Mededeling
Collapse
No announcement yet.
vogelbescherming (juni 2011)
Collapse
X
-
yep en er komt nog veel meer , als ik de bronnen moet geloven
allemaal keurig in de lijn der verwachting wat er gebeurd
stukje bij beetje en vanuit allerlei hoeken komt het "gevaar "voor ons soort liefhebbers ,maar blijf het niet zeggen hoor......................( jammer dat het een bepaald proces is die "wij" niet kunnen winnen).
ook nu weer word er geschermd met bepaalde steekwoorden, blijven herhalen , blijven herhalen en blijven herhalen word het geen er gezegd word vanzelf gezien als de waarheid.........(door/bij diegene die voor "ons"de wetten en regels maken).
stukjes die naadloos aansluiten bij bovenstaande knip en plaksel van rupicola( ff de wat oudere gepakt ,men is al namelijk heel lang bezig met ditzelfde proces, ergens kan je best bewondering hebben voor de tactische berichtgevingen en de wijze waarop men strijd) :
-
De argumenten die men aangeeft, gelden toch voor alle dieren die gebruikt worden voor shows? Niet alleen voor vogels en zeker niet alleen voor roofvogels.
Maar, ik vind het een goed initiatief, er zijn vast betere manieren te vinden als het om voorlichting gaat.
Medestanders zijn ook:
Het Utrechts Landschap
Het Fryske Gea
Natuurmonumenten
PWN waterleidingbedrijf Noord-Holland
De Kennemerduincampings
Vogelwerkgroep Het Gooi en Omstreken
Het IVN Amstelveen
Vogelwerkgroep Amsterdam
Vogelwerkgroep Alkmaar
Vogelwerkgroep Beemster
Vogelwerkgroep Den Helder
KNNV, afdeling Hoorn/West Friesland
Vogelwerkgroep Midden Kennemerland
Vogelwerkgroep Tringa Schagen
Vogelwerkgroep Texel
Vogelwerkgroep Uitgeest/Akersloot
Natuurvereniging Wierhaven
Vogelbeschermingswacht "Zaanstreek"
Vogelwerkgroep Zuid-Kennemerland
Vogelwerkgroep Zoetermeer
Natuur- & Vogelwacht Dordrecht
Vogelgroep IVN Oirschot
West Brabantse Vogelwerkgroep
Eaglewatch roofvogels en uilen
Vereniging Vogelwacht "de Maasheggen"
Natuur en Landschap Duurswold
Vogelwacht Uffelte e.o.
Vogelwacht Utrecht
Vogelwerkgroep Heemtuin Goudse Hout
Vogelwerkgroep Midden Overijssel
Vogelwerkgroep Neede
Natuurbeschermingsvereniging de Steltkluut
Vogelwerkgroep Noordwest Achterhoek
Vereniging voor Natuur- en Vogelbescherming Noordwijk
Vogelwacht Limburg
Vogelwerkgroep Bergen op Zoom en omstreken
Vogelwerkgroep De Kempen
Vogelwerkgroep Koudekerk / Hazerswoude e.o.
Vogelwerkgroep Borculo-Ruurlo
Werkgroep Roofvogels Zeeland
Vogelwerkgroep Goeree-Overflakkee
Twentse Vogelwerkgroep
Koninklijke Nederlandse Natuurhistorische Vereniging (KNNV)
Parkschap Nationaal Park De Biesbosch
Vogel- en Natuurwerkgroep Zundert
Vereniging voor Natuur en Milieu "De Vechtstreek" in OmmenGroet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
vogelbescherming
Lijkt voor ons nog ver weg maar als ze zulke dingen op deze manier in de media brengen kan het voor ons ook hard gaan denk.
Touringcars uit Italie, Polen, Tsechie, Duitsland Belgie etc. laden het ruim vol met vogels, opgesloten in piepkleine kooitjes bij temperaturen rond de 25 gr...
Gr
Opmerking
-
Nog even en we moeten ons verantwoordelijk voelen voor de rest van de wereld.
Wat een leed allemaal, 4 mensen in een peugeot 107, cavia's in kooitjes, konijnen in hokjes, paarden op stal, kippen in een ren, schapen in een schaapskooi,
oja, zag vandaag ook weer veel te kleine bikini's. (armoe?)
Op naar een gladgestreken maatschappij: http://www.youtube.com/watch?v=O0s9aBfxgdI iedereen aan de touwtjes (onderaan)
Opmerking
-
In de loop der jaren in mij in ieder geval wel duidelijk geworden dat je vroeg of laat overal wel situaties kunt aantreffen die je zou kunnen aanmerken als misstanden . . . . . zo ook bij veel voornoemde organisaties, maar voordat we gezamenlijk in een voortdurende defensieve depressie schieten moet er echt nog heel wat gebeuren hoor!
Het houden van gezelschapsdieren is een eeuwenoude gebeurtenis die 'men' echt niet zo maar even kan doen ophouden.
Dit gaat om diverse redenen ook niet gebeuren, maar we dienen de ontwikkelingen natuurlijk wel in de gaten te houden.Amigo de los Psittacidos
Look deep into nature and you will understand everything better
Opmerking
-
Nog even en we moeten ons verantwoordelijk voelen voor de rest van de wereld.Groet Ton,
www.allevogels.nl
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door eleMensen die het kunnen betalen in een huis en andere in een kartonnen doos.
Dit was een bus met buitenlanders.
Het gaat er om dat zulke dingen gebeuren ,,en in dit geval is de beurs de oorzaak er van.
Je zouw ook eens wat meer begrip voor dieren welzijn kunnen hebben ,als vogelliefhebber zijnde.
Opmerking
-
Vakantietip
Oorspronkelijk geplaatst door AnimalJe zouw ook eens wat meer begrip voor dieren welzijn kunnen hebben ,als vogelliefhebber zijnde.
Sorry schiet me ff verkeerdmvg Gerard 6
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerard 6Zegt de meneer die vind dat vogels rustig een week hetzelfde voer en water kunnen hebben.
Sorry schiet me ff verkeerd
En in noodgeval kan dat helemaal geen kwaad.
Voer hoef je ook niet te verversen ,,alleen nieuw geven als het op is.
Een week hetzelfde water is ook altijd beter dan geen water wat sommige hier ook durven te verkondigen.
Opmerking
-
Ik ben zeker voor dierenwelzijn, maar wou toch duidelijk aangeven dat er vaak zeer weinig gerelativeerd word.
Wie heeft zijn vogels in een grote trailer opgehaald? Ik denk niemand.
Mijn mening over roofvogels:
- Huisdieren / gezelschapsdieren (behalve veel katten) kunnen bij voorbaat hun natuurlijk gedrag niet volledig vertonen.
- Roofvogelshows zouden misschien beter gereguleerd kunnen worden zodat niet iedereen daar zomaar aan kan beginnen (volgende in lijn van o.a. WK zijn de tt's)
- Informatie tijdens shows: zal o.a. afhangen van de doelstelling en kennis van degene die de show geeft en de vragen die men evt. zal / kan stellen en ook van de organiserende partij. Verkeerde informatie zal in mijn ogen niet veel uitmaken omdat geen antwoord geven zo dom overkomt haha
- Op een goede show zal men duidelijk vertellen dat dit geen standaard huisdieren zijn.
- Nestroof zal ook met een verbod op het houden en het kweken niet ophouden verwacht ik.
- Aan faunavervalsing doet de mens al heel lang door overal maar in te grijpen en dit meestal zonder veel succes.
Dat je overal roofvogels en uilen kan tegenkomen (stad en platteland) hoeft zeker niet te betekenen dat er een soort evenwicht is of dat het “natuurlijk” is.
Opmerking
-
geheugen ff opfrissen
Oorspronkelijk geplaatst door AnimalIk kan me niet herinneren dat ik dat ergens gezegd heb.
Ik wil dit jaar een week op vakantie gaan
het zou fijn zijn als er iemand uit Zwolle is, die mijn 6 vinkjes zou willen verzorgen. En als het ook nog in Zwolle Noord is, dan kan ik ook voor jouw vogels zorgen als jij op vakantie gaat, dat zou een mooie ruil zijn, maar misschien is er ook iemand die het zowieso leuk vindt om te doen?
Ik zet dit berichtje ook even bij zebravinken neer
Dank voor je reactie
Antw Animal:
Als het maar 1 week is ,en je hebt niet meer dan 6 zebravinken ,dan kunnen ze best met wat extra drink en voer automaten (silo's) die 7 dagen overbruggen.
Is dat dan wel normaal en geen dierenleed. Ik vraag me wel eens af wie van de 2 persoonlijkheden achter de monitor zit. Als er iemand 2 maten meet....?
Ja op beurzen zijn sommige dingen niet in de haak. En ja, zou je buiten het werk van valkenier om roofvogels (of wat voor vogels of dieren dan ook) moeten hebben???? En zo kunnen we nog wel ff doorgaan. Ik kan het met iedereen wel een beetje eens zijn behalve met Animal dan.
En dat is nou net het probleem denk ik, want van alle kanten zit er een stukje in waarvan ik zeg .....jaaa.
Tja ik heb wel eens men kinderen in de auto dat zijn ook net apen zal straks ook wel niet meer mogen .
Wat willen ze dan "vogels in het vervolg met mobiel grote voliere's vervoeren??mvg Gerard 6
Opmerking
-
ha, ha,
ff buiten de discussie om want die heb ik niet echt gevolgd nog.
Gerard6Tja ik heb wel eens men kinderen in de auto dat zijn ook net apen
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking