Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ford Genk
Collapse
X
-
Niks byzonders.
Philips Roosendaal zijn ze ook gefaseerd aan het sluiten.
Is al jaren bezig terwijl eigenlijk niemand het wist ,maar nu is het definitief en zijn ze 2016 weg uit Roosendaal.
Al de productie is dan overgeplaatst naar Polen.
Wel is er voor alle medewerkers een goed sociaal plan.
Opmerking
-
Niets bijzonders, Mischien niet bij Flips waar ze, naar wat U schrijft, aan het afbouwen zijn.
Ik las net het volgende in een Nederlands dagblad:
"Naast de nieuwe Mondeo werd Genk eerder toegezegd dat het in 2014 ook de S-max en de Galaxy mag bouwen, mede door de gunstige ligging van de fabriek. Door die plannen kan nu een streep worden gezet."
Dit is dus een donderslag bij heldere hemel!
En niet iedereen zit trouwens in dezelfde boot. Benaderd de pensioengerechtende leeftijd en op een leeftijd waar ze hypotheek vrij (zouden moeten) zijn.
Nogmaals aan alle betroffenen. Sterkte.
Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
Opmerking
-
Niks
maakt niets uit we gaan er allemaal aan
Maakt niets uit is wel een klap in het gezicht van de mensen die daar in de fabriek altijd gesappeld hebben en van het inkomen een gezin draaiende moeten houden.
Af en toe wat genuanceerder moet kunnen.
Groet,
Rob.
Opmerking
-
Ook bij philips werden 3 jaar geleden de mensen voor gelogen ,met de reorganisatie van toen werd er beloofd dat we met een compacte sterke fabriek door konden gaan.
Maar de plannen blijken toch anders geweest te zijn ,terwijl in Roosendaal de beste lampen werden gemaakt en de meeste winst voor de gehele Lichting divisie vandaan kwam.
Door inzet van de ondernemingsraad en de bond ,en de vele aktie's is het gelukkig wel goed gekomen met een goed sociaal plan voor iedereen in Roosendaal ,ook voor de mensen die tot 2016 moeten of mogen blijven.
Opmerking
-
Deze klap komt voor meer dan 10.000 mensen, niet alleen voor de mensen die in de fabriek daar werken.
Ik hoor net op de radio dat er volgens het bedrijf goed voor de mensen zal worden gezorgd. Een schrale troost, dat wel.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door RobKDrenthe -> Genk blijkt dan al snel de "ver van m'n bed show".
Maakt niets uit is wel een klap in het gezicht van de mensen die daar in de fabriek altijd gesappeld hebben en van het inkomen een gezin draaiende moeten houden.
Af en toe wat genuanceerder moet kunnen.
Groet,
Rob.
ik bedoel er mee dat het niets uitmaakt van wat we doen we gaan met ons allen naar de jaren 50 terug rijk en arm de rijken krijgen alles de armen mogen creperen (de arbeiders dus)
Opmerking
-
Ongelooflijk. Eerst beloven dat er een nieuw model zal worden gebouwd daarna ontslagen worden.
Mensen zagen dit dan ook totaal niet aankomen. Misschien wel bijzondere uitgaven gedaan ( kopen van een huis oid) en dan de mokerslag.
Ik zie huilende mensen op tv. En dan de lafaards van een dirctie, die zich niet laten zien. Het slechte nieuws mag worden gebracht door de vakbond.
Sterkte toegewenst aan een ieder die hier de dupe van is.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door picoOngelooflijk. Eerst beloven dat er een nieuw model zal worden gebouwd daarna ontslagen worden.
Mensen zagen dit dan ook totaal niet aankomen..
Maar willen geloven en hopen op iets anders kan altijd.
Opmerking
-
Het is vreselijk.
Bij mij in de straat werken verschillende mensen in Genk en ook een aantal bij toeleveranciers.
Je zult het maar treffen.
Toen ik in 1993 bij de DAF in Eindhoven werkte en daar de klad in kwam, hebben wij personeelsleden weken in de stront gezeten. Ook het personeel van de toeleveranciers.
Huilenden mensen, mannen en vrouwen, die er al hun hele leven werkte, ik krijg er nog kippenvel van.
Een ellende was het.
Ik kan daarom ook heel goed voelen wat de mensen in Genk mee moeten maken. Om te janken, dat is het.
Ik wens ze daarom ook heel veel sterke.
Opmerking
-
Twee zaken
1. De productie wordt verplaatst naar Valencia. Niet echt lagere arbeidskosten per eenheid product. (pep)
2. Vanuit economisch opzicht bezien is het te begrijpen als een onderneming zijn producten wil vervaardigen daar waar de arbeidskosten pep het laagst zijn.
Economisch is iets anders dan sociaal opzicht!!
Peugeot/Citroen en Daimler Benz kampen met soortgelijke producten.
Andere, zoals Fiat zijn al aan de beurt geweest.
Ford is geweest en gaat nu ook andere vestigingen sluiten.
Conclusie;
De productie van auto's ligt op een veel te hoog (en duur) niveau.
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking