Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP paniek,bijna

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• HELP paniek,bijna

Groot probleem wie wil enkan mij helpen,volgens de wet van bartje moet ik vandaag ringen,bastaard kneuters.
    Met mijn jeugdige overmoed (60jaar)dat doe ik wel even.Jongen uit het nest halen gaat prima maar dan.
    Even voor de duidelijkheid in theorie weet ik precies hoe het moet.
    Vogeltje in de hand pootje tussen de vingers en ondertussen sta ik te bobberen als een jonge hond en krijg ik nog geen ring om een struisvogelpoot laat staan om zo n klein ding.
    Wie woont er in Eindhoven en wil mij helpen.
    BVD Garoeten theodoor

ringen

hier een foto
    Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

dat weet ik allemaal op een andere site staat zelfs een prachtige fotoserie(met dank aan naruch)maar als je begint te bibberen van de zenuwen dan gaat het dus echt niet lukken zelfs niet bij een struisvogel.
      Maar toch bedankt
      Garoeten theodoor

Opmerking

Tip van de dag:

Voor mensen die willen beginnen met het kweken van bastaarden en Europese cultuurvogels.

Als je bang bent om te ringen en denkt dat je het niet kan, niet aan deze vogels beginnen
        Groeten Michael

https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

Opmerking

Kom op liefhebbers in de regio Eindhoven, reageer en help even.
          Laat zien dat we elkaar helpen als liefhebbers.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

kijk er is een verschil tussen bang zijn en en bang zijn,als je bang bent dat je iemand pijn doet of beschadigd is ook een vorm van bang zijn.
            Ben niet bang om een dier te slachten geen enkele moeite snel en bijna pijnloos.Maar nu dacht ik toch dat tip van de dag ergens anders thuishoort.
            Buiten dat een heel prettige zondag ook voor een ieder met goed bedoelde adviesen waar ik niets mee kan.
            Garoeten theodoor.

Opmerking

ik zou je best willen helpen maar woon een uurtje van je vandaan .
              jammer anders was ik wel even langs gekomen

Opmerking

Geen ervaring met andere vogels die niet verplicht geringd hoeven te worden??
                Waarom dan meteen deze? Waarom zenuwen? Sowieso een slechte eigenschap bij het houden van vogels Rustig en beslist moet je zijn bij de meeste dieren.
                Waarom niet een gezinslid, buurman oid die het wel durft?? Vereniging bellen?
                En nogmaals waarom dit soort zaken? Toch eersst nadenken cq oefenen.

Maar waarom zenuwachtig? Maan jezelf eerst tot rust, neem een kop koffie oid en neem de beslissing dat je het gaat doen, neem de tijd. Het betreft bastaarden dus neem ik aan dat de pop een kanarie is en dus zit je niet met verstoring(althans minder dan bij eche europesen ed)

Opmerking

Hallo,

Theodoor, je hebt een PM met m'n telefoon nummer.

Groeten, Serinus.
                  The proof of the pudding is in the eating

Opmerking

mmmm

Past totaal niet in mijn planning maar.....

als echt helemaal (met iemand in de buurt) niet lukt kunnen we misschien einde wel iets regelen.

Stuur maar even mailtje met telefoonnummer dan bel ik je even op.

Peer

Opmerking

Lieve mensen het is geregeld met dank aan serines en peer.
                      Garoeten theodoor

Opmerking

theodoor , goed om te lezen dat het allemaal gelukt is.

ik had ook wel willen helpen maar..............en het is een klere eind rijden voor mij en kan op het moment weer niet op of neer.(gezondheid ....hoera ...ik had weer een fototripje in de planning staan hoor...........zal wel weer niet maargoed het zijt zo, ik heb nog wat tijd om fit te geraken ..........).

voor de rest wil ik je zeggen: niet te veel aantrekken van andere, ik heb nu wellicht honderden jongen in de hand gehad voor het ringen en zeldzaam,duur o.i.d. of niet , telkens weer heb ik er een bloedhekel aan en staan de zweet druppels op het voorhoofd hoor.

makkelijk gezegd allemaal maar de angst is er en blijft er ook na tig jongen te hebben geringd ,zit het um niet in het ringen zelf dan is het wel de angst voor nestverstoring dat ouders niet terug komen of dat de jongen sneller eruit gegooid worden dan ik ze kan ringen, poten die afgebeten worden ,tenen die naar voren of juist naar achteren komen te staan etc. etc.
                        maar ja ringen moet ........................en in mijn ogen ook de niet ring verplichte jongen van soorten , dus die moeten ook (hier dan tenminste, hier gaat geen ongeringde de deur uit).
                        maarja da's weer een eigen mening.

het ga je goed jeugdige 60 jarige ouwe pikkebaas.

garoeten

Opmerking

Mooi geregeld Serinus en Peer,en Theodoor ook ik sta nog regelmatig met zweet op mijn voorhoofd o.a voor een aantal redenen die Wk opgeeft.
                          Mvg,
                          Kingfisher.

Opmerking

ook nerveus vaak

Hoi Theodoor,
                            Ben blij dat het gelukt is.
                            Ik heb met open ringetjes al wat moeite en ben dan nerveus.
                            Inderdaad ben ik gewoonlijk nergens bang voor, maar wel bang om een levend wezen pijn te doen.
                            Moest zebravinkje Dolly opnieuw ringen omdat ze hem er af gepeuterd had of was verloren.
                            En met vangen van de vogels is het ook stressen.
                            Ik hoop dat het bij mij over gaat, want ben pas een beginnertje.
                            Gelukkig heb ik valium in huis. Niet voor de vogels maar voor mij!
                            Vaak als iemand anders banger is dan ik, houdt het bij mij op, dan word ik rustig. Maar je woont te ver weg en gelukkig was er hulp voor je.
                            Fijne en feestelijke dag verder

Opmerking

Bedankt allemaal voor de geruststellende woorden,zojuist snelcursus ringen gehad van Serinus. Dus als het goed is moet het ringen in het vervolg een fluitje (ha ha ) van een cent zijn
                              Garoeten theodoor

Opmerking

Working...
                              X