Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Per ongeluk EC-vogels kweken.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Per ongeluk EC-vogels kweken.

hallo iedereen hier in het cafe een prima vogelseizoen en een gelukkig nieuwjaar gewenst.
    ik heb een vraag:Wat als je ongemerkt een nest jongen van ec-vogels kweekt
    en deze dus niet hebt geringd?
    dit zal wel niet massaal voorkomen maar in geval van,wat te doen?

grt hans

hypothetische vraag ?

antwoord in algemene zin en dus niet persoonlijk hansd

ten eerste zou ik zeggen...........beter opletten want e.c. vogels houden betekend niet alleen eten geven ,nee het is de verantwoording die je aangaat als je e.c. vogels neemt ,hoort er gewoon bij die extra dingen ( neem de speciale ringen en regeltjes ) , is men te laks of wil men niet hierin meegaan dan moet je andere vogels gaan houden( anders dan e.c. vogels) en ja ik weet, vakantie ,invaller die vogels verzorgt etc etc etc.( dus het zou mogelijk eens kunnen gebeuren,maar niet bij mij).
    maargoed beetje observatie etc voorkomt hoop ellende en rompslomp en geld.

( dit geld dus ook als men een gezeldschapsvoliere heeft waar het zou kunnen voorkomen dat men hybride kweekt uit een e.c.vogel x ....? ... vogel).
    het kan voorkomen dat men zoiets kweekt dus hou daar al rekening mee met de ringbestelling ( wil men dit niet? neem dan een voliere zonder een e.c. vogel die de mogelijke combi kan aangaan,kijk een zanglijster bij wat kanarie en zebravinken ( voorbeeldje mensen ,voorbeeldje dus stop maar met te gaan "stijgeren") hoeft men niets te vrezen natuurlijk).
    weer dat stukje nadenken en verantwoording nemen.

tweede de zoekmachine gebruiken van dit forum want over dit onderwerp meen ik mij te herinneren dat er al menig topic over bestaat ( en daar staat dan in hoe men die weg heeft bewandeld, was gerard 6 geloof ik).

maar wellicht het beste nu is om je deze link te geven en dat je deze bestudeerd en dat de weg die daar staat de weg is die je moet volgen/bewandelen :

This website is for sale! allevogels.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, allevogels.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

( dit gaat dan om een verloren ring maar in principe komt het op hetzelfde neer).

je moet dus sowieso op voorhand al gaan zorgen voor bewijzen dat het om echte ek vogels gaat ( d.m.v.foto of beeldmateriaal, politie laten komen voor verklaring evt. etc. etc.).

en dat zal niet meevallen als je nooit heb gemerkt dat je een nestje zou hebben ( kan het mij niet voorstellen want je ziet zoiets altijd,vogels( minimaal 1 dan die zit te broeden) mis je een poosje,vogels die altijd naar hetzelde plekje terugkeren ( om te broeden of te voeren) ,meer voedsel opname,territorialer gedrag, eierschalen op de grond of in waterbak, piepgeluiden etc etc etc). en als je dan te laat ben begin zodra je merkt dat het wel zo is gelijk met het verzamelen van bewijs materiaal (kan alleen maar in jouw voordeel uitvallen).

en ik hoop ergens dat men zulke verzoeken niet inwilligt allemaal ( hele nesten met ongeringde vogels in combi met /bij slechte of onvoldoende bewijzen, puur om het feit dat er altijd koekebakkers zijn die hier weer een slaatje uitslaan en gaan trekken vanuit de natuur).

in de Onze Vogels heeft er ook zoiets al gestaan ( wat te doen bij dit gebeuren van ring kwijt etc.) .

en dit ter zijde ........................ik heb van de laatste O.V weer genoten ik hoop dat met de komende veranderingen van het blad de weer stijgende lijn word voort gezet.( complimentje van mijner zijde, mag ook wel eens gezegd worden dacht ik zo).

succes
    mvg

Opmerking

Wk:

bedankt voor je uitgebreide antw.had artikel van allevogels.nl al eens gelezen
      was het helaas vergeten.
      dat kun je wel eens hebben als je teveel info leest.
      ben het overigens helemaal met je eens,dit zal mij echt niet overkomen,daarom was de vraag ook "hypothetisch"

grt hans.

Opmerking

Opmerking

Working...
        X