Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke takken incl. bladeren voor pyrrhura's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Welke takken incl. bladeren voor pyrrhura's

Goedemiddag,

Hier in de buurt, (ook in het park) zie ik regelmatig dat er bomen gesnoeit worden.
    Er zitten mooie takken bij, met bladeren, die zou ik wel mee willen nemen voor de pyrrhura's.
    Maar.... mag dit wel, doe ik hier goed aan?
    Waar kan ik evt. wel een mooi takje vandaan halen?
    We hebben al bij een appel(boom) kwekerij een klein stukje tak gekocht, vroeg ie een best bedrag voor, dus daar ga ik niet meer heen.
    De wilgentakjes uit de dieren winkel vinden ze alleen leuk als je ze voor ze vast houdt.
    Wie heeft een leuke makkelijke tip voor me?

Zet een bos wilgentakken in een emmer water en binnen een maand heb je een bos vol takken met verse blaadjes. Wilgen staan langs heel veel sloten, een paar takken knippen mag best, ze moeten toch vaak gesnoeid worden.

Alle fruitboomtakken zijn ook goed, vraag eens bij de gemeentelijke groendienst wanneer ze wat gaan snoeien. Of loop door je buurt en kijk wat er staat hier en daar. Vraag daar af en toe om een paar takken, bijna altijd mag het als je het even netjes vraagt.

Succes.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

Opmerking

Bedankt Ton, voor je reactie en advies.
      Ja ik zou het heel erg vinden als het een tak incl bladeren is, wat ze helemaal niet mogen.
      Ik ga zeker even op zoek, of ik nog wat van die lui zie.
      Gekke vraag, met die kleine stukjes die de dierenwinkels verkopen, daar kan ik niks mee he? of toch wel.
      Proberen?

Groetjes,
      Trudie

Opmerking

Jahoor, die lopen ook vaak weer uit. Het ligt er wel aan hoe vers ze zijn. Gewoon in een potje water zetten.

Vroeger plukten we die zelf voor de winkel, kassa...
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Had ik dat maar eerder geweten, heb die dingen vaak in huis gehad, ook voor het konijn, maar die wil ze niet, die sloopt liever zo een gevlochten bal.
          Nou of ze vers zijn betwijfel ik eerlijk gezegd, kurkdroog, maar wie weet lukt het me.
          Ze klauteren en klimmen zo graag rn hangen zo grappig op hun kop hier, dus wil meer van die mooie takken hebben.

Opmerking

Working...
          X