Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Taal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Taal

Beste vogelvrienden,
    Wat een kennis kan je hier vergaren dankzij de hulp van anderen.
    Ik wil een ieder hiervoor bedanken.
    Aangezien mijn kennis van vogels veel te gering is kan ik hier geen of bijna geen bijdrage leveren. Bovendien ben ik waarschijnlijk de meest onhandige op vogelcafe, dus een bijdrage op het gebied van kooien hoef je van mij niet te verwachten.
    Toch wil ik ook eens wat doen. (de leraar in mij)
    Soms zie je gruwelijke spelfouten, Niet erg, want het gaat om de boodschap en daarmee de hulp die je geboden wordt. Maar toch,
    Als ik twijfel hoe een woord geschreven moet worden, met of zonder d of zonder t of met dt, gebruik ik een foefje.
    Maak het woord langer dan hoor je het vaak.
    Een voorbeeld:
    Brood, of broot of broodt.
    Langer
    Broden. Geen t gehoord dus is alleen optie 1, brood juist.
    Zo, dit was dan mijn bijdrage. Ik wil niemand beledigen dus ajb beschouw dit niet als een belediging aan je adres

Pico mij kun je helaas niet beledigen, maar realiseer je wel, dat bij het typen van tekst een naastgelegen letter per ongeluk kan worden meegenomen en een type of spellingsfout vind ik nou niet bepaald gruwelijk. Bovendien zijn wij tenslotte niet allemaal neerlandici.
    Tenslotte is weinig kennis van vogels voor mij ook geen ergernis, maar eerder een stimulans om mensen te helpen hiermee.

Opmerking

@Drum.
      We zijn het geheel eens.
      Gewone typfouten maakt een iederrr.
      Ik ben overigens ook geen neerlandicus en ik maak ook veel fouten( sommige fouten zijn echter gemakkelijk te voorkomen).
      Ik ben slechts een allochtoon die al bijna vijftig jaar in nederland woont en economie heeft gestudeerd.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door pico
        @Drum.
        We zijn het geheel eens.
        Gewone typfouten maakt een iederrr.
        Ik ben overigens ook geen neerlandicus en ik maak ook veel fouten( sommige fouten zijn echter gemakkelijk te voorkomen).
        Ik ben slechts een allochtoon die al bijna vijftig jaar in nederland woont en economie heeft gestudeerd.
        Het moet toch echt TYPEFOUTEN zijn hoor !!!
        http://bylden.wordpress.com/

Opmerking

als we het maar begrijpen en de 1 is beter in taal dan een ander , heb zelf twee dochters met dyselexie en volgens mij gaat erom dat we mekaar kunnen helpen ,dus moet er maar tussen de vingers gekeken worden naar taal fouten.
          groetjes monica

Opmerking

Geweldig.... is dit een grammatica forum of een vogelforum? Voor mij moet een bericht leesbaar zijn en inhoudelijk iets bijdragen aan het thema. Of er nu dt ,d of t moet staan boeit mij totaal niet. Het is hier geen dictee! Dus minder taalvaste leden gewoon schrijven blijven.

Opmerking

Zolang er maar geen sms taal wordt gebruikt is er niks aan de hand.
              En af en toe een punt of komma leest ook wel prettig.

Opmerking

ik stoor mij aleen( een klein beetje maar), aan woorden als foliere, fogel, vout enz.

maar niet iedereen is goed in de geschreven nederlandse taal, maar gelukkig hoeft dat ook niet, als het gaat om vogels te kweken.

en een type fout is vlug gemaakt.
                www.fretteren.eu

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                  Zolang er maar geen sms taal wordt gebruikt is er niks aan de hand.
                  En af en toe een punt of komma leest ook wel prettig.
                  eens !

Opmerking

Wat is er mis om althans te trachten goed Nederlands te schrijven.
                    Vr.groeten van
                    Antoni

homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Daar is niks mis mee Antoni. De 1 is er beter in dan de ander, dus laten we er mekaar hier niet op aanvallen en bekritiseren. Op dit forum heb je geen verplicht opleidingsnivo dus kun je redelijkerwijs ook verschil in taalgebruik verwachten. Ik stoor me er niet aan en ga uit van het goede in een mens, de 1 is goed in taal de ander in metselen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door mylife
                        Daar is niks mis mee Antoni. De 1 is er beter in dan de ander, dus laten we er mekaar hier niet op aanvallen en bekritiseren. Op dit forum heb je geen verplicht opleidingsnivo dus kun je redelijkerwijs ook verschil in taalgebruik verwachten. Ik stoor me er niet aan en ga uit van het goede in een mens, de 1 is goed in taal de ander in metselen.
                        Ik heb het er niet over of de 1 goed is in taal en de ander in metselen.

Nee, ik had het over trachten goed Nederlands te schrijven.
                        Het basisonderwijs zal toch wel verplicht zijn.
                        Vr.groeten van
                        Antoni

homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

En wat Anthoni schrijft is het enige wat ik ook heb proberen te zeggen.
                          Als iemand bang wordt om iets te schrijven, omdat hij/zij de taal niet goed machtig is wil ik hem of haar verzoeken om toch te schrijven.
                          Per slot van rekening vind ook ik de inhoud belangrijker.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                            Ik heb het er niet over of de 1 goed is in taal en de ander in metselen.

Nee, ik had het over trachten goed Nederlands te schrijven.
                            Het basisonderwijs zal toch wel verplicht zijn.
                            Het basis onderwijs is dan wel verplicht ,maar dat wil helemaal niet zeggen dat je daarna goed nederlands kunt schrijven.(dit geld ook voor het vervolg onderwijs)
                            Na een aantal jaren ga je gewoon van school af ,,of je nu goed kunt schrijven of niet !

Opmerking

Opmerking

Working...
                              X