Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat zouden jullie doen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Wat zouden jullie doen ?

Hallo allemaal .

Ik heb nu al een voliere met kanaries en zebra vinken

en heb er een bij gebouwt maar zit te twijfelen wat voor vogels ik er in zou doen .
    Ik dacht eerst zelf aan kromsnavels zoals valkparkieten en grasparkieten maar zou dit veel geluids overlast veroorzaken?

Wat zouden jullie doen ?

Ik hoor graag jullie advies .

Gr leslie

Oorspronkelijk geplaatst door leslie
    Hallo allemaal .

Ik heb nu al een voliere met kanaries en zebra vinken

en heb er een bij gebouwt maar zit te twijfelen wat voor vogels ik er in zou doen .
    Ik dacht eerst zelf aan kromsnavels zoals valkparkieten en grasparkieten maar zou dit veel geluids overlast veroorzaken?

Wat zouden jullie doen ?

Ik hoor graag jullie advies .

Gr leslie
    Je weet het zelf ook wel Leslie.
    Je zou graag horen,dat het geen of weinig overlast geeft.
    Dat zal je van mij niet horen.
    Is gewoon een pokken herrie, waarmee je chagrijnige en kwade buren krijgt.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Dat vinden anderen van de hele dag geschreeuw van die zangkanaries.

Kijk eens of je ook Engelse grasparkieten mooi vindt, die zijn bijna altijd veel en veel rustiger. Daarnaast kun je met de diverse soorten neophema's ook zonder herrie parkieten houden.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

Opmerking

Hier hebben we geen last met de buren, valken zijn heel leuk, mooi en kweken ook nog goed. Echt veel roepen doen ze niet, maar wel een beetje luid. Ik heb ze samen met grasparkieten en neophema's. Maar valkparkieten vind ik echt wel een aanrader
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

hoi leslie,
          heb zelf een grote voliere van 7x2x2 meter daar zitten verschillende kromsnavels in met verschillende tropen en inderdaad ze maken op zijn tijd wat leven ,heb nog niemand horen klagen .
          er zijn ook verschillende buren met een hond die blaffen ook vindt ik meer irriteren dan vogeltjes en kanaries kunnen ook voor sommige mensen irriteren met hun gezang .je kunt het misschien is vragen aan de buren wat zij er van vinden als je kromsnavels neemt moeten ze achteraf zeker niet zeuren. mijn buurman is gelukkig niet veel thuis want hij maakt zelf herrie genoeg vooral s,avonds en s,nachts.
          groetjes monica

Opmerking

Mensen kunnen niet veel meer van elkaar verdragen.
            Als je twijfelt, is overleggen vaak het beste.
            groetjes
            Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek

Dat vinden anderen van de hele dag geschreeuw van die zangkanaries.
                Je kan wel merken,dat jij geen ene fluit weet van de prachtige en door velen gewaardeerde zang van de de Spaanse Timbrado's zangrichting die ik kweek.

Leslie weet drommels goed,dat je met het houden van schreeuwende kromsnavels overlast veroorzaakt.
                Vandaar ook zijn vraag die ten doel heeft medestanders te vinden.
                Op praktisch elk forum lees je over ruzies met de buren i.v.m.
                kromsnavels.
                Vr.groeten van
                Antoni

homepage:

Opmerking

je kunt er bv catharinaparkieten,splendid parkieten,bourke parkieten of kakariki,s bij doen.
                  groetjes monica.

Opmerking

Dag Leslie,

Ik heb alleen valkparkieten en wil ook niets anders. Maar ik moet ook reken houden met de buren i.v.m. mogelijk geluidsoverlast. Niet dat er klachten zijn uit de buurt maar ik wil deze voor zijn.
                    Het is een feit dat valkparkieten vooral s'morgens van zich laten horen. Daarom gaan ze bij mij altijd s'nachts naar binnen en het luik dicht. De volgende dag gaat pas rond 10:00 uur het luik weer open. Omdat de verlichting in de behoorlijk ruime binnenvoliere enkele uren eerder al aangaat hebben ze het ochtend ritueel al gehad voordat ze naar buiten gaan.

Het eerste jaar dat we valkparkieten buiten hadden zitten zonder binnenverblijf was er s'morgens al vroeg een wekdienst paraat. Dit heb ik nu gelukkig met het binnenverblijf opgelost.

Omdat ik alleen binnen voer gaan ze s'avonds uit zich zelf naar binnen.
                    M.v.g. Sepke

Opmerking

Of ze nu buiten zitten of binnen, als het donker is maken ze geen lawaai.
                      Ik kan meer genieten van de parkieten dan van die kanaries, want ik vind het soms echt vervelend dat gezang van de kanaries. Maar dat is vooral persoonlijke smaak denk ik.
                      En daarom ruzie krijgen lijkt me veel gezegd, eerst eens vragen aan de buren. Hier klagen ze niet echt over de vogels, de buren maken zich al zorgen als het stil is
                      Verder kunnen er nog eleganten en turquoisinnes, kwartels bij.

Opmerking

Ze maken inderdaad als het donker is geen lawaai. Maar zeker in de zomermaanden is het rond 5:00 uur s'morgens al licht. Met het zomerse weer hebben de mensen hun slaapkamerraam open staan en dit in combinatie met de valkparkieten die dan al buiten de nieuwe dag verwelkomen vraagt om problemen. Vandaar dat ze bij mij s'nachts naar binnen gaan en pas rond 10:00 uur s'morgens weer naar buiten.
                        M.v.g. Sepke

Opmerking

Ik denk dat als je goed navraagt bij je buren en ze gaan akkoord (wat ik wel denk) dat je geen problemen hoeft te verwachten. Ik ken verschillende mensen waar ze altijd buiten zitten en geen problemen hebben met de buren. Valt te zien of je moeilijke buren hebt. Maar echt wakker van worden denk ik niet, mijn ouders slapen met het raam open en m'n ma slaapt niet echt vast en ze heeft er geen last van.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                            Je weet het zelf ook wel Leslie.
                            Je zou graag horen,dat het geen of weinig overlast geeft.
                            Dat zal je van mij niet horen.
                            Is gewoon een pokken herrie, waarmee je chagrijnige en kwade buren krijgt.

geef mij maar een lekkere zanger.................alleen dan wel richting de ec kant op

gr
                            Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door bonkje
                              geef mij maar een lekkere zanger.................alleen dan wel richting de ec kant op

gr
                              Niet verkeerd,Klaas.
                              Wist je trouwens,dat de zang van de Spaanse Timbrado's die ik kweek
                              heel dicht bij de zang van de wilde kanarie komt.
                              Vr.groeten van
                              Antoni

homepage:

Opmerking

Working...
                              X