Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kruiden

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Joog Bekijk Bericht
    In dit artikel staat de klimmende blauwe winde. ( http://www.kvvv.nl/index.php/artikel...limmende-winde ) Sta er van te kijken dat vogels dit morgen hebben, als je de zaden van deze plant neemt als mens, ga je een aantal uren licht trippen. Hebben de vogels hiervan geen last dan??
    Misschien omdat de mens de zaden kapot kauwt?
    ALs dat zo is dan mag het niet bij kromsnavels geplaatst worden omdat zij het ook kapot maken met eten. Ik zou zo'n plant niet im de voliere willen hebben, ookal hebben we tropen.
    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Tal Bekijk Bericht
      Misschien omdat de mens de zaden kapot kauwt?
      ALs dat zo is dan mag het niet bij kromsnavels geplaatst worden omdat zij het ook kapot maken met eten. Ik zou zo'n plant niet im de voliere willen hebben, ookal hebben we tropen.

Opmerking

Opmerking

Mag aannemen dat ik dat "langs de kant van de weg" niet letterlijk moet nemen?
          Mvg,
          Kingfisher.

Opmerking

Nee, dat is meer bij wijze van spreken. Pas op met zaken langs weilanden e.d. i.v.m. spuiten van de gewassen. Wij hebben hier een straatje naar een bos en daar komen geen auto's ook of wat en daar groeit van alles.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
              Nee, dat is meer bij wijze van spreken. Pas op met zaken langs weilanden e.d. i.v.m. spuiten van de gewassen. Wij hebben hier een straatje naar een bos en daar komen geen auto's ook of wat en daar groeit van alles.
              Dat vermoedde ik al,ben jaloers op je "een straatje naar het bos" hebben wij hier ook die heet de A16 en die is best wel lang voor ik dan in het bos ben.
              Mvg,
              Kingfisher.

Opmerking

hoe kun je Teunisbloem geven? Zo vers uit de tuin, en/of kun je het gedroogd geven? Vraag me eigen af welke goed zijn om te drogen, zodat je er in de winter ook van kunt geven... Nu zijn alle zaadknoppen nog groen, moet je wachten totdat ze zelf iets aan het uitdrogen zijn, of kun je ze groen plukken en dan laten drogen??
                Last edited by Joog; 18-07-2015, 10:20.

Opmerking

ik zelf pluk de teunisbloem als deze uitgebloeid en bruin zijn, als je ze te vroeg plukt zit er nog geen zaad in de knoppen.

Opmerking

Had gister een paar takken meegenomen, zit bijna alleen nog erg wit zaad in, enkele onderaan de stengels hadden al bruin zaad erin. Maar alle waren nog groen aan de buitenkant..

Opmerking

mooiste tijd is inderdaad, als de dozen helemaal bruin zijn. dan moet je ze ook rechtop houden, anders ben je al het zaad kwijt voor ze in de voliere zijn.

groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
                        ...ben jaloers op je "een straatje naar het bos" ...
                        Dat is het gevolg van een leven lang knetterhard werken

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door euphonia Bekijk Bericht
                          Dat is het gevolg van een leven lang knetterhard werken
                          Het is je gegund.
                          Mvg,
                          Kingfisher.

Opmerking

Mooi die teunisbloem Ton, ze zijn er dol op.

Ik heb een vraag.
                            Ik twijfel enorm of onderstaande foto wit perzikkruid is?
                            Denk van wel maar twijfel toch en durf het daarom niet te geven aan mijn vogels.
                            Het staat 5 minuten fietsen bij mij vandaan bij een zandafgraving.
                            Daar fiets ik 4x per week heen en pluk een arm vol met van alles.
                            Hele bossen van dit plantje staan er ook.
                            Kan iemand mijn twijfel wegnemen?
                            Alvast bedankt.

groetjes
                            Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

[QUOTE=loodje;513026]Mooi die teunisbloem Ton, ze zijn er dol op.

Ik heb een vraag.
                              Ik twijfel enorm of onderstaande foto wit perzikkruid is?
                              Denk van wel maar twijfel toch en durf het daarom niet te geven aan mijn vogels.
                              Het staat 5 minuten fietsen bij mij vandaan bij een zandafgraving.
                              Daar fiets ik 4x per week heen en pluk een arm vol met van alles.
                              Hele bossen van dit plantje staan er ook.
                              Kan iemand mijn twijfel wegnemen?
                              Alvast bedankt.

Een prima kruid! Vrijwel elke zaadeter is er gek op! Kun je rustig geven. Ik zou wel het loof opruimen als de zaadjes zijn opgegeten.
                              In geval van hoge luchtvochtigheid wil er weleens schimmelvorming optreden.
                              Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Opmerking

Dank je wel Hans, ik dacht het al wel maar wist het niet zeker.
                                Dan ga ik vanmiddag een flinke bussel plukken.
                                De rode staat er ook bij, neem ik die ook meteen mee.
                                groetjes
                                Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
                                http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

Working...
                                X