Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zaad scheid machine

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zaad scheid machine

hallo allemaal ik wil graag een zaad scheid machine maken en nu mijn vraag wie heeft er een bouw tekening van of weet hoe dit werkt of gebouwd kan worden?

groeten marcel
    onze website: hobbydieren en als je er toch bent laat alsjeblieft een berichtje achter in het gasten boek

Hallo Marcel, heb je hier wat aan?
    Wilt u geld besparen op vogelzaad en zoekt u een snelle manier om kaf van vogelzaad te scheiden?
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

Opmerking

Ook over deze machines is al veel geschreven,voor en nadelen,ik zelf zie alleen nadelen eerlijk gezegd.

Ten eerste is het zaad vaak vervuild door uitwerpselen,zeker met open bakken,maar ook met bakjes aan het front kan het voorkomen.
      Gevolg,dit gaat weer mee in het "geschoonde zaad".

Ten tweede is het "geschoonde" zaad geen volledige mengeling meer dus er ontbreken zaden die de mengeling compleet maken.

Gewoon gerantsoeneerd voeren en elke dag nieuw geven en het oude wat over is weggooien,je zult zien dat wat je weggooit niet veel hoeft te zijn.
      Mvg,
      Kingfisher.

Opmerking

Mischien wil Marcel het gebruikte voer even door de kafmolen verwerken en daarna buiten aan de vogels in de natuur voeren? Zijn bedoelingen heeft hij niet kenbaar gemaakt.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
          Mischien wil Marcel het gebruikte voer even door de kafmolen verwerken en daarna buiten aan de vogels in de natuur voeren? Zijn bedoelingen heeft hij niet kenbaar gemaakt.

dit is inderdaad de bedoeling leek mij wel leuk om de lange rij mussen op de schutting blij te maken en daarnaast hou ik er van wat te bouwen in mijn vrije tijd en vind ik het zonde om de restanten weg te gooien
          onze website: hobbydieren en als je er toch bent laat alsjeblieft een berichtje achter in het gasten boek

Opmerking

Ik ook Marcel.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch

Mvg,
              Kingfisher.

Opmerking

Ik geef mijn afgedankte voer, incl. alle kaf ook gewoon aan de buitenvogels, ook restjes eivoer/universeel gaat er zo doorheen.
                Ze zoeken het bruikbare spul er zelf wel tussenuit hoor, de vogels in de "echte" natuur zijn niet zo lui als onze eigen vogels. Ze zijn wel gewend om wat meer moeite te moeten doen voor hun voer. Die zaad-scheid machine lijkt mij erg veel moeite met een beperkt resultaat.

Je kunt beter een mussen-nestkast maken, want de mussen vinden steeds minder plaats om te nestelen in de nieuwbouwwoningen.

ebookbrowse.com is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, ebookbrowse.com has it all. We hope you find what you are searching for!

Opmerking

Ook de houtduiven en egeltjes zitten regelmatig bij mijn afgedankte voer...

Opmerking

Heel veel vogels en andere dieren zijn helemaal afhankelijk van door de mens afgedankt voer.
                    In de stad ,zelfs op stations leven en broeden ook vogels ,en die zullen weinig verse schone zaden vinden . Die leven van friet ,piza en brood en alles wat de mensen nog meer weggooien.

Je afgedankte zaad in de vuilnisbak gooien is eigenlijk ook gewoon voedsel verspilling!

Opmerking

Zoals ik al zei vrijheid,blijheid en ieder zijn mening.
                      Mvg,
                      Kingfisher.

Opmerking

Hallo,

Er is op dit forum al eens eerder over dit onderwerp gesproken:

Met vriendelijke groet:
                        Henk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door marcelvries
                          hallo allemaal ik wil graag een zaad scheid machine maken en nu mijn vraag wie heeft er een bouw tekening van of weet hoe dit werkt of gebouwd kan worden?

groeten marcel
                          Niet aan beginnen,Marcel.
                          Is tijdverspilling. Restanten zijn verontreinigd. Gewoon weggooien.
                          Elke dag voeren,maar wel rantsoeneren.

Als de mensen buitenvogels willen voeren dan is er genoeg te koop.
                          Je gaat die vogels toch geen verontreinigde resten geven.
                          Vr.groeten van
                          Antoni

homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Working...
                          X