Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kakapo

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Kakapo

Een een uur en 17 minuten durende documantaire over de Kakapo. Mischien iets voor een regenachtige dag want hoor dat het weer snert is.

The award winning feature documentary about the world's only nocturnal flightless parrot.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

heb even snel gekeken met sprongen er tussen ik ga hier morgen echt even voor zitten.
    mooi dat we dit ook weer kunnen zien

Opmerking

super Kees, vrijdag heb ik een dagje vrij dus ik weet al wat ik ga doen

Opmerking

Goed zo, Kees, gaan we branden op een DVD schijf.

Opmerking

Mooi Kees.
          Heel toevallig enkele weken gelden een documantaire over deze vogel gezien op national geographic.
          Het is wel een apart gevalletje hoor.
          groetjes
          Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

hij was erg mooi Kees, prachtig dat resultaat van 2009

Opmerking

Erg boeiende film met veel drama, maar ook humor ertussen.
              Een erg maffe zang hebben die beesten en ze paren zelfs met een dode zeemeeuw
              Niet vreemd dat ze nagenoeg uitgestorven zijn, ze laten zich ook wel erg makkelijk vangen.

Ik zie ook wel interessante paralellen met onze eigen kweek. Deze film laat bij uitstek zien wat inteelt doet met een populatie. De eieren komen niet meer uit of de sperma is niet meer vruchtbaar. Ik zie dat bij mijn bleekkopnonnen ook.

Ook zie je dat alleen maar met rust laten niet de oplossing is voor succes, de onderzoekers doen elke nacht nestcontrole en voorkomen hiermee dat een heel broedjaar verloren gaat. Bij de kweek van onze vogels moet je ook af en toe ingrijpen om tot succes te komen.

Thanx Kees!

Opmerking

Working...
              X