Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een stelling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
    hallo,

minimum afmetingen broedkooi voor kanaries, volgens wetgeving sommige Landen,

voor een kanarie,
    minimale bodemoppervlakte van 1600 vierkante cm, minimale hoogte 34 cm,
    bijvoorbeeld,
    40x40x34

voor een koppel,
    minimale bodemoppervlakte van 2400 vierkante cm, minimale hoogte 34cm,
    bijvoorbeeld,
    60x40x34
    voor elke vogel/jong dat er bijkomt,
    extra minimale bodemoppervlakte van 800 vierkante cm per vogel/jong

de minimale lengte, diepte wordt berekend volgens de lengte van de vogel, van begin snavel tot het einde van de staart,
    deze moet minimum minstens tweemaal de lengte van de vogel zijn, zowel in de lengte als in de diepte,
    het is altijd de langste vogel die telt,
    bijvoorbeeld,
    zebravink en kanarie, wordt aanzien, berekent, als twee kanaries,

wat de hoogte van transportkooien betreft hangt in de eerste plaats af van de hoogte van de vogel, rechtopstaand van bodem tot bovenkant kop,
    verschillende vogelsoorten in de zelfde transportkooi zijn niet toegelaten

ik heb ook nog de minimum maten in mijn bezit wat betreft, transportkooien, buitenkooien, volieres, etc,en dit van verschillende vogelsoorten,
    maar de gezondheid laat het niet toe,
    Hartelijk dank voor deze opbouwende informatie.
    En natuurlijk zie ik (en misschien anderen) uit naar verdere aanvullingen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
      En dat is dus veel te klein voor 2 vogels waar ook nog jongen bij komen !
      Nee dat is dus niet te klein. De maat dient te worden afgemeten naar de grootte en de soort vogel.
      Welnu dit was de maat voor 1 kip.
      Die zelfde maat werd hier aangehouden voor 1 kanarie bij wisselbroed. Zodra de jongen het nest verlaten werd een babykooi aan de kooi gehangen of werd de pop met jongen naar een vlucht overgebracht.
      Bij de 3-delige kooi gaan de jongen naar het middenhok om dan vandaar weer naar grotere ruimten te gaan.
      Het is dus een proces,waar meer bij komt kijken dan je in eerste instantie denkt.
      Niet meer zo gauw van alles roepen hoor, Eerst even op de hoogte stellen evt.mij vragen,hoe het precies in elkaar zit.
      Vr.groeten van
      Antoni

homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Opmerking

Hallo Josly,
        Als ik zo vrij mag zijn
        ik heb ook nog de minimum maten in mijn bezit wat betreft, transportkooien, buitenkooien, volieres, etc,en dit van verschillende vogelsoorten,
        maar de gezondheid laat het niet toe,
        Ik zie met veel belangstelling deze minimum maten tegemoet mocht u hier tijd voor vinden en uw gezondheid het toelaten.

b.v.d.

mvg.Eelke

Opmerking

Working...
        X