Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar zijn we mee bezig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Waar zijn we mee bezig?

Dit forum blijft me verbazen.

Ik loop een dierenwinkel binnen in de Pieter Paaltjes straat in Winkwonkerstradeel en zie daar een heel lief klein donzig beestje achter het glas liggen. Ik wordt hals over kop verliefd op dit beestje, open mijn portomonee en ga met dit lieve dingetje naar huis.
    Heerlijk in mijn torenflatje 13 hoog aangekomen zet ik het beessie op de grond en meteen plast tie op mijn nieuwe net gestoffeerde tapijt. Plassen deze beestjes ook!
    Wat is het een reu of een teefje? Hoe oud is ie eigenlijk? Is het een rashond of een vuilnisbakken ras? Wat is temperament? Hoe groot zal ie groeien?
    Ik ben zelf nogal bang van grote honden hoop maar dat ie niet te groot wordt.
    En ik werk nogal lange dagen.

En is het met vogels eigenlijk anders?
    Ik zie vragen langs komen zoals: Ik heb net een tweetal grijze zebravinken gekocht. Hoe vertel je het verschil tussen een mannetje en een vrouwtje?

En zo kan ik nog wel een hele waslijst voorbeelden geven.

Bezint eer men begint. Inlezen, lezen en meer lezen. En als we ons dan toch aan het bezinnen zijn, bestaan er eigenlijk geen domme vragen?

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Opmerking

Domme vragen bestaan wel degelijk.
      Ik ben docent economie. In de klas stel ik een vraag aan een leerling.
      Ik wil de aandacht van de leerling en tracht te achterhalen wat hij leuk vindt
      Vraag:
      wat is de grootste uitvinding van de mensheid.
      Antwoord:
      dat is een domme vraag meester.
      Doner, natuurlijk. U weet ik denk altijd aan eten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
        Inlezen, lezen en meer lezen.
        Daar schuilt ook een groot gevaar. Er is op het WWW zoveel informatie beschikbaar dat je soms (zeker als beginner) door de bomen het bos niet meer ziet. Ook al zijn het simpele vragen voor nu ze kunnen wel afkomstig zijn van een jarenlange hobbygenoot waar we zuinig op moeten zijn.
        Op veel vragen zijn verschillende antwoorden mogelijk dit is zeker voor een beginner erg verwarrend. Wat de 1 hem aanraad raad de ander hem juist af. Door gewoon alle vragen te stellen bouw je een zeker vertrouwen op in 1 of meerdere forumleden. Zeker voor een beginner is dit zeer waardevol het kan hem of haar goed op weg helpen in het wereldje.
        http://bylden.wordpress.com/

Opmerking

Ik zal in het kort even uitleggen wat Kees bedoeld .

Stel eerst heel veel vragen, hoe dom ze ook lijken en ga DAARNA pas op pad voor vogels (dieren)

Neem weloverwogen de beslissing om ergens aan te beginnen, daar gaat het hier om.
          http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

Precies Wiggel. Je kunt natuurlijk ook voordat je aan dieren (vogels) begint hier je "domme" vragen stellen! Daar is een forum toch ook voor, denk ik zo.
            Je loopt alleen gevaar dat je een nog dommer antwoord krijgt.

Opmerking

Basiswetenschap zoals geslachtsonderscheid, voeding, huisvesting moet toch zeker geweten zijn voor je vogels koopt.
              Anders ben je niet goed voorbereid en doe je er maar op los.

Als ik van plan ben een nieuwe soort aan te schaffen zoek ik zoveel mogelijk info(boeken,internet,vogelcafe,...) alvorens aan te schaffen.

Greetz Leffe

Opmerking

Kees haalt me de woorden uit de mond

Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch

Ik loop een dierenwinkel binnen in de Pieter Paaltjes straat in Winkwonkerstradeel en zie daar een heel lief klein donzig beestje achter het glas liggen. Ik wordt hals over kop verliefd op dit beestje, open mijn portomonee en ga met dit lieve dingetje naar huis.
                Heerlijk in mijn torenflatje 13 hoog aangekomen zet ik het beessie op de grond en meteen plast tie op mijn nieuwe net gestoffeerde tapijt. Plassen deze beestjes ook!
                Wat is het een reu of een teefje? Hoe oud is ie eigenlijk? Is het een rashond of een vuilnisbakken ras? Wat is temperament? Hoe groot zal ie groeien?
                Ik ben zelf nogal bang van grote honden hoop maar dat ie niet te groot wordt.
                En ik werk nogal lange dagen.

En is het met vogels eigenlijk anders?
                Ik zie vragen langs komen zoals: Ik heb net een tweetal grijze zebravinken gekocht. Hoe vertel je het verschil tussen een mannetje en een vrouwtje?

En zo kan ik nog wel een hele waslijst voorbeelden geven.

Bezint eer men begint. Inlezen, lezen en meer lezen. En als we ons dan toch aan het bezinnen zijn, bestaan er eigenlijk geen domme vragen?

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
                Kees, je bent weer goed bezig.
                Hierbij behoeft geen uitleg. Duidelijk voor eenieder die kan lezen.
                Vr.groeten van
                Antoni

homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Beste Kees, Uiteraard heb je gelijk. Men moet zich eerst goed op de hoogte stellen en informeren van het hoe en waarmee men dieren verzorgd. Je zelf op de hoogte stellen van de meest elementaire zaken is het minste wat men mag verwachten.

Maar af en toe denk ik dat ook de raadgevers op dit forum de plank behoorlijk mis slaan. Enkele medeforumleden hebben schijnbaar de wijsheid in pacht. Ze hebben enkel een soort vogels maar weten zelfs over alle soorten welke ze nooit gezien laat staan gekweekt hebben het ABC. Hun wijsheid komt dan ook veelal van het net. Waaruit ze dan veelal ook hun gelijke napraten.
                  "Schoenmaker blijf bij je lees"
                  Ook stellen zich hier mensen roomser dan de paus op. Dat terwijl ik enkele van hen ken en die dat echt niet zijn. Het ergste hiervan is nog dat deze betweters ook nog blijven doordrammen en hierdoor de mensen die er wel verstand van hebben afhaken. Gelukkig zijn ze nog in de minderheid maar mijns inziens worden het er steeds meer.Dit komt niveau van het forum niet ten goede.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Leffe
                    Basiswetenschap zoals geslachtsonderscheid, voeding, huisvesting moet toch zeker geweten zijn voor je vogels koopt.
                    Anders ben je niet goed voorbereid en doe je er maar op los.

Als ik van plan ben een nieuwe soort aan te schaffen zoek ik zoveel mogelijk info(boeken,internet,vogelcafe,...) alvorens aan te schaffen.

Greetz Leffe
                    Hier idem,Leffe.
                    Toen ik er nog een gezelschapsvoliere op na hield,wilde ik van elk
                    paartje vogels voordat ik het kocht precies alles weten.
                    Niks voor mij zo maar wat kopen in de geest van dat zie ik wel.
                    Ik moet er niet aan denken.
                    Vr.groeten van
                    Antoni

homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Eerst bezinnen, dan pas beginnen !

Opmerking

Ik dacht dat het was: eerst water, de rest komt later...
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

Ik dacht dat het was: eerst water, de rest komt later...
                          Hallo Ton,

Klopt maar dan alleen in ze zomer in de winter bevriest het en dan zijn er weer problemen om tot oplossing te komen.

Waar zijn we mee bezig?
                          Hallo Kees,

Nou Kees kan je wel vertellen dat dit forum hier in niet op zich zelf staat ben zelf 1 van de moderatoren op een ander forum en als je ziet wat daar voor vragen soms gesteld worden en ja dan moet je nog vriendelijk en niet te direct antwoorden ook anders zijn ze zwaar beledigt ook.
                          Henk Dijkkamp

Ik weet niet alles maar doe mijn best.

Opmerking

Hallo allemaal,

Ik denk dat een goede huisvesting en verzorging belangrijk is.
                            De rest is natuurlijk voor de koper een probleem. Als de vogels er niet onder lijden is het toch prima?
                            Dat die koper eerst 2 mannen zebravinken heeft gekocht en op dit forum erachter komt dat ze eigenlijk
                            nog niet de helft waard zijn als ze voor zijn aangeschaft dan leer je snel hoor.
                            Ik zelf heb een hekel aan kou. Mijn tropen ook dus ik verwarm het.
                            Maar eerder heb ik in de kou de vogels moeten water geven we hebben allemaal
                            zo onze leermomenten. Het is denk ik veel belangrijker hoe wij ermee omgaan.
                            Als iemand iets vraagt en gelijk in de discussie komt die wij hier langzaam maar zeker gewend zijn.
                            Dan heeft diegene zijn leermoment ook gehad en is diegene opweg naar het volgende forum.

kortom zolang de vogels of andere dieren er niet onder lijden is er volgens mij geen echt probleem.

gr. Ben
                            Groeten, Ben

Opmerking

ja maar

stel je bent van plan om geen dieren(vogels)te nemen en je leest niks op internet.
                              je loopt in een winkel straat en loopt langs een dierenwinkel en er zitten mooie dieren (vogels) in de etalage en je wordt er verliefd op ga je dan eerst naar huis om je in te lezen en dan kopen (met het risico dat ze verkocht zijn)als je terugkomt of zegt je verstand eerst kopen en dan inlezen.

dit kwam in mij op.
                              maar zoals kees het bedoelde dat begrijp ik

Opmerking

Working...
                              X