die helpe uw grasperkske naar de filisteinen
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Vogelvanger betrapt.
Collapse
X
-
Bij ons was ook een man die koolmeesjes enzo ving om te verkopen.
Ze hebben hem te pakken gekregen, geschat hoeveel hij gevangen en verkocht had en dat in rekening gebracht.
En uiteraard wordt altijd iets meer geschat dan die man daadwerkelijk verkocht had. Dat is in de papieren gaan zitten hoor. Geen 20 uur schoffelen in de gemeente tuin, maar echt een flink bedrag dat hij kon betalen.
Je moet mensen raken waar ze het voelen; in de portemonnee.Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door rupicolaOndertussen trekken illegale vangsten wel een diepe kras op de gehele vogelhouderij en om die reden zal hier door 'ons' uitdrukkelijk afstand van moeten worden genomen.
Die vogels zijn wild en racen heen en weer in een kooi, zo gestresst.
Laatst was ik bij iemand, die een mus half dood in zijn kweekruimte vond (de deur stond open). hij heeft het beest opgelapt en zou hem weldra weer loslaten als hij helemala was opgeknapt. Maar toen ik er was had hij het beest dus nog niet losgelaten en bah, bah, wat een gestresst beest.
Snel weer loslaten en laten doen vind ik.
Ik heb trouwens 20 mussen, een boomklevertje, een heleboel koolmeesjes en pimpelmeesjes, een stoot spreeuwen en een hoop merels.... elke herfst en winter in mijn voortuintje, waar ze horen. heerlijk gezicht om ze de mezenbollen te lijf te zien gaan.
En in het voorjaar zit er altijd ene nest koolmeesjes in mijn mezenkast. Veel leuker.'Vliegde ik?'
-'Nee, je valde.'
Opmerking
-
Net in het nieuws:http://www.om.nl/actueel-0/nieuws-pe...nternationale/
Wist niet dat er met muskaatvinken zoveel valt te verdienen
Opmerking
-
-
Wist niet dat er met muskaatvinken zoveel valt te verdienen
Muskaatvinken worden momenteel voor een paar euro aangeboden,
maar tientallen kisten vol -via een omweg- is natuurlijk wel de moeite waard!
Daarnaast is het nog mogelijk dat het een zelden of niet eerder ingevoerde ondersoort betreft.
(Van de 12 soortjes zijn er in de loop der tijd 5 ingevoerd naar West Europa)
Amigo de los Psittacidos
Opmerking
-
Daar wordt je toch weer effe kots misselijk van
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door populierDaar wordt je toch weer effe kots misselijk van
er is vraag naar dieren en zolang dat er is stopt dit niet.
er is altijd vraag naar bijzondere vogels.
Opmerking
-
@ pico:
Niet onmogelijk, maar wel onwaarschijnlijk.
Bij dergelijke activiteiten gaat men doorgaans internationaal te werk en wordt de handel meteen over grenzen gebracht.
Voor wat betreft Europa is het verplaatsen van illegale partijhandel aanzienlijk vergemakkelijkt vanaf het moment dat er nauwelijks meer grenscontroles plaatsvinden.Amigo de los Psittacidos
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking