Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat moet ik met mijn 2 koppeltjes japanse nachtegaaltjes doen??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• wat moet ik met mijn 2 koppeltjes japanse nachtegaaltjes doen??

Gezien jouw wens (jonge nachtegaaltjes) in je voorsteltopic niet doen.
    Je kan twee dingen doen,of een voliere bij bouwen of het tweede (reserve) stel onderbrengen bij de glosters (uitvliegkooi voor jongen?).
    Kardinalen kunnen ook best wel lastig zijn ten tijde van broed en opfok van de jongen.
    Ehmm, eh en welkom bij de club, have fun.

Greetzzz

PS; Inderdaad bestaat er een derde mogelijkheid zoals winterkoning aangeeft, alleen wou ik daar even niet aan denken.

Opmerking

bedankt voor jullie eerlijke reactie

Ja...ik weet het echt niet wat ik moet, het is een heel mooi koppel, waar ik echt naar heb gezocht.(pop pas een jaar oud en vast geringd..man ook)
      In ieder geval bedankt voor jullie reactie...
      Ik zal ze in ieder geval niet samen in de voliere zetten...maar wegdoen...vind ik ook zonde.
      Wat zouden leuke vogels zijn voor erbij te zetten dan??
      Misschien een koppel noorse goudvinken??
      Heb ik wel nog helemaal geen ervaring mee.
      De nachtegaaltjes kan ik niet bij de glosters zetten...die roven..(hebben ze me ook maar verteld)

Ik denk dat het dan toch maar een aparte voliere erbij wordt!!

Nogmaals bedankt!!
      En het is echt leuk dit forum!!

Groetjes Wendy.

Opmerking

Ja...klopt! Vandaar winterkoning dat ik het koppel ook niet bij de glosters kan zetten.
        Er blijft dus niet veel over..betreft de nachtegaaltjes.
        Of de gok wagen...kijken hoe het gaat en ze eruit vangen als de mannen blijven jagen...En dan als het goed gaat geen jonkies, of...ze verkopen.

groetjes Wendy.

Opmerking

Nee hoor, ik ben dus absoluut geen gokker!
          Vandaar ook mijn vraagje hier.....
          Het is alleen de soorten wat ik mooi vind...kunnen weer niet bij de nachtegalen en / of kardinalen.
          Tenminste...de soorten wat ik ken...

Dus....suggesties voor mooie vogels??
          Dan heb ik wat te neuzen op het internet.

Grt. Wendy.

Opmerking

wendy,

Ik wil zeker niet onbeleefd zijn, maar zou het niet veel verstandiger zijn, of geweest zijn, om eerst na te denken over een onderkomen voor je vogels, en dan pas vogels aan te schaffen.
            Anderzijds bewonder ik je bezorgdheid, maar denk in de toekomst toch eerst aan de vogels als je wil.

Opmerking

He Wendy is het niet het proberen waard om een paar takken groen in de broedkooi te doen misschien dat het koppel het doet.En nu heb je nog reserve vogels zodat je de partners nog eens kunt ruilen als ze niks doen,nooit weg doen voor je een koppel aan het broeden hebt.Twee koppels in een voliere gaat volgens mij niet wat ik al eens gehoord heb van een lid van onze vereniging die met meerdere nachtegalen kweekt in kleine vluchten vrg Rob.

Opmerking

Hey..hallo Tropic,

Het is dat ik dus alleen maar aan de vogels denk hoor....
                Ik zal je het verhaal even vertellen:

Mijn eerste koppel nachtegaaltjes heb ik nu ongeveer een half jaartje..samen gekocht bij een kweker.Deze had ik dus in een staande kooi zitten.
                3 maanden geleden hebben we een grote voliere via marktplaats gekocht bij mensen wat gingen verhuizen naar een appartement.
                In de voliere zat dus ook een nachtegaalman.
                En nog een paar andere vogeltjes wat ik gelijk heb verkocht.De nachtegaal man wilde ik uiteraard niet verkopen...omdat de nieuwe voliere 3 meter doorsnede was, en ik dacht dat ik er wel 2 koppels in kon zetten.
                We hebben toen lang moeten zoeken voor een goede pop, want ik vond het zielig voor hem om hem alleen te laten zitten.Ik had geinformeerd bij de kweker..of er 2 koppels bij elkaar konden, en die zei van wel.We zijn er zelfs nog 200 km voor gereden om te pop te halen.
                Nu hebben we dus de grote voliere klaar...en zit mijn koppel nachtegaaltjes erin, en een koppel kardinaaltjes.
                Wilde ik dus het andere koppel erin zetten....krijg ik opeens verschillende verhalen van wel / niet.
                En aangezien ik het goed wil doen...
                In de andere 2 kooien zitten nu mijn glosters te broeden...en daar mag absoluut geen nachtegaal bij.

Vandaar ook mijn vraag hier...En mijn vraag welke vogels kunnen erbij?
                Want zoals ik reeds eerder zei...alles wat ik mooi vind, mag niet bij de nachtegalen en of kardinalen.
                Dus zit ik echt met de nachtegaaltjes in de maag...omdat ik ze niet weg wil doen.

Groetjes Wendy.

Opmerking

Working...
                X