Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stomme vragen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Stomme vragen.

Ik lees op dit en andere forums met enige regelmaat dat iets zoals stomme vragen niet bestaat! Echt?

Dan hoorde ik thuis toch wel iets anders.
    Mij werd altijd verteld dat als je een stomme vraag stelt, je een stom antwoord krijgt.

Helpen we mensen hier wel door alles steeds maar weer voor te kouwen en alles met de paplepel in te gieten. Begint dat spul tussen je oren dan niet een beetje te roesten en vast te komen zitten bij minder of geen gebruik?

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

wat is stom of dom qwa vraag daar zit een heel grote grijze vlak

Opmerking

ik heb van mijn familie meegekregen dat er maar 1 domme vraag is: "ben je zwager?"

Opmerking

"he, jij ook hier?" vind ik ook niet echt een enorm intelligente vraag.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Opmerking

Ok,

Deze dan:

Ik sta in de supermarkt en pak een pak melk.
            Er staat op 'hier openen', en toch is het niet netjes om dat ter plekke te doen.
            Waarom niet? Het staat er toch? Het is de gebruiksaanwijzing?
            Met vriendelijke groet:
            Henk.

Opmerking

De eerste vraag bij een sollicitatiegesprek van mijn ega: "heeft u het kunnen vinden?"
              Haar antwoord: "wat denkt u zelf?"

Ze is aangenomen overigens.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

Henk A. Je even aanmelden bij de receptie van het verblijf Dubbeldiagnose Deventer.

Je wordt verwacht.

Opmerking

Een poging

Kan een vraag gerelateerd zijn aan de kennis, onkunde, mogelijkheden en onmogelijkheden van de vraag- / vragensteller?
                  Zal degene aan wie deze vraag wordt gesteld, of andere "toehoorders", die deze vraag als stomme / domme vraag kunnen "zien" doordat men zich niet kan of wil verplaatsen in de mogelijkheden, onmogelijkheden, kennis en onkunde van de vraag- / vragensteller?

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                  Vraag 2: (alhoewel ik geen "vraagteken" zie ) : Helpen we mensen hier wel door alles steeds maar weer voor te kouwen en alles met de paplepel in te gieten.
                  Vraag 3: Begint dat spul tussen je oren dan niet een beetje te roesten en vast te komen zitten bij minder of geen gebruik?
                  Mogelijke antwoorden op resterende vragen:
                  2. Ik denk van wel. Herhaling schijnt de beste "leermeester" te zijn.
                  3. Ja.

mvg. Eelke

Opmerking

Hoi Eelke.

Mijn onderwerp kwam voort uit een antwoord van Alfons op een rubriek waar jij enige van je kennis had gedeeld.
                    Deed mij denken aan aan mijn jeugd en het feit dat je een dom antwoord krijgt op een domme vraag.

Denken schijnt trouwens tegenwoordig niet meer te hoeven. Hersen transplanmtaties is nog een toekomst droom.

Opmerking

Soms wil iemand iets vragen omdat hij / zij dat gewoon niet weet. Ik zie dan vaak al snel reacties van mensen die grappig willen zijn. Das natuurlijk prima, maar soms best irritant :-D Wat erger is zijn de mensen die vinden dat iemand dom is omdat hij / zij iets niet weet. Dat zorgt voor een klotesfeer. Daarom hier een k
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Ik begrijp meer uit je vraag dat je een vraag stelt waar teveel antwoorden op gegeven kunnen worden.
                        Dat vind ik een domme vraag.
                        Of een vraag waarin je een bepaalde situatie omschrijft en iedereen reageert hier dan op en later blijkt de situatie toch gewoon heel anders te zijn.
                        Dat vind ik een domme vraag en hier krijgt diegene dan ook antwoorden op waar diegene niks mee kan.

En domme antwoorden zijn er ook als iemand vraagt wat is beter optie 1 of optie 2
                        en dan een antwoord als: ja die is beter.
                        haha dan kun je er nog niks mee.

gr. Ben
                        Groeten, Ben

Opmerking

Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

een vraag kan alleen dom overkomen op de gene die het toevallig weet .

zou die het ook eens gevraagd hebben!

vragen is leren niets mis mee alleen het begrijpen gaat bij de ene sneller als bij de ander .

en ook hier kun je niets aan doen tenslotte heb je jezelf niet gemaakt.

hoe dom iemand ook is hij blinkt altijd uit in het gene wat hem of haar intreseert.

wat ik wou vragen................m.v.g eric

Opmerking

Ik vind vragen eigenlijk nooit dom of stom (soms denk je: dat je dat niet weet. Maar goed dat je het dan vraagt).

Alleen in een serie over het leven van Jessica Simpson vroeg deze dame iets waarvan je haren rechtovereind gaan staan

Kijk en huiver/lach je rot:

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                              Terug van weggeweest

Opmerking

Working...
                              X