Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuws uit de natuur

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Met vriendelijke groet:
    Henk.

Opmerking

• Opmerking

• Met vriendelijke groet:
        Henk.

Opmerking

• Eerder deze week vond ik een mooi nestje van de zanglijster, maar (tot mijn helaas niet onterecht gebleken ongerustheid) te dicht in de buurt van een plek, waar jongelui rondhangen, thee roken, vuur stoken afval dumpen.
          Gisterochtend 4 eieren, vandaag alles kapot . . . eieren tegen de boom gegooid.

Witte kwikstaarten hadden (zoals elk jaar) hun nest onder het dak van mijn ringstation, dat n.b. in een niet vrij toegankelijk natuurreservaat is gesitueerd!

Kom ik ter plaatse: hebben ze de eieren in het sleutelgat gedrukt!
          ook bleek hier en daar een nestkast van de boom getrapt.

Met dit soort lui is echt iets heel serieus mis.
          Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

• Niet best, pure verveling en gebrek aan normbesef.

Opmerking

• lichtpuntje, de kamer gaat binnenkort praten hierover en gaan ze zenuwgiffen verbieden. met de steun van europa
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

• Met dit soort lui is echt iets heel serieus mis.
                Het is denk ik de opvoeding waar het al mis is gegaan
                vriendelijke groet
                Henk

Opmerking

• Hier de link van "uitzending gemist":

mvg. Eelke

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
                    Eerder deze week vond ik een mooi nestje van de zanglijster, maar (tot mijn helaas niet onterecht gebleken ongerustheid) te dicht in de buurt van een plek, waar jongelui rondhangen, thee roken, vuur stoken afval dumpen.
                    Gisterochtend 4 eieren, vandaag alles kapot . . . eieren tegen de boom gegooid.

Witte kwikstaarten hadden (zoals elk jaar) hun nest onder het dak van mijn ringstation, dat n.b. in een niet vrij toegankelijk natuurreservaat is gesitueerd!

Kom ik ter plaatse: hebben ze de eieren in het sleutelgat gedrukt!
                    ook bleek hier en daar een nestkast van de boom getrapt.

Met dit soort lui is echt iets heel serieus mis.
                    ik zit dit echt met verbazing en ontzetting te lezen... wat beweegt dergelijke zoiets te doen? het is echt bedroevend. in de stad waar ik studeer zie ik ook wel eens figuurtjes lopen die vallen onder jou omschrijvingen. wat ik me dan altijd afvraag is: wat moet daarvan te recht komen? en het blijkt maar weer dat ik me dat terecht afvraag.

ik ben ook zeer sceptisch Ton, maar laten we het positief benaderen. ze kijken er in ieder geval naar...

Opmerking

• Hier nog wat te lezen over de bijen, uit ons 'vakblad' ook rechts staat nog wat.
                      Met vriendelijke groet:
                      Henk.

Opmerking

• Haviksjong of toch een sperwer?

Een collega van mij trof deze vogel aan in Velp (naast Arnhem), hij zat op slechts 3 meter afstand.

We komen er niet helemaal uit of dit nou een sperwer is of een haviks(jong). De vogel was ongeveer 30 centimeter groot.

Wat denken jullie?

Opmerking

• man sperwer.
                          Amigo de los Psittacidos

Opmerking

• The continuing story of the bees:

Een kleine overwinning voor de bijen

Met vriendelijke groet:
                            Henk.

Opmerking

• spreeuwen .
                              ja vroeger zag je ze veel in stadtuinen
                              woon hier nu bijna 10 jaar en heb hier nog geen spreeuw gezien in me tuin ( wel andere vogels

maar hier verder op in de natuurgebieden .zitten ze volop ook op het boeren land zie ik ze veel .savonds zijn ze met hun 10000.is een mooi vlieg gezicht .als ze zo met zijn alle door de lucht vliegen op zoek na een slaap plekje

zou het mocht het aan nestgelegenheden ontbreken .
                              niet iets zijn voor de dieren bescherming of een of andere andere vogel beschermclub.dat zij gewoon overal in die natuurgebeiden nestkasten ophangen voor bv de spreeuw ......afgelopen zomer .nog een spreeuwen nest in een boomholte .wat kunnen die jonge geluid maken als moeder komt met voer .
                              wat heb ik een leuke hobby .
                              juist vogels houden :) :)

Opmerking

• dat zij gewoon overal in die natuurgebeiden nestkasten ophangen voor bv de spreeuw
                                Nou, wat dacht je ervan om zelf gehoor te geven aan je eigen idee?
                                . . . . niemand houdt je tegen hoor!

Sluit je aan bij een dergelijk club, of ga lekker zelf aan de timmer en zorg dat je voor volgend voorjaar een berg nestkasten hebt hangen.

. . . . . voordat iemand met wakkere opmerkingen komt:

Rupicola heeft al tussen de 100 en 150 nestkasten hangen.
                                Amigo de los Psittacidos

Opmerking

Working...
                                X