Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Nieuwe kiekjes dan maar weer, ha, ha.

Ik ben vaak de weg kwijt jongens, ha, ha, maar die Ooievaar breng ik morgen naar mijn dochter Gerard, die is n.l. nog iets eerder uitgerekend. (paar dagen).

Grote Zilverreiger: Aan het jagen.

Met vangst.

Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Doorsturen

Kijk, dat zijn goede berichten Opa Henk3 , stuur maar door naar je dochter.

Mooie foto's van een prachtige vogel Henk3.
      mvg Gerard 6

Opmerking

• ahahahaahha vandaar dat er vele vaareooi s worden gesignaleerd in het dat deel van Nederland.
        hier is tie schijnbaar ook overgevlogen en ik ben er niet blij mee.
        zojuist zie ik dat er 2 eieren liggen bij de ......leeuwerik
        ben er echt niet blij mee

Opmerking

• Nieuwe plaatjes.

Winterkoning het leven bestaat uit het maken van keuzes, ha, ha.

Pimpelmeesje:

Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• juist

en vandaar gaat ik dus minder op pad om foto's te maken( deze maand nog wel hoor maar daarna zal het toch minder gaan worden denk ik),want ..............

verder wil ik toch opmerken, ik vind jouw foto's steeds mooier worden qua compositie etc. maar op mijn beeldscherm blijven ze erg korrelig en donker.( en dan vooral weer die ooievaar foto's).
            ik heb dit al eens een keertje aangegeven,ik mis de scherpte ...komt dit door afstand(en)???? van de vogel t.o.v de camera ?????
            komt dit door het weer?????? het licht/geen zon?????????????komt dit door bewerking van de foto???????? kom dit door mijn monitor???????????
            wat is dat nu????????????
            wederom gewoon vragen dus en geen.............. (weet ik veel wat naar Henk3 toe).

ik bedoel kijk eens naar de foto's van broto ,het kan dus wel!!!!!!! maar hoe?????

en nogmaals ik ken het helemaal niet (mooie foto's maken )dus ............... neem het met een zak zout en relativeer wat ik zeg mensen (voor Henk3 en zijn intrepetatie vermogen ben ik niet ongerust,die weet wel hoe ik het bedoel en dat is dus niet "kwaad").
            van andere???????????????????????????????????????????? ????????????

mvg

Opmerking

• Wat een vragen weer, ha, ha,

Ik vind ze er zelf vanaf hier best redelijk uitzien, al zeg ik het zelf. Maar wie weet word het nog wel beter. Alle begin is nu eenmaal moeilijk.
              Ik kan ze wel wat lichter afstellen. Ik geef ze licht naar mijn pc beeld. Het is vandaag zowieso klote weer, het regent hier al de hele morgen.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• wederom gewoon vragen geen ( weet ik veel wat jullie altijd denken).

heeft het te maken met iso instellen? of tegenlicht meer of minder instellen?????????????????
                mvg

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Opmerking

• Henk3 weer mooie plaatjes waar je ons (mij) mee verwent.
                      Ik snap Winterkoning wel hoor, hier lijken ze ook wat korrelig, maar wel erg mooi. Dus vooral doorgaan. Tja Broto zijn foto's ............................. Dat leer je niet in een paar weken of maanden denk ik.

Winterkoning.
                      Zonde man van de .....leeuwerik, maar ja in de ban van het fotograferen he.

Winterkoning schreef:
                      ik bedoel kijk eens naar de foto's van broto ,het kan dus wel!!!!!!! maar hoe?????
                      en nogmaals ik ken het helemaal niet (mooie foto's maken )

Niet zo bescheiden Winterkoning je hebt prachtige foto's hoor.
                      Bescheidenheid siert de mens maar te bescheiden, dat hoeft niet.
                      mvg Gerard 6

Opmerking

• Juist

En op die manier gaat ie met zo'n foto op afstand vanzelf korrelig worden.

Dan zul je eerst je foto op een normale manier moeten vergroten en dan kroppen. (Voor jou bijsnijden, ha, ha). Vervolgens nog een tikje bewerken.

Ik zal eens even kijken of ik ze wat helderder kan maken want die Imageschack werkt momenteel niet best.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Opmerking

• discussie,

dat is normaal en moet toch ook kunnen? Mooi toch.

Ik heb ze inmiddels lichter gemaakt maar dan moet eerst Imagshack het hier weer doen. Is op het moment niks waard.

Een foto vergroten kan je doen met een fotoprogramma, bv. met paint (dat heeft bijna iedereen wel op de pc want dat is meestal wel standaard. Via buroaccesoirres kom je er wel).

foto editor kan ook prima. Klik de foto aan en dan via bestand klik je op exporteren vervolgens maak je je keuze. Wel even opslaan.

Of b.v. via Photophiltre, via de functie in de kopbalk (afbeelding) en dan afmetingen afbeelding. Volg de vensters en vul in wat je wenst. Opslaan indien ok bevonden.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Van vergroten worden alle foto's minder scherp.
                              Op je camera kun je instellen hoe groot de foto's worden opgeslagen (vaak groter dan 2 mb). Hoe groter, hoe beter.
                              Uit die hele grote bestanden kun je normailter heel scherpe uitsnedes halen.
                              Pas als je helemaal tevreden bent sla je de foto opnieuw op met een andere naam, dan bewaar je altijd de originele foto.
                              Voor plaatsing hier )en elders op internet) is het slim de resolutie weer wat terug te schroeven, 100 kb komt op een pc-scherm prima over.
                              Succes heren.
                              Groet Ton,
                              www.allevogels.nl

Opmerking

• grootte foto

Klopt Ton, ik heb hem ingesteld op de grootste jpg afbeelding.

Je kan ook in RAW fotograferen maar dan heb ik foto's van bijna 10 mb. En dan moet je ook nog een fotoprogramma hebben om die raw bestanden te kunnen lezen.

Ik bewaar de originelen tegenwoordig ook en de versie die hier geplaatst word is ongeveer 240 kb. Maat 800x600 15 inch beeldscherm.
                                Vriendelijke groeten,
                                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Working...
                                X