Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fabeltje of feit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Fabeltje of feit

Ken je nog een sterk vogelfeit die ooit eens de wereld in is geslingerd? Iedereen heeft er vast wel eens een stuk of wat gehoord, maar of ze waar zijn...
    Met dit topic kunnen we ze toetsen, dus als je een dergelijk verhaal kent, gelieve het te posten.

Fabeltje of feit:
    Mij is ooit eens verteld dat grasparkieten de poten van kanaries eraf bijten als ze bij elkaar gezet worden. Ik heb 't nooit geprobeerd natuurlijk, maar is het waar?

Oorspronkelijk geplaatst door Berend R.K.
    Ken je nog een sterk vogelfeit die ooit eens de wereld in is geslingerd? Iedereen heeft er vast wel eens een stuk of wat gehoord, maar of ze waar zijn...
    Met dit topic kunnen we ze toetsen, dus als je een dergelijk verhaal kent, gelieve het te posten.

Fabeltje of feit:
    Mij is ooit eens verteld dat grasparkieten de poten van kanaries eraf bijten als ze bij elkaar gezet worden. Ik heb 't nooit geprobeerd natuurlijk, maar is het waar?
    is een feit grasparkieten kunnen niet bij kanarie's in kost je vogels

Opmerking

Feit

het is een feit dat een koe meer schijt dan een mus in de eeuwigheid

mvg eddie

Opmerking

Als die mus dat had geweten, had ie dan niet meer gescheten?

Opmerking

Feit of Fabel?

een vogel vang je door zout op zijn staart te strooien. Dit is mij eerder altijd verteld.

gr. Ben
          Groeten, Ben

Opmerking

Maar je moet niet op elke slak zout strooien.

Opmerking

Klopt het dat gekalkte muren beter zijn tegen ongedierte, met name mijten?

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Berend R.K.
                Klopt het dat gekalkte muren beter zijn tegen ongedierte, met name mijten?
                Vroeger was er speciale kalk voor duiven en vogelhokken .
                Daar zat iets doorheen tegen insecten.
                Toen werd ook die kalk aangeraden omdat de latex van toen niet helemaal veilig zouw zijn voor de vogels.

Opmerking

Vroeger?? dat hebben ze nu nog

hokwit heeet dat en komt na ik dacht van de firma dufky

ik wit hier mijn tropenkweekkastjes mee

Frank4

Opmerking

witte muren

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                    Vroeger was er speciale kalk voor duiven en vogelhokken .
                    Daar zat iets doorheen tegen insecten.
                    Toen werd ook die kalk aangeraden omdat de latex van toen niet helemaal veilig zouw zijn voor de vogels.

Als aanvulling nog op Animal;

De reden van het witten van de muren is (mijnsinziens) niet zozeer vanwege de stoffen die er inzitten maar vanwege de hygiene en de zichtbaarheid van de bloedluis op een witte ondergrond i.p.v. (vroeger) gewoon spaanplaat of hardboard.

Daarom kalkte men te pas en te onpas de wanden weer een keer in de witte kalk. Het spul kon je aanlengen met water en koste nix dus schilderen maar. Wat menigeen natuurlijk wel eens vergat was de wanden eerst schoon te maken....gevolg een hele mooie witte wand en in alle naden en kieren, soms onder een heel dun laagje kalk nog steeds alle bloedluis.

Terug naar de basis dus.....schoonmaken is de basis (hygiene) van alles, niet het wegwerken met een extra laagje verf|kalk.

Peer

Opmerking

Working...
                    X