Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Welk verschil is er tussen een " goedkope " vogel en een " dure " vogel als het om het welzijn van de vogel(s) gaat.
Dus mag een " goedkope " vogel eventueel ziek zijn. Eventueel drager zijn van bepaalde ziektes. Tegenwoordig misschien wel het grootste gevaar wat onze vogelhobby aangaat. ( drager van ziekte(s).)
Vogels die ziek zijn en of drager van bepaalde ziektes heeft quarantaine eigenlijk geen enkele zin.
Vogels tijdelijk af te zonderen heeft te maken met observeren ( weerstand ) van de vogel(s)
Stress, ziekte, etc, zorgt automatisch voor vermindering van weerstand bij de vogel(s)
Idd.Josmo.
In het economisch verkeer gaat het uitsluitend om geld.
De rest is bijzaak.
Idd.Josmo.
In het economisch verkeer gaat het uitsluitend om geld.
De rest is bijzaak.
Ik denk niet dat iemand 900 euro uitgeeft aan vogels, als hij er verder geen bal om geeft. Daar gaat dit topic ook helemaal niet over.
Elk leven is belangrijk. Maar als jij heel veel geld neertelt voor een vogel, dan is het voor te stellen dat je enige schriftelijke garantie wil, mocht er iets mis zijn met het dier.
Buiten het feit dat het emotioneel pijn doet als een door jou geliefd dier kort na aanschaf dood gaat, ben je dan ook nog eens 900 euro lichter.
En iemand die zulke prijzen vraagt heeft verplichtingen, want zulke prijzen vraag en betaal je alleen voor een bepaalde kwaliteit.
Daarom betaal je ook geen 900 euro voor 1 van mijn zebravinkjes uit de achtertuin.
Dit topic heeft verder even niets met dierenliefde te maken, dus haal dat er dan ook niet steeds bij.
Iemand die 900 euro wil neertellen voor een speciale vogel wil een bepaalde vorm van garantie.
De vraag van dit topic was of je bij vogels om schriftelijke garantie mocht vragen.
Als jij 900 euro neertelt voor een vakantie, dan verwacht je toch ook een nette suite en fatsoenlijk eten? Zie het programma red mijn vakantie.
Zoals Alfons al duidelijk maakte; van te voren een schriftelijke overeenkomst maken en beiden tekenen is een optie. MAAR... dan nog moet je heel goed nadenken, want een rechtszaak is duur en als je niet kunt aantonen dat de verkoper willens en wetens 'rommel' verkocht heeft, komen die kosten ook nog voor jouw rekening.
Bijvoorbeeld kopen bij een bevriende, of goed bekend staande kweker, die je goed kent en waarvan de de vogels al enige tijd goed kent en weet dat het gezonde vogels zijn, is dan een optie. Maar zelfs onder vrienden is een schriftelijke overeenkomst verstandig, zodat beiden weten waar aan toe te zijn.
Maar voor zebravinkjes van max 30 euro is dat gewoon niet te doen en niet rendabel.
En nogmaals; dat heeft niets te maken met of een vogel van 900 euro belangrijker is dan een vogeltje van 9 euro.... het gaat gewoon, alleen in dit topic, om kopen en verkopen met hogere bedragen. En of je daarop garantie zou mogen verwachten.
Ik ben van mening van wel, maar weet aan de andere kant dat zo'n schriftelijke garantie in praktijk weinig voorstelt ivm. wat Alfons al aanhaalde van rechtszaken.
Als je een paar zebravinken aanschaft en je bekijkt het als een peramidespel,dan kan dit met de tijd ook een zeer loonende bezigheid zijn.Met andere woorden"De prijs van aanschaf is maar reletief"
Het is toch allemaal best lastig maar hoop dat julie het wel enigszins
Met me eens zijn dat als je koppel koopt van 900 euro je er eigenlijk zeker van mag zijn dat ze vrij zijn van de 5 bekendste papegaaien ziekte
Het gebeurt nog al is dat iemand tehoren krijgt dat zijn vogels besmet zijn en
Dan gewoon door verkopen omdat ze bang zijn der geld teverliezen maar daardoor kan je wel iemand anders naar de donder helpen
En ik denk ook dat als iemand zijn papegaaien verkoopt die ziek zijn nooit een overeenkomst gaat tekenen dus weet ik genoeg!
Wordt inderdaad allemaal best lastig want ik heb nu al me kromsnavels getest
Op alle mogelijke ziekte de kaketoes grijzeroodstaarten pyrhurras
Bonte boeren en koninGsparkieten allemaal best kostbare vogels en zelf als krijgen ze jongen worden ze opnieuw getest voor ze verkocht worden
Zo kan ik ook laten zien van al me vogels zijn schoon als ik bij iemand nieuwe koop maar als ik nou van plan ben een koppel agaponissen gekomen ben ik eigenlijk verplicht die ook op alles telaten testen ben je zoeen 200 kwijt aan testen voor koppel agaponissen van 30 euro maar als ik dat niet doe kom ik niet geloofwaardig over kan alle dure. Vogels wel laten testen maar zou een koppel agaponissen ze als nog ziek kunnen maken dus die worden ook gewoon mee gestest en moet gewoon heel erg voorzichtig zijn nieuwe vogels het is best een heel gedoe heb er al heel wat tijd en geld in zitten maar wat er nu zit is gezond getest 100% in orde en het is zeker geen garantie dat er geen vogel kan komen te overlijden kan altijd maar niet aan besmettelijke ziekte waar de rest ook ziek van zou kunnen worden en voortaan gaan nieuwe vogels eerst ver bij de andere vandaan worde. Gelijk getest weet ik binnen week de uitslag kunnen ze gewoon bij de anderen zo heb ik er 2 weken geleden koppel grijzeroodstaarten gekocht
En gelijk laten testen Warren prima in orde maar met de. Verkoper de afspraak gemaakt wat er zou gebeuren als ze toch ziek zouden zijn alles zwart op wit
En afgsproken dat alles vergoed zou worden mochten ze een van de ziekte bij der dragen zelf de reiskosten koop je toch met beter gevoel vogels
Zodat er op koppie krauw een verhaal over een gezin die is getroffen door de ziekte kds pdd dat is verschrikkelijk verhaal als je tijd moet je er maar is op Google kds pdd miscien beetje beter tebrijpen wat ik bedoel
In iedergeval bedankt voor julie reacties
Opmerking