Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke vogels zijn verplicht te ringen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
    Als je niet aan tentoonstellingen doet is het niet nodig.
    Je valt je vogels onnodig lastig ,,je moet immers bijna dagelijks in de nesten kijken.
    Als je niet zo handig bent loop je ook nog eens de kans je vogels te beschadigen.
    Jongen verkoop je net zo gemakkelijk zonder ring ,,zeker voor een handelaar ,opkoper of winkel maakt het helemaal niks uit.
    Als je je ouder vogels van een knijpringetje voorziet ,en je doet de jongen jaarlijks weg ,heb je ook geen problemen met het uitelkaar houden.

Opmerking

Nou, ik zal je vertellen, ik ben verspreid lid geworden van de N.B.v.V.,
      alleen maar om de vogels te kunnen ringen, zo zie je meteen hoe oud de vogels zijn, en zit je zelf bij koop ook niet met een oude vogel = zaadeter opgescheept, die waarschijnlijk ook nooit meer zal fluiten.

en het is handig voor als mensen je vogels kopen, dat ze dan zien dat het geen broer en zus zijn. Dan krijg je inteelt en dat is niet gezond.

en zo zijn er wel meer nadelen van het niet ringen van de jonge vogels.

Zo moeilijk is het niet en anders vraag iemand in de buurt of een familielid die ook vogels heeft om te helpen.

groeten, Henk.
      Met vriendelijke groet:
      Henk.

Opmerking

Iemand die niet tentoonstelling gericht kweekt die moet meestal geen geringde vogels.
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
          zo zie je meteen hoe oud de vogels zijn, en zit je zelf bij koop ook niet met een oude vogel = zaadeter opgescheept, die waarschijnlijk ook nooit meer zal fluiten.

en het is handig voor als mensen je vogels kopen, dat ze dan zien dat het geen broer en zus zijn. Dan krijg je inteelt en dat is niet gezond.

groeten, Henk.

Knap ,als je aan de ring kunt zien of het broer en zus is .

Een kenner kan zonder ring ook wel zien of een vogel erg oud is.
          en als je een vogel die niet fluit een zaadeter noemt ga je maar erg minderwaardig met je vogels om.
          Een vogel hoeft niet te fluiten of te kweken !
          Er zijn ook mensen die hun oude vogels nooit weg zullen doen omdat ze niet meer fluiten of omdat ze niet meer kunnen kweken. Die mensen gunnen hun vogels hun welverdiende rust ,, Dat zijn pas de echte vogel(dieren)liefhebbers.

Opmerking

Laten we het een beetje gezellig houden,peruchke vindt niet fijn om vogels te ringen en dat is haar mening en goed recht.

Is iemand het er niet mee eens,pech voor diegene,dit blijft evenals vele andere onderwerpen altijd een heikel onderwerp en het zal altijd op een ja en nee spelletje uitlopen.

Ik neem aan dat we er klaar mee zijn en peruchke heeft haar antwoord(Excuseer als het zijn antwoord moet zijn,daar heb ik even niet op gelet )
            Mvg,
            Kingfisher.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
              Knap ,als je aan de ring kunt zien of het broer en zus is .

Een kenner kan zonder ring ook wel zien of een vogel erg oud is.
              en als je een vogel die niet fluit een zaadeter noemt ga je maar erg minderwaardig met je vogels om.
              Een vogel hoeft niet te fluiten of te kweken !
              Er zijn ook mensen die hun oude vogels nooit weg zullen doen omdat ze niet meer fluiten of omdat ze niet meer kunnen kweken. Die mensen gunnen hun vogels hun welverdiende rust ,, Dat zijn pas de echte vogel(dieren)liefhebbers.
              Tja, wat moet ik daar nu op zeggen?

Ach ik wordt er niet warm of koud van, iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier zeg ik dan maar.

En als een ringvolgnummer van dezelfde kweker opeen volgend is dan is de kans groot dat het broer en zus zijn.

en ik vind het nog knapper dat je dat kan zien, als de vogels helemaal geen ringen om hebben. petje af hoor .

en btw, dit is een forum waar iedereen zijn mening mag geven?
              Met vriendelijke groet:
              Henk.

Opmerking

Mee eens Henk,ieder mag zijn of haar mening geven maar er zijn er ook die blijven doordrammen.(daar bedoel ik overigens niet jou mee en ook zonder aanziens des persoons om het maar even in een beetje oud nederlands te zegen)
                Mvg,
                Kingfisher.

Opmerking

Omdat ik het niet gewend ben en er een beetje benauwd voor ben mijn jongen te kwetsen heb ik ze nog niet eerder geringd.
                  Ik noteer altijd wanneer ze geboren worden en welke specifieke kenmerken ze hebben om ze uit elkaar te kennen.
                  Ikzelf vind het niet noodzakelijk dat mijn vogels geringd zijn. Ik deel dan ook de mening van Animal.
                  Ik had horen zeggen dat er toch veel mensen zijn die nooit een ongeringde vogel zouden kopen.
                  Ik heb tot nu toe mijn jongen altijd verkocht aan een dierenspeciaalzaak.
                  Omdat ik mijn vogels ook eens elders te koop wou aanbieden stelde ik mij de vraag of het al dan niet nodig was om ze te ringen.
                  Bedankt voor jullie reacties.
                  Groetjes, Ilse

Opmerking

Het is inderdaad even oefenen met ringen, als je het voor het eerst doet is het handig om iemand te vragen die ringt. Ik ring mijn jongen sinds ik 10 jaar ben al zelf, en heb nog nooit een poot beschadigd (nu dus 9 jaar vogels geringd), als je op de goede manier ringt en rustig blijft is de kans erg klein dat je een poot beschadigd.
                    Ik koop ook geen ongeringde vogels, dit omdat het bij veel soorten toch lastig te zien is hoe oud een vogel is, en een verkoper die graag zijn vogels kwijt wil wel eens een paar jaartjes eraf liegt.
                    Voor de rest blijft het je eigen mening of je al dan wel of niet ringt. Maar wanneer jij de tijd neemt om het te leren dan denk ik dat je niet bang hoeft te zijn om je vogels te beschadigen.

NB. ik kijk sowieso elke dag in de nestblokken van mijn vogels als ze jongen hebben, worden de jongen rustiger van als ze ouder zijn, en de oudervogels die hebben er geen last van. Je moet toch controleren of het goed gaat met de vogels..

Opmerking

Working...
                    X