Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ter kennisgeving

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Uiteraard Daniel.

mede daarom ook mijn zin : Rome niet op 1 dag gebouwd.
    het begin is er en afkijken kan geen kwaad.
    proberen de goede dingen als bond zijnde eruit te filteren en toe te passen in eigen te volgen beleid.

mvg

ps je ben op de hoogte van deze nu nog op "vrijblijvende advies basis orgaan" Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren?

Een huisdier kopen? Welk dier past bij jouw leven, waar koop je hem en waar moet je op letten? Lees er hier meer over!

dat is o.a. de eerste stap zoals het ook in Duitsland ging. ( voor de verplichting tot.............).

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
      Ik vrees dat de huidige voorstellen niet ver genoeg gaan. Er staan zeer goede aanknopingspunten in, maar ik had het liever nog een stap verder zien gaan. En een ringverplichting voor alle vogels gaat er vanzelf komen of we die nu zelf opleggen of niet. En ik geloof niet dat dit ten koste gaat van de welzijn van vogels. ut

Ik zou zelf willen pleiten om nog een stap verder te gaan en om huisvesting msvoorschriften in te voeren net als in Duitsland.

Daarnaast zouden de grote bonden misschien eens bij Aviornis in de keuken gaan kijken. Die lopen op divere terreinen ver voorruit op de andere spelers. Hun lobbie is goed georganieerd zie de verschillende acties dit jaar richting de invasieve soorten consultatie en nu weer hun rapport over mogelijke positieflijsten. Daarnaast is dat ook een bond die aan kan tonen dat hun kennis nut heeft voor natuurbescherming en diverse projecten actief ondersteunt.
      Helemaal mee eens. Wordt er al niet teveel aangerommeld met dieren??
      Hoe vaak lees je niet van "ach, het is toch mijn dier, ik mag er mee doen wat ik wil"???En dan vaak gevolgd door opmerkingen in de zin van vrijheid en regeltjes etc. Regeltjes volgen vaak op misstanden door vrijheden.
      Ik heb best wel een hekel aan regeltjes (maar ik snap ze vaak wel) en daarom beperk ik me vaak in bepaalde vrijheden. De "opofferingen" daarvan blijken veelal miniem.
      Mijns inziens is de bond al 15 jaar te laat.

Opmerking

Ik denk niet dat veel maatschappelijke partners een bond serieus nemen die ipv van de vogels de eigen leden zoveel in bescherming neemt.

Er staan teveel zaken in die regelrecht tegen een goede doelstelling indruisen.
        Een kanarie in een kooi van 20 cm..., geen beperkingen aan het doorfokken van allerlei mutaties (zie vraagprogramma), etc.

Daar kan geen enkele dierenbeschermde organisatie serieus iets goeds in zien.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
          je ben op de hoogte van deze nu nog op "vrijblijvende advies basis orgaan" Landelijk InformatieCentrum Gezelschapsdieren?

Een huisdier kopen? Welk dier past bij jouw leven, waar koop je hem en waar moet je op letten? Lees er hier meer over!

dat is o.a. de eerste stap zoals het ook in Duitsland ging. ( voor de verplichting tot.............).

Ik had het gezien en we hebben dit vaker zien gebeuren. Het is een trein die gaat rijden en dan.... Indien mogelijk zou ik de bonden adviseren om proberen aan boord te gaan. Deze processen zijn beinvloedbaar, maar enkel en alleen als je een bijdrag levert. En zit je niet aan tafel dan wordt je uiteindelijk toch geconfronteerd met de resultaten. Dan is het beter om mee te schrijven.

Opmerking

Ik hoorde gisteren dat in een Duitse deelstaat de Dewar-kooi met ingang van dit TT-seizoen verboden is........
            Tel deze dingen maar bij elkaar op en je weet waar we uitkomen.

Hans
            Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Ik nog niet, vertel...
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                Ik hoorde gisteren dat in een Duitse deelstaat de Dewar-kooi met ingang van dit TT-seizoen verboden is........

Hans
                In Duitsland zijn ze een beetje doorgeslagen,Hans.
                Straks moet eenieder daar met een boedelbak achter zijn auto vogels
                inbrengen voor de shows.
                Vr.groeten van
                Antoni

homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Voor wat betreft een eventuele algemene ringplicht lijkt het mij zeer goed om altijd te streven naar het ringen van in avicultuur geboren jonge vogels, maar ben tevens van mening dat de vogel daarbij wel altijd voor dient te gaan.
                  Met andere woorden: mijns inziens dient er een aanvullende/alternatieve clausule te komen voor bijzondere omstandigheden/gevallen.
                  Met vriendelijke groet:
                  Henk.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof

Dat zou dan ideaal zijn voor die vogelsoorten die echt niet te ringen zijn in het nest, omdat ze dan door hun ouders in de steek worden gelaten.

Met vriendelijke (vogel)sportgroet Henk.
                    dan ben ik toch wel erg benieuwd welke soorten dat dan wel niet mogen zijn, vertel?

en voor de rest is dat er al ( bij de europesche cultuur) ,ongeringde vogel kan je een vergunning/dispensatie voor aanvragen met overleg van bewijs van eigen kweek (kost wat meer tijd/moeite /geld maar dan moet je het maar doen zoals het hoort, ook op tijd/goed ringen etc. hoort gewoon met het serieus bezig zijn van de sport).
                    voor de pech gevalletjes is er dan die "clausule".

de tijd van breekringen is voorbij, dat bleek "iets" te fraude gevoelig en werkte illegale praktijken juist in de hand.

mvg

Opmerking

Vogels die hun jongen in de steek laten als je de jongen wilt ringen? hmm.. misschien is het wel onze angst dat ze dat gaan doen en dat wij het daarom maar laten.

speciale ringen bij cultuur vogels, okay, vandaar dat
                      Ik heb met die ringen geen ervaring
                      Met vriendelijke groet:
                      Henk.

Opmerking

sorry, kan het niet laten

Hans en WK, ik denk best te weten hoe het zit, maar kan mij daar dus niet in vinden.
                        Schrijf mij maar in als eerste weigeraar van het ringen van alle vogels (de niet ringplichtige soorten op dit moment).
                        Zouden er in een communistische staat of dictatuur ook zoveel regeltjes en controleurs zijn / nodig zijn als in een zogenaamde democratie waar alles mogelijk schijnt / lijkt te zijn.
                        De macht van het geld en de sterk beinvloedde publieke opinie moeten als normaal / maatgevend worden gezien?

"Ontopic" over de door WK geplaatste linken:
                        Er zitten zeker goede kanten aan het openbaar maken van bepaalde zaken, maar er kleven ook risico's aan.

Ik hoop dat er ook rekening met de zogenaamde ongeorganiseerde vogelhouders zal worden gehouden en dat dezen niet in een isolement komen
                        (vogels niet meer kunnen verkopen en als crimineel worden afgedaan in de toekomst).

Het verhaal van Animal is niet een weergave van de werkelijkheid, eerder ken ik mensen die gewoon niet lid zijn van een vereniging en de vogels niet willen ringen omdat voor deze personen er geen meerwaarde in welke zin dan ook is om het wel te doen.

Door het zich verdiepen in de materie van de 2de link wordt er duidelijk blijk gegeven dat men zich bewust is van de bewerkte "publieke opinie" (wat dat dan ook in mag houden).

Opmerking

Henk noem dan eens concreet soorten die hun jongen in de steek laten na ringen. Er zijn soorten waarbij je extra voorzorgsmaatregelen moet nemen met ringen, maar volgens mij is iedere soort te ringen.

Opmerking

stukje verduidelijking voor Henk alderhof ( goed bedoeld i.i.g. ) de ringen bij de e.c. vogels zijn breukzone ringen

breekringen zijn van een ander type( dus geheel anders), die ringen werden gebruikt in de overgangstijd met het intreden van de ringplicht. ( die ringen waren dus heel fraude gevoelig, want er werden "opeens"wel heel veel breekringen aangevraagd en in die tijd werd er enorm "gekweekt").

de uitwijk mogelijkheid van het te laat/niet kunnen ringen etc. etc. is een papiermolen doorlopen en vergunning aanvragen.

simpel als wat, moeten "wij" e.c. vogelkwekers ook dus waarom niet andere liefhebbers van vogels? of is een Europesche sijs zeldzamer/belangrijker/interessanter dan een afrikaanse dwerg ijsvogel ( om maar eens een moeilijk te ringen soortje op te noemen)?

op naar 1 ring type met breukzone voor iedere e.k. vogel. ( stalen ringen voor kromsnavels en plastiek voor watervogels uitgezonderd natuurlijk) kan de prijs voor breukzone ringen ook weer naar beneden.

@ eelke:
                            Oorspronkelijk geplaatst door ele

Ik hoop dat er ook rekening met de zogenaamde ongeorganiseerde vogelhouders zal worden gehouden en dat dezen niet in een isolement komen
                            (vogels niet meer kunnen verkopen en als crimineel worden afgedaan in de toekomst).
                            1 woord : uitsterfbeleid.

mvg

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                              @ eelke: 1 woord : uitsterfbeleid.

mvg

Opmerking

ik dacht dat o.k. vogels al op veel/sommige TT's geweigerd werden?
                                zou een goede zaak zijn overigens (is vorm van oneerlijke competitie).
                                wil je weten wat je aan z'n vogel heb ga je toch lekker naar een tafelkeuring , ja toch, niet dan ? ( of vraag de keurmeester buiten de competitie om ,zal tie wel doen hoor als je het aardig vraagt, maar wat tie dan kan opnoemen is wat hij/zij op dat momentopname kan zien en hupla weer een gedesillusioneerde vogelliefhebbert).
                                want dat

Opmerking

Working...
                                X