Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een stelling

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

zijn genoeg bedel advertentie vaak staan er ook advertentie ik heb dringent 1000 euro nodig anders sta ik met me gezin op straat ze gebruiken er alles voor en vaak zitten er verkeerde mensen achter de schermen
    een kind van 4 kan niet echt zeggen ik wil in me voliere vogels toch

Opmerking

4 jaar.

vermoedelijk een druk/schrijffout,

denk ik,

grt hans

Opmerking

2 maal '4 jaar' gebruikt in 1 advertentie lijkt me geen druk/schrijffout
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

waar ik me gruwelijk op erger mensen vragen vaker ook gratis honden of andere dieren vragen.
          het zijn vaak honden en moet dan ook nog een teefje zijn meestal ook nog bekende rassen ??
          of wel papegaaien ook die vragen ze erg vaak .
          we hebben geen geld maar willen beestje wel goed tehuis geven moet wel een teefje zijn ??
          welke gek heeft dan een gerust hart als beestje eens wat mankeert dat het ooit bij een dierenarts komt ??
          dan erbij hoeveel beestjes er nu gedumpt worden omdat mensen op vakantie willen .
          je wist toch van te voren waar je aan begon grrrr
          ik erger me vreselijk aan die bedel advertentie
          of mensen die hun dieren dumpen

Opmerking

Idd, "We houden zo veel van onze beestjes" maar als de vakantie voor de deur staat, is het dier in no time gedumpt.
            Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Daar hebben de dierenrechten organisaties zeker een punt, maar hun conclusies zijn dat het houden van huisdieren/gezelschapsdieren moet worden ontmoedigd en en het liefst geheel verboden.
              Dierenwinkels zouden volgens hen geen dieren meer mogen verkopen, geen internet websites waar dieren te koop aan worden geboden enzv.
              Dat er mensen zijn die dieren mishandelen door ze op straat te zetten terwijl er genoeg mogelijkheden bestaan om ze onder te brengen bij een asiel of opvang geeft aan dat er door die mensen geen verantwoordlijkheid word genomen en ze beter geen dieren hadden kunnen nemen. Maar om dan de goede (waar er volgens mij veel meer van zijn) het met de kwade te laten ontgelden slaat nergens op.

Kromme vergelijkingen worden gemaakt tussen bio-industrie en hobby dieren, dat er kleine vogeltjes in kooitjes van 40x40x40 zitten zal zeker voor komen al of niet tijdelijk, maar er zullen ook kippen in die ruimte zitten en dan niet bij de hobbyisten.

Meningen als dat een muskusrat niet bestreden dient te worden omdat dit diertje ook recht op leven heeft.
              Hoe geloofwaardig kan iemand zijn die tegen is op het vangen van muskusratten, en daarmee eigen bestaansrecht op het spel wil zetten.
              Opmerkingen als “Dieren raken hun trots kwijt doordat ze worden gefokt op bepaalde kenmerken” zijn maatstaven van de mensen die worden toegeschreven aan dieren.
              Een dier is geen mens en kan niet rationeel denken al doen dit soort mensen het voorkomen alsof dit wel het geval zou zijn.

Opmerking

voor de mensen die ze gepakt hebben met dier dumpen of niet verzorgt worden nee die zou bij mijn geen 2 de kans meer krijgen
                daar moesten ze de dieren voor verbieden
                maar niks meer in winkels verkopen al koop ik daar nooit een vogel dat vind ik iets te ver gaan
                dikke boete op mensen die hun dieren verwaarlozen of dumpen levenslang verbod dat vind ik dus dat moest er komen .
                ik heb zelf hier ook een diertje wat gratis af te halen was en haar zielige oogjes staarde me aan toen ik daar kwam moest ik 350 euro betalen als jij niks als bot in je handen hebt middel maat hondje en is 7 maanden oud en weegt net een kilo dat gaat je toch aan je hart geef je graag het geld om het diertje uit alle ellende weg te halen .
                dus ja ik heb best wel een zwak hart voor zulke dingen dus kijk liever niet teveel op marktplaats .
                er is echt heel wat dierenellende .
                aangezien er voetjes nu wel genoeg rond lopen moet je ook voor jezelf stop kunnen zeggen .
                al komen ze hier niks te kort zijn zelfs verwende krengen hahaaa
                alleen word het niet echt goed gecontroleerd
                och ja wie zijn wij helaas krijg je dit nooit gestopt

Opmerking

Deze is leuk:
                  dat er kleine vogeltjes in kooitjes van 40x40x40 zitten zal zeker voor komen al of niet tijdelijk
                  Groet Ton,
                  www.allevogels.nl

Opmerking

Ik ken toevallig de voorzitter van omroep PIEP, dat is zeg maar de omroep van de partij voor de dieren, en die heeft zelf een hond in een stadse woning. Ook daar zijn ze tot zekere hoogte hypocriet.

Alle gezelschapsdieren verbieden gaat wel erg ver, maar als je met bv 'vergunningen' gaat werken wordt het ook een heel gedoe. Hoe wil je dit allemaal gaan controleren? En hoeveel ambtenaren moet je in dienst gaan nemen om het hele circus te registeren? Er wordt dan snel voor de makkelijke we gekozen en bv een 'exotisch' verbod ingelast. Kijk maar naar de schildpaddendiscussie die een jaar of twee geleden losbarstte. (voor schildpadden niet geheel onterecht trouwens).

Volgens mij kun je het beste de markt net te duur maken zodat mensen die er niks te zoeken hebben een te hoge drempel moeten nemen en het wel betaalbaar blijft voor de mensen die hart voor de dieren hebben. Dat neemt niet weg dat arme dieren als zebravinkjes en grasparkieten het stukken minder kunnen treffen dan bv een stel edelpapegaaien.

Opmerking

Hoe selectief kun je lezen?
                      maar er zullen ook kippen in die ruimte zitten en dan niet bij de hobbyisten.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele
                        Hoe selectief kun je lezen?
                        Al worden in de bio industrie de dieren slecht verzorgd ,geeft dat nog niemand het recht om zijn eigen dieren ook slecht te verzorgen.!

Opmerking

PvdD

http://www.partijvoordedieren.nl/dep...elschapsdieren
                          Niet heel verrassend, maar volgens deze partij komt er een totaal verbod op het houden van niet gedomesticeerde vogels.

Groenlinks

http://standpunten.groenlinks.nl/dierenwelzijnhttp://www.d66.nl/d66nl/item/dierenliefhebbers

Hebben 't alleen over de bio-industrie, niet over de liefhebberij.

PvdA
                          http://nu.pvda.nl/standpunten/groen/Dierenwelzijn.html

Valt ook allemaal wel mee, maar wil gecertificeerde handelaren. Dit zal dan ook wel voor de vogelhandelaren gaan gelden mocht dit er ooit komen.

VVD

Kan niet zoveel vinden behalve wat losse nieuwsberichten. Het staat niet op de partij agenda.

SP

http://www.sp.nl/2010/programma/hfst...e-toekomst.stm

Ook een aanscherping van dierenwelzijnsnormen. Op zich ook niks mis mee, maar ja, als ze maar niet doorschieten.

CDA

http://www.cda.nl/Waar_staan_we_voor...__klimaat.aspx

Staat nauwelijks wat, maar ja.

Standpunten reactie

Een algemene pagina van de dierenbescherming met reacties van partijen op stellingen van de stichting:

http://www.dierenbescherming.nl/standpunten-vvd

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                            Al worden in de bio industrie de dieren slecht verzorgd ,geeft dat nog niemand het recht om zijn eigen dieren ook slecht te verzorgen.!
                            Vergelijk dat eens met hoe de "beschaafde" mens omgaat met bejaarden en andere mensen die van weinig economische waarde zijn.
                            (Een gevangene heeft meer rechten.) Onder het motto "herhaling is de beste leermeester".

Mensen komen nog altijd voor de dieren is mijn mening.

Het mensdom neemt toe in aantal en dat zal ten kostte gaan van de natuur en er zullen meer dieren uit gaan sterven.
                            Dit is een zeer droevig feit, maar geeft niemand het recht om zomaar even schuldige aan te gaan wijzen. (Dit onderbouwd met enkele misstanden die niet in verhouding staan tot de hoeveelheid mensen die het wel verantwoord en juist proberen te doen)
                            Een echte dierenliefhebber zal proberen (binnen zijn mogelijkheden) een dier optimaal te verzorgen.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door ele
                              Vergelijk dat eens met hoe de "beschaafde" mens omgaat met bejaarden en andere mensen die van weinig economische waarde zijn.
                              (Een gevangene heeft meer rechten.) Onder het motto "herhaling is de beste leermeester".

Mensen komen nog altijd voor de dieren is mijn mening.

Het mensdom neemt toe in aantal en dat zal ten kostte gaan van de natuur en er zullen meer dieren uit gaan sterven.
                              Dit is een zeer droevig feit, maar geeft niemand het recht om zomaar even schuldige aan te gaan wijzen. (Dit onderbouwd met enkele misstanden die niet in verhouding staan tot de hoeveelheid mensen die het wel verantwoord en juist proberen te doen)
                              Een echte dierenliefhebber zal proberen (binnen zijn mogelijkheden) een dier optimaal te verzorgen.
                              Dit heeft allemaal niks met je "stelling "te maken.
                              Het ging over dieren ,en over natuur.

Alle mensen hier zijn natuurlijk voor de natuur en voor dieren welzijn ,,maar de meeste zijn TEGEN alle instantie's die iets voor de dieren en de natuur willen doen.,en wijzen alleen maar naar andere terwijl ze vaak zelf ook niet helemaal zo lekker bezig zijn.

Opmerking

Opmerking

Working...
                                X