Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stamgast Hans de Vries wereldberoemd in Australie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Stamgast Hans de Vries wereldberoemd in Australie

Hallo en goed morgen vanaf de Batavia kust in West Australie.
    De eerste maand in de outback zit er op en we hebben inmiddels zo'n 3000 km achter de rug.
    Gisteren aangekomen in Geraldton een plaats met zo'n 32000 inwoners. Omdat dit de laatste plaats is van redelijke inhoud heb ik hier maar mijn camper geboekt voor een onderhouds beurt. Niet wetende dat dit weekend een "long weekend" is zitten we hier dus voor een paar dagen en hebben we tevens weer verbinding met de buitenwereld. Behalve het internet heb ik ook vanmorgen plaatselijke tijd nog even naar het NOS journaal gekeken. Ik weet dus al wat voor weer jullie in Nederland vandaag te wachten staat.
    Het kleinste gedeelte van de heenreis zit in dus op en we hebb en nog +/-3500 km voor de boeg.
    Van hieraf aan gaan we de kust volgen en zal het weer geleidelijk warmer gaan worden. Het Ningaloo reef is nog voor twee weken buiten ons bereik.Dit is het meest toegankelijke reef in de wereld en 50 meter lopen richting Afrika en je zit midden tussen de zee schilpadden en prachtige corals en kleurrijke vis.
    Gisteren in de boekenwinkel een "Birdkeeper" magazine gekocht. Dit is een twee maandelijkse publikatie van een zeer goede kwaliteit en prachtige foto's.
    Bij het doorbladeren van dit magazine kwam ik een artikel tegen over "The pale cheeked mutatie vanb de zebravink.Mijn oog viel meteen op de naam van de schrijver vanb dit artikel ene Pieter van den Hooven.
    De eerste regel van dit artikel boeide mij direct want tot mijn verbazing(ik ben tenslotte al sinds 1974 weg uit Nederland) begint het artikel als volgt:
    "Rond 1988 gedurende een gesprek met een vriend, Hans de Vries uit Leeuwarden, vertelde hij mij over een vreemd gekleurde Zebra vink die hij gekweekt had...................."
    Het artikel is drie pagina's groot met in totaal 9 foto's van zebravinken en een tweetal foto's met uitvergrootte foto's van de bevedering.

Ik wilde dit gewoon even met jullie delen want het is tenslotte niet iedere dag dat een lid op ons forum een nieuwe mutatie "ontdekt"

Ik heb Hans gisteren al gemaild en inmiddels een berichtje terug ontvangen.
    Zodra ik uitgelezen ben komt het magazine eraan Hans.

Groet vanaf de Batavia kust van West Australie

Kees

beetje googlen

Dit moet h'm dan zijn Kees! (groet trouwens!)

Opmerking

Ja Peer, dat is em. Niet de hele dag binen gaan zitten he Het is zomer and de kinderen verdienen ranja met een rietje.

De pictorella op de voorpagina(geen plaatje) daar lees is nooit iets over op het cafe. Hopelijk zitten ze wel in NL want het is een mooi vogeltje.

Groet, Kees, Batavia coast, WA

Opmerking

Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Hans, mag ik een handtekening?

Leuk Kees, een stukje update en dan beroemde landgenoten tegenkomen. Veel plezier met de trip nog.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

Jip

Ja, die Hans is niet verkeerd! Ook een welkome gast in dit etablissement.

Groet,

Rob.

Opmerking

Mijn schoenen worden te klein........ Maar omdat jullie zo aandringen; vanmiddag tussen 14.00 en 15.00 uur fotosessie en uitdelen handtekening bij mij in de tuin!

gr
              Hans

Opmerking

hartstikke leuk

Hoi Kees, Hans en andere lezers,
                Pieter woont in Zwolle en heeft ook nog foto's van 'mijn' masker grijze mannen bekeken toen ik nog niet zeker wist of het daadwerkelijk mannen waren. Volgens mij schreef hij 'zelfs een blinde kan nog zien dat het masker grijze mannen zijn'
                Ach, het blijkt voor de zoveelste keer:
                it's a small world after all !

Opmerking

pas op hans!

Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
                  Mijn schoenen worden te klein........ Maar omdat jullie zo aandringen; vanmiddag tussen 14.00 en 15.00 uur fotosessie en uitdelen handtekening bij mij in de tuin!

gr
                  Hans
                  Jij hebt gisteren het nieuws van Thessa niet gezien!

Peer

Opmerking

Toch wel leuk voor je Hans, zo'n veer. Ik had het ook gelezen want ik ben op dat blad geabonneerd. Niet er aan gedacht om dat hier te melden. Kun je toch merken dat die gezonde buitenlucht goed is voor Kees, dat houdt je scherp.

Overigens die witborst rietvinken worden wel gekweekt hoor. Niet bijzonder veel maar je komt ze wel tegen.
                    mvrgr

Piet

Opmerking

Hi Piet. Mooi blad en vind het zelf van een hoge kwaliteit. Ik weet natuurlijk niet wat er op het gebied van bladen in NL voorradig ligt. Ik heb zelf nog wat "onze vogels" van 1963/64 maar die zullen inmiddels wel verbeterd zijn.

Verder zullen er in de volgende oplage van dit blad nog wat van mijn foto's staan bij een artikel over de roodstaart zwarte kakatoe.

Ook bedankt voor de uitleg over de witborst riekvink. Dacht dat er overheen was gelezen.

Groet, Kees, Batavia kust WA

Opmerking

Zal je gebeuren...... op mijn uitnodiging waren 'slechts' vijf, maar zeer welkome gasten af gekomen. De rekening van de catering viel dus reuze mee

Aangezien ze buiten de geplande tijd kwamen werden geen foto's met handtekening meer verstrekt.... Maar het was wel gezellig.

gr
                        Hans

Opmerking

tekst | artikel

Wellicht kun je tekst van het artikel als je h'm binnen hebt eens plaatsen. Vind wel interessant om eens te lezen.

Peer

Opmerking

it's lonely at the top

@ Hans de Vries:

Van harte met je wereldwijde bekendheid!

m.v.g.

Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
                              Wellicht kun je tekst van het artikel als je h'm binnen hebt eens plaatsen. Vind wel interessant om eens te lezen.

Peer
                              Als PvandenH daar toestemming voor verleend wordt het geregeld, Peer.

gr
                              Hans.

Opmerking

Working...
                              X