Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• foto's

Hoi Winterkoning weer wat mooie eigenkweken neem ik aan.
    Wat voor soortje is die bovenste foto.
    Iets van de goudhaantjes familie of een klever soort?? Ik weet het namelijk echt niet maar vind ze erg mooi.

En de laatste foto vanuit de oude doos wat voor vink is dat??
    mvg Gerard 6

Opmerking

• gerard 6 zal er eentje verklappen dan (minla ignotincta en wederom weer zo'n eentje die men moet "behouden" voor de avicultuur ,tja is een kwestie van kweken zullen we maar zeggen)en voor de rest zoek en gij zult vinden hahahahahahaha
      hier wat gemakkelijk dan,deel foto's van onderstaande zijn gemaakt door goede vrienden in de tijd dat het nog bijzonderheden waren (goudvinken) ,nu heeft hij vast betere foto's ondertussen ,en uiteraard allemaal van eigen vogels gemaakt ( ik pronk niet met andermans veren):

zo ben benieuwd wat de kenners in deze bovenstaande vogels ziet zitten.....................

en nog maar eentje uit de oude doos, toen was dit ook een bijzonderheidje zullen we maar zeggen:

mvg

Opmerking

• lukt veel? ja .lukt alles? nee

hier een soortje waarmee ik nooit heb kunnen kweken ,met deze soort niet verder gekomen dan nestbouw, er was 2 dagen gebouwd aan nest en toen besloten ze om ruzie te maken,ik naar de schuur gerend voor schepnet,helaas..........was al niet meer nodig.nooit wat van gemerkt en plots de vlam in de pan.
        ik nog wel een pop na heel lang zoeken er bij kunnen kopen in duitsland (http://www.vogelhandlung-decker.de/) maar niks meer en beide vogels stierven van ouderdom in mijn kooi.
        een soort die men niet of nauwelijks heeft kunnen bewonderen in de nederlandse avicultuur:

man:
        "

pop:

tjonge en de bodem is nog lang niet in zicht van die "ouwe doos".

ff grabbelen ja ik heb weer wat,en weer zo'n eentje waarmee niet gekweekt word:

mvg

Opmerking

• zo en nu een paar GEEN eigen kweekies,maar wel mooi

en de grappigste van het stel,ik weet niet wat die foto heeft maar ik word er jolig van:

mvg

Opmerking

• ohja voor girlits

misschien zo duidelijker????? dan foto in bericht nr 310
            deze twee zaten in die nestkast en een poosje later toch nog een fotootje van getrokken, zijn twee mannen lekker knus tegen elkaar,hoe ik het weet? dna:

tja een mafkees stoot zich geen tweede maal aan dezelfde steen ,toch Henk3???
            groetjes
            ps: analoog en digitaal gaat nu wel flink door elkaar maargoed ik heb niet anders hahahahahaha

Opmerking

• er mooie vogels WK
              Wat zijn dat degene die je niet hebt kunnen kweken??

Een vraagje heb je ooit pipra's (manakins) gehad

Die poopiza (oid(geen zin om het op te zoeken)) wordt toch wel gekweekt??

En de slechtvalk blijft voor mij toch nog altijd de echte valk

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
                er mooie vogels WK
                Wat zijn dat degene die je niet hebt kunnen kweken??

Een vraagje heb je ooit pipra's (manakins) gehad

Die poopiza (oid(geen zin om het op te zoeken)) wordt toch wel gekweekt??

En de slechtvalk blijft voor mij toch nog altijd de echte valk

of ik manakins gehad hebt ,hmmmmmmmm weet ik niet???? hoezo?

yep die poospiza worden zo nu en dan nog wel gekweekt,toen was het een unicum ,kon niet,bestaat niet etc. kreeg je dan te horen ,hahahaha

van de valken tja daarvan vind ik de mooiste toch nog altijd wel de falco femoralis en van de "neppers"de
                microhierax caerulescens.
                gelukkig mogen smaken verschillen toch?
                groetjes

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                  of ik manakins gehad hebt ,hmmmmmmmm weet ik niet???? hoezo?
                  Had ze een paar jaar bijna aangeschaft omdat ze geweldig leken. Echter de hokken nog niet op orde ervoor. Daarna, zoasl bekend de kans niet meer gekregen. Leek me net zo'n soort die voor jou ook een uitdaging zou zijn geweest en ben gewoon benieuwd of die ooit gekweekt zijn.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
                    Had ze een paar jaar bijna aangeschaft omdat ze geweldig leken. Echter de hokken nog niet op orde ervoor. Daarna, zoasl bekend de kans niet meer gekregen. Leek me net zo'n soort die voor jou ook een uitdaging zou zijn geweest en ben gewoon benieuwd of die ooit gekweekt zijn.
                    in dat geval,nee niet gehad hahahahahahaha
                    ik kwam deze nog tegen ,aan de ene kant spat hij van je scherm af en aan de andere kant zo steriel die achtergrond ,m.a.w. genomen toen ik al lerende was met fotografie in fotokooi:

Opmerking

• wel een aardige foto maar de soort????

deze werd mij verkocht als geelbuikcini, dacht het niet ................
                      helaas ga ik ook wel eens de boot in, of ik de verkoper iets kwalijk kan nemen ................nee waarschijnlijk weet men niet beter.
                      eigen schuld ,had ik maar beter mijn huiswerk moeten doen.
                      volgens mij was het gewoon een mozambique x kanarie man maar zeker weten doe ik het niet( het geslacht weet ik wel zeker ) ,die krengen lijken ook zoveel op elkaar en dan heb je nog soort en ondersoorten tig stuks, moeilijke wereld hoor die cini wereld.

EN ,NEE HET ZIJN NIET DEZELFDE VOGELS OP DE fOTO'S
                      mvg

Opmerking

• Dus Roodstaart Minla

Hallo Winterkoning

Nog maar wat foto's uit de oude doos mooi doorgaan daarmee zie ik nog weer wat mooie soorten .

Dus de vogels op foto 314 zijn Roodstaart Minla, prachtige vogeltjes trouwens.
                        Ik heb even wat kweekresultaten ervan gelezen (tja direct ff googlen he, nieuwschierig mannetje) en wat mij opvalt is dat erg veel het open-voliere systeem toegepast wordt bij deze soort.
                        Heb jij dit systeem ook gebruikt bij de Roodstaart Minla, en zo ja wat zijn daarvan dan de directe redenen, aanleiding.

En een gokje van foto 315 een woestijnvink??
                        mvg Gerard 6

Opmerking

• Opmerking

• Wederom bedankt

Goede morgen Winterkoning

Ik weet niet wat het is maar dat openvoliere systeem vind ik een reuze interesant iets .

Maar jij hebt het dus niet nodig gehad.
                            Tja dan doe je inderdaad wel iets goed ja.
                            Ik las zelfs dat B. Doensen het heeft gebruikt ook iemand die wel weet wat ie doet moet ik zeggen.

Oh ja ik zoek verder wat ervoor de woestijnvink moet.

Zonde van dat schijfje zul je altijd zien he, de mooiste plaatjes gaan verloren met de digitale techniek.
                            Die fotorolletjes waarvan je negatiefe kreeg was zo gek nog niet.
                            Vooral jammer van die lijster soorten ,( en het zwartkopje) je weet inmiddels dat ik erg gek ben op de lijster soorten.
                            Had graag wat eigen kweek specials gezien van je.
                            mvg Gerard 6

Opmerking

• Woestijnvink

Gerard 6 ik vind die woestijnvink een beetje vaal vind je ook niet?
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• vaal

Hahaha Dus het is de vale woestijnvink??

Bedankt Henk3
                                mvg Gerard 6

Opmerking

Working...
                                X