Mededeling
Collapse
No announcement yet.
nieuws uit de natuur
Collapse
X
-
Eerder deze week vond ik een mooi nestje van de zanglijster, maar (tot mijn helaas niet onterecht gebleken ongerustheid) te dicht in de buurt van een plek, waar jongelui rondhangen, thee roken, vuur stoken afval dumpen.
Gisterochtend 4 eieren, vandaag alles kapot . . . eieren tegen de boom gegooid.
Witte kwikstaarten hadden (zoals elk jaar) hun nest onder het dak van mijn ringstation, dat n.b. in een niet vrij toegankelijk natuurreservaat is gesitueerd!
Kom ik ter plaatse: hebben ze de eieren in het sleutelgat gedrukt!
ook bleek hier en daar een nestkast van de boom getrapt.
Met dit soort lui is echt iets heel serieus mis.Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking
-
lichtpuntje, de kamer gaat binnenkort praten hierover en gaan ze zenuwgiffen verbieden. met de steun van europaGroet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door rupicolaEerder deze week vond ik een mooi nestje van de zanglijster, maar (tot mijn helaas niet onterecht gebleken ongerustheid) te dicht in de buurt van een plek, waar jongelui rondhangen, thee roken, vuur stoken afval dumpen.
Gisterochtend 4 eieren, vandaag alles kapot . . . eieren tegen de boom gegooid.
Witte kwikstaarten hadden (zoals elk jaar) hun nest onder het dak van mijn ringstation, dat n.b. in een niet vrij toegankelijk natuurreservaat is gesitueerd!
Kom ik ter plaatse: hebben ze de eieren in het sleutelgat gedrukt!
ook bleek hier en daar een nestkast van de boom getrapt.
Met dit soort lui is echt iets heel serieus mis.
ik ben ook zeer sceptisch Ton, maar laten we het positief benaderen. ze kijken er in ieder geval naar...
Opmerking
-
spreeuwen .
ja vroeger zag je ze veel in stadtuinen
woon hier nu bijna 10 jaar en heb hier nog geen spreeuw gezien in me tuin ( wel andere vogels
maar hier verder op in de natuurgebieden .zitten ze volop ook op het boeren land zie ik ze veel .savonds zijn ze met hun 10000.is een mooi vlieg gezicht .als ze zo met zijn alle door de lucht vliegen op zoek na een slaap plekje
zou het mocht het aan nestgelegenheden ontbreken .
niet iets zijn voor de dieren bescherming of een of andere andere vogel beschermclub.dat zij gewoon overal in die natuurgebeiden nestkasten ophangen voor bv de spreeuw ......afgelopen zomer .nog een spreeuwen nest in een boomholte .wat kunnen die jonge geluid maken als moeder komt met voer .wat heb ik een leuke hobby .
juist vogels houden :) :)
Opmerking
-
dat zij gewoon overal in die natuurgebeiden nestkasten ophangen voor bv de spreeuw
. . . . niemand houdt je tegen hoor!
Sluit je aan bij een dergelijk club, of ga lekker zelf aan de timmer en zorg dat je voor volgend voorjaar een berg nestkasten hebt hangen.
. . . . . voordat iemand met wakkere opmerkingen komt:
Rupicola heeft al tussen de 100 en 150 nestkasten hangen.Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking