoort tot NBVV, voor mij toeval dus, van de ANBV ben ik ook lid al was het enkel maar om een beetje te steunen en op de hoogte te blijven van de verschillende zaken.

Peer

Opmerking

Ik dacht dat het net als overal was, de gelovigen tegen de heidenen. Protestanten tegen roomsen, hervormd tegen hersteld verbeterd opnieuw hervormd, enzovoorts.

Misschien tijd om daar eens mee te stoppen?
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

Hoi hoi,

Ook ik ben via de lokale vereniging toevallig lid van de NBVV, maar ben daarnaast ook lid van de ANBV, en de BEC. Waarom gewoon omdat ik niet kan / wil kiezen, beide bonden brengen informatie en een bondshow.

Toch ben ik echt van mening dat conflicten uit de oertijd maar eens bijgelegd moeten worden en door nog meer samenwerking (bv 1 grote landelijke show) en mogelijk een fusie we als vogelliefhebbers er uiteindelijk erg veel baat bij hebben.

Daarnaast is het kosten effectief, denk aan, 1 bestuur, 1 uitgebreid blad, 1 grote locatie voor een show van wereldklasse. Daarnaast is strijden op de bondshow tegen meer concurenten leuker (vind ik!)

Groet Saab

Opmerking

Als ik zie hoe alles terug loopt denk ik dat we er wijs aan zouden doen het samen te voegen.
                      Dan alleen staan we sterk.
                      Nu houden we elkaar bezig en schiet het niet echt op.
                      Ook van kosten etc.
                      de fanatieke zijn van beide bonden lid.
                      Maar zo vanaf de zijlijn is het misschien ook wel makkelijk te oordelen.

gr. Ben
                      Groeten, Ben

Opmerking

Volgens mij is de ANBvV van oorsprong de Bond voor zangkanaries en
                        de NBbB de Bond voor kleurkanaries.
                        Vr.groeten van
                        Antoni

homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

hallo ik ben belg ,en het is hier vanhetzelfde slaat nergens op die 2 bonden
                          en waarom mdat geen van bijde zijn plaats binnen zijn eigen bond op het spel wil(durft)zetten en dat zijn dat de zogenaamde grote spelers of bestuursleden !
                          zo hebben wij in belgie een nationaal kampioenschap met amper 5000 vogeltjes zielig toch.

Opmerking

Ach ja, ik vindt altijd maar zo:
                            op 1 been kun je niet lopen, dan zijn 2 benen toch handiger

Ieder zijn keus dus, als er samengevoegd wordt, dan moet er i.i.g. een hele groep mensen volledig het roer omgooien, kwa keuren van vogels, kweken van vogels en vervoeren en het tentoonstellen van vogels.

Omdat er een groot verschil inzit vernam ik.
                            Met vriendelijke groet:
                            Henk.

Opmerking

En wat is er nu zielig aan een Nationale TT met 5000 vogels? Vind het nog een behoorlijk aantal.

Nu allemaal verplicht naar Albert de kruidenier want competitie mag er niet zijn, Ya right!

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Working...
                              X