Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Reis met KLM vliegtuig

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Reis met KLM vliegtuig

Mijn vraag is de volgende......mijn zus komt vanuit sint maarten naar nederland en wil terug reis..zes kanaries mee nemen...is dit mogelijk? bij de klm hebben ze al te kennen gegeven dat dit niet gebruikelijk is alleen katten en honden. Over het vervoer kwa kooi etc...weten we alles van ook de papieren en inentingen maar...mogen deze vogels in een kooi mee in de handbage? wie heeft hier ervaringen mee..... we horen het heel graag....gezien dit al eind april begin mei moet gebeuren.....
    http://www.grotode.com

Hoi Von,

Toch staat er op hun site dat je dieren tot en met 6 kilo mee mag nemen in de cabine.https://www.klm.com/travel/nl_nl/pre...s/index.htm#p1

Wel zal je voor elke kanarie afzonderlijk een gezondheids verklaring moeten regelen.

En aangezien St. Maarten een eiland is en men dan erg bang is voor ziekte import gelden misschien nog meer regels.

Misschien even een dierenarts bellen, misschien weten die meer.
    Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

vijf

Volgens mij mag je als "huisdieren" slechts 5 vogels de EU inbrengen. Naar mijn beste weten doet de KLM inderdaad erg vervelend als het om meevliegen van vogels gaat.

Goed informeren (KLM/Douane/LNV), gezondheidsverklaring met eventuele ringnummers kan veel soesa schelen.

Groet,

Rob.

Opmerking

Het klopt. De papieren zijn inprincipe in orde te krijgen ook het enten van de kanaries geen probleem, de douane heeft een gezondheids verklaring van de dieren arts nodig, komt ook goed, maar......ik bel de klm met de vraag of er zes vogels...in gekooid en wel, met alle nodige documenten mee mogen vliegen met een vlucht die we al geboekt hebben in de handbagage. De dame in kwestie is vermoedelijk blond verkleurd (sorry) en zei...die vraag hebben we nog nooit gehad...en vogels vervoeren we niet, probeer een andere maatschappij. Het leuke wil nu dat er geen enkel vliegtuig in die week op sintmaarten land........ wat mijn vraag is, ik weet dat sommigen van jullie ook naar de internationale gaan en soms zelfs met zangvogels naar suriname etc....mag er een klein kooitje voorzien van alles.....met papieren in een tas, mee als handbagage in een vliegtuig van de KLeM.....klm dus...gezien wij nu klem zitten..... Het transport ruim wordt gekoeld en voor uitzonderingen (honden, katten, paarden etc.....op temperatuur gebracht) alleen zes vogels.....geen idee.....wie o wie kan hierop antwoord geven...en wie heeft dit dus eerder bij de hand gehad....(handbagage dus)

Opmerking

Hallo,

Misschien kunt U bij een bekende vogel importeur informatie verkrijgen?
          Die kennen het reilen en zijlen bij importeren van vogels, en misschien kunnen ze tegen een bijdrage voor vervoer of wat dan ook zorgen?

Het is zomaar een idee.

succes ermee!

groet Henk.
          Met vriendelijke groet:
          Henk.

Opmerking

enten?

ook het enten van de kanaries geen probleem
            Enten waar tegen? Niet zomaar alles aannemen wat men roept, al zijn het dierenartsen.

Zoals gezegd; invoeren in de EU als huisdieren, slechts 5 vogels. Informeren bij de betreffende diensten, laat ze de betreffende reglementen mailen zodat je die paperassen onderweg bij je hebt. Alles wat wij hier roepen heeft onderweg nul komma nul waarde.

Groet,

Rob.

Opmerking

ik denk dat de kortste weg is om via de douane wat invo te vragen van wat wel en niet kan en mag

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door RobK
                Volgens mij mag je als "huisdieren" slechts 5 vogels de EU inbrengen. Naar mijn beste weten doet de KLM inderdaad erg vervelend als het om meevliegen van vogels gaat.

Goed informeren (KLM/Douane/LNV), gezondheidsverklaring met eventuele ringnummers kan veel soesa schelen.

Groet,

Rob.

Als ik het goed begrijp is het niet NAAR Nederland maar naar ST Maarten

Opmerking

Ja klopt dat heb je goed.
                  Maar het gaat er hier om, dat ze in het vliegtuig moeten.
                  Ze kunnen er moeilijk een aanhangertje achterhangen.
                  Met vriendelijke groet:
                  Henk.

Opmerking

Nee het gaat er dan om dat het verhaal van 5 vogels NAAR de EU niet van toepassing is.

Opmerking

Met vriendelijke groet:
                      Henk.

Opmerking

niet in, maar uit

Nee het gaat er dan om dat het verhaal van 5 vogels NAAR de EU niet van toepassing is.
                        Inderdaad, dat had ik niet goed gelezen . De invoerbeperkingen van St. Maarten ken ik niet.

Groet,

Rob.

Opmerking

Beste Yvonne,
                          Ik heb jaren geleden vanuit Suriname twee gelebeks meegenomen.
                          Ik heb eerst uren bij een dierenarts in de wachtkamer gezeten, vervolgens was ik aan de beurt met mijn gelebeks. Kreeg ik te horen dat hij geen vogels mocht keuren en ook geen verklaring kon afgeven. Een andere arts gebeld, die zei dat hij dat wel mocht. Ik hoefde de vogels niet naar hem te brengen, alleen het geld. Ik kreeg mijn verklaring en hij zijn geld.
                          Op het vliegveld zei de douanier dat het merkwaardige gelebeks waren aangezien ze geen gelebek hadden. Tja, dat wist ik ook niet.
                          Ik heb in het vliegtuig gezeten met de twee vogels in een grote trolley.
                          dankzij de vogels ook extra andacht van de stewardess
                          Op schiphol ook niets aan de hand. Geen woord over de vogels.
                          Dit was wel de tijd voor de bolletjesslikkers!

Opmerking

Opmerking

Het is inderdaad zo, zij (mijn zus) komt naar nederland en neemt op de terug reis zes vogels mee. Zoals het nu staat mag het van de KLM niet in de handbagage...maar misschien nog het ruim dat dat nog een kans heeft.

Inenten moet, kanaries moeten namelijk geent zijn. moeilijk hoor.....

Opmerking

Working...
                              X