Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
dat is even moeilijk zit in Bulgarije op het moment.
garoeten theodoor
da's een eind rijden theodoor om telkens de vogels te gaan voeren.
maarre als je d'r toch ben....................kan jij geen koppeltje Oenanthe pleschanka mee nemen? kan ik onverwant maken.
bestaat hier ook een nederlandse naam voor?
zit momenteel vast(pech)hongarije en internet is hier belabberd.
Mar wil best een hengeltje uitgooien als ik er ben.
garoeten theodoor
dank populier.wk,jou kennende weet je vast een naam plaats of tel nummer in bulg. van iemand ,laat mij weten en ik ga op zoek. En anders ook.
garoeten theodoor
als het kan, gewoon ff rondvragen wat er daar te vinden is aan soorten/ wat de mogelijkheden zijn, ik heb hele lijsten hoor die ik nog niet gekweekt heb dus zal er wellicht wel een soortje zijn die ik nog wel kan gebruiken.
ik doe dit soort dingen altijd vragen aan iedereen die naar buitenland gaan ( vakantie/werken) je weet nooit wat het mogelijk kan opleveren. ( brutaal mens heeft de halve wereld heeft wel eens een mooie roodharige griet uit groningen tegen mij gezegd).
het moet ook haast wel op deze manier theodoor want het "in de interesse liggende spul " wat er hier en in de dicht omliggende landen voorhanden is , is voor 95% al gekweekt geweest hier op het hok , of te weinig om na behaald kweekresultaat echt verder mee te kunnen (niet onverwant zijnde en kunnen maken).
doe je best theodoor,leg contacten daar , gooi visjes uit of neem maar mee.
(mee nemen na contact met mij uiteraard).
kijk en al zou het niets opleveren heb ik mij toch weer eens met iets heel anders beziggehouden dan de normale zaken die ik hier doe.
En het eerste hengeltje is al uitgegooid,eigenlijk het tweede zat om 6 uur vanmorgen al te vissen.
garoeten theodoor
PS en natuurlijk doe ik niets zonder overleg vooraf.
Hier aan de kust hebben ze meer verstand van vissen als van vogels Maar heb ondertussen wel de bulgaarse naam van de verenbaal,voor de liefhebber hier de naam fonetisch geschreven,schernogaboto camernarchke.
En uiteraard als ik ze al vindt is het cotroleren van de ringen het eerste.
want zoals de oude monnik zei:vertrouwen is goed maar controleren is beter.
Garoeten theodoor
PS Geloof het of niet maar ik zou het prachtig vinden als ik in de komende weken hier mijn tel. nummer zou moeten vermelden.
Hier aan de kust hebben ze meer verstand van vissen als van vogels Maar heb ondertussen wel de bulgaarse naam van de verenbaal,voor de liefhebber hier de naam fonetisch geschreven,schernogaboto camernarchke.
En uiteraard als ik ze al vindt is het cotroleren van de ringen het eerste.
want zoals de oude monnik zei:vertrouwen is goed maar controleren is beter.
Garoeten theodoor
PS Geloof het of niet maar ik zou het prachtig vinden als ik in de komende weken hier mijn tel. nummer zou moeten vermelden.
Weet je wk ik ben gewoon lekker bezig de enige die op dit moment echt interesse toont is het miepje van de receptie en een 12345 uit het dorp die putters de kilo aanbied.Natuurlijk niet geringd,maar hij is wel nieuwschierig.
En buiten dat geniet ik van het s morgens wakker worden van het gekwetter van een 150 huiszwaluwen de putters in de duinen en vandaag zelfs 2 bijeneters(zeg ik dit goed?)
Garoeten theodoor
Weet je wk ik ben gewoon lekker bezig de enige die op dit moment echt interesse toont is het miepje van de receptie en een 12345 uit het dorp die putters de kilo aanbied.Natuurlijk niet geringd,maar hij is wel nieuwschierig.
En buiten dat geniet ik van het s morgens wakker worden van het gekwetter van een 150 huiszwaluwen de putters in de duinen en vandaag zelfs 2 bijeneters(zeg ik dit goed?)
Garoeten theodoor
ja kan goed hoor die bijeneters, die zitten daar wel, er zit daar best veel aan vogels hoor,je zou anders eens moeten kijken op het web of anders een vogelgidsje meenemen de volgende keer,er zit maar zat.
tja van die putters dat weet ik allemaal wel (maar daarvoor hoef je niet naar dat land toe, die heb je hier ook maar zat van die mafkezen ) en keur ook dat niet goed maar via zulke gasten kan je soms wel wat wijzer worden als ze je een beetje gaan vertrouwen, dan kom je geleidelijk meer en meer te weten over het wie wat en waar vaak.
ik zou zeggen geniet ze verder daar en hou ogen en oren open voor me.
jij komt daar toch vrij regelmatig ,of heb ik dit nu verkeerd begrepen?
ik zal je anders wel een mailen, niet heel de wereld hoeft dat soort dingen te weten natuurlijk.
groeten uit een nat Nederland.
kom al een jaar of 18 in Bulgarije dus de taal lukt een heel klein beetje met handen en voeten erbij.En omdat par weer 5 jaar met vogeltjes bezig ben en dit jaar een beetje serieus ga je toch op heel andere dingen letten.
Maar het blijft vacantie en je moet de andere helft van het trouwboekje ook tevreden zien te houden,en tussendoor neuzen we gewoon verder.
Garoeten theodoor
Opmerking