Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keurmeester

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Keurmeester

Hoe zit een cursus voor vogel keurmeester in elkaar? Wat zijn de eisen. Hoe zit het met ervaring in het houden, kweken etc van vogels. Moet er ervaring zijn opgedaan met TT's alvorens men in aanmerking komt?

Zijn zo maar een paar vragen die bij me tebinnen schieten maar ik zou het hele process wel eens willen weten. Ik weet/ken wel wat keurmeesters die hier op het forum aanwezig zijn en hopelijk krijg ik van een - of meerderen - van hun een antwoord.
    Zou ook denk ik behulpzaam zijn voor andere forum leden gezien Louis Polane net een berichtje heeft geplaatst dat mensen zich moesten bedenken voor de toekomst van het TT gebeuren.

Ik had me graag opgegeven maar 't is zo'n eind zwemmen.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Goh Kees, is je conditie zo slecht?
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

ben hier ook wel benieuwd naar.
      Ik hoop dat er antwoord gegeven gaan worden op de vragen.
      Tim van Zelst

Opmerking

pietooijen@gmail.com

Opmerking

Even bijvulling in ieder geval voor de zang:

Je moet de toeren wel enigzins al kunnen onderscheiden, minimaal 5 jaar al met de vogels gekweekt te hebben en wedstrijden hebben meegedaan.
          Ook moet je minimaal 5 keer per keurseizoen een bijzitting kunnen bijwonen.En na gebleken geschiktheid ook beschikbaar te zijn om minimaal 5 maal per jaar een keuringsdag te draaien.

Opmerking

Mooi Krien.

Nu nog even wachten op de heren keurmeesters voor een aanvulling. Vooral die laatste paragraph over de duur, moeilijkheids graad enz.
            Zou er een cursus in Australie worden gegeven dan geef ik me beslist op

En hoe meet men de moeilijkheids graad? Ik hoor/lees het graag.

Opmerking

Ach Kees, als je al wat jaren kweekt met de vogels, weet je vast al een gedeelte, hier kan je ook nog veel opsteken.
              Er komt nog wel een en ander aan theorie bij, maar dat moet te doen zijn,zeker in 2 jaar tijd.
              Even ook leren van hoe de bond etc. in elkaar steekt hoort er natuurlijk ook bij, maar je hoeft niet echt hoogbegaafd te zijn hoor, ook ik heb me er doorheen weten te worstelen

De contacten die je er mee opdoet/overhoudt in den lande beteken(d)en ook een verrijking van de sport voor me.

Opmerking

Ja Krien als jij het hebt kunnen doen weet ik genoeg

En de contacten? Ja door dit forum heb ik zelf al hele leuke contacten overgehouden. Verrijkt niet allen je kennis maar is een heel belangrijk deel van deze mooie hobby.

Je moet wel eerdaags wat van je zang kanaries hier laten horen. Onze Henk 3 kan je best wel in de juiste richting sturen hier wat geluids opnamen te plaatsen.

Opmerking

Ik ga er over nadenken, groeten.

Opmerking

Ha, ha, als je een laptop hebt kan je zo een stukje zang opnemen via de geluidsrecorder. Moet je wel de geluidsrecorder van xp er tussen zetten. Via powerpoint opnemen kan ook. Dan het bestand er uit vissen en even op de juiste grootte maken en voila hier ff plaatsen.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

Dat was het gedeelte niet waar ik over na moest denken.
                      Opnames heb ik al, alleen het doorspelen....

Opmerking

Klik op beantwoorden en dan op bijlagen, dingetje schuin rechtsboven U met streepje er onder. mp3 mag niet groter dan 976,6 kb groot zijn.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Andere redenen, ik probeer het even in het kort.
                          Het heeft jaren geduurd eer ik de vogels op dit niveau kon krijgen, niet dat de zang van mijn vogels perfect is, maar toch wel behoorlijk, ook al zeg ik het zelf.
                          Wil graag mijn vogels blijven verkopen aan de liefhebber, die gecharmeerd is van de betreffende zang van mijn vogels.
                          Niet dat het de kant van de postduiven op gaat hoor, dat niet.
                          Bijvoorbeeld de opkoper gaf voor waterslagers met zanglijst, hoe weinig punten ook, al 21,50 euro en 23 voor de witte.
                          Ik en bijna iedereen daar trouwens verkoopt zijn vogels onderling voor 25 euro, hoe goed ook, buiten de vogels natuurlijk die hij zelf aanhoudt.
                          Het is dus toch al meer een kwestie van gunnen.
                          Als ik hier een volledig lied neer zet, het beste van wat ik heb opgenomen, kan iedereen dat als voorzang gaan gebruiken, op zich is dat geen eens zo heel erg, maar dan zingen straks alle vogels bijna hetzelfde en hoeven ze, mits ze niet de bloedlijnen willen verversen, geen vogels meer van me aan te schaffen.
                          Niet dat iedereen dat wil of zal doen, veel andere mensen houden weer van een ander type zang.Misschien een niet heel duidelijk verhaal, maar bij deze toch maar een beetje proberen uit te leggen.

Opmerking

Gewoon niet doen dan.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Misschien een "slechter" liedje plaatsen dan?

mvg. Eelke

Opmerking

Working...
                              X