Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• zijn i.d.d. boomklevers ja
    het geslacht is zo niet te herkennen,daarvoor moet je bij de aarsbevedering zijn en de flankbevedering (mate van bruinbezit) en soms kan je het ook wel zien als de 1 wat matter is dan de ander,maarja dat is ook beinvloedbaar door het voedselaanbod.
    mvg
    ps: dat er twee bij elkaar zitten wil nog niet zeggen dat het een koppel is hoor,ik bedoel wanneer zijn de foto's getrokken???? in tijden van winter/voedselschaarste kun je meerdere bij elkaar vinden hoor (onder het mom nood breekt wet),in de broedtijd niet (tja ouders met uitgevlogen jongen dan).

Opmerking

• Als ik naar het blad aan de bomen kijk zijn ze net voor de koudeperiode genomen dus niet in de zomer dit is ook geen koppel met jong en er is er ook geeneen in de rui want die hebben ze al achter de rug.s,Winters komen ze op de pinda,s en vetbollen af en het ligt aan de omgeving hoeveel er komen.
      groeten eddie

Opmerking

• hey ik heb de foto`s vandaag gemaakt
        en er zaten een paar veertjes raar dus dacht dat ze mischien in de rui zaten
        de omgeving hier is best wel veel bos en bij ons achter hebben we ook wel een paar plaatsen die dicht begroeit zijn

hier bij ons zitten heel veel vogels allemaal verschillende soorten enzo
        mvg roy (vogelfreak)
        kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

Opmerking

• Ik denk dat het een zwartkop tuinfluiter is.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

• Winterkoning

Leg mij als je wilt nu eens uit hoe dat nu precies met de naam zit van de zwartkop.
            Zwartkop - Zwartkop tuinfluiter - tuinfluiter.
            Ik vind het toch wel wat verwarrend.
            mvg Gerard 6

Opmerking

• Wat het wel is weet ik niet maar dit is in elk geval geen zwartkop (heeft geen witte bef). Gerard, de zwartkop wordt soms zwartkoptuinfluiter genoemd maar dit is een foutieve benaming. Waarschijnlijk komt dit omdat ze bij de zelfde familie horen (sylvia) en de zwartkop ook mooi zingt. Tuinfluiter is dus een andere vogel. Stond niet zolang een kweekverslag in de OV van de tuinfluiter van AB.

Vr. gr.

Wim

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                Ik denk dat het een zwartkop tuinfluiter is.
                Foei ton. Deze bestaat niet! En ten tweede jij zou moeten weten dat dit niet in de buurt komt

Denk eerder aan een buulbuul of een tiran. De snavel maakt me in verwarring.Zat ook nog even in de richting van een trogon te denken maar dat is ie niet.
                Geen idee dus

Opmerking

• eeeeeeeee

Zwartkopje het zou inderdaad wel eens een buulbuul kunnen zijn ik zat er wel schaamtelijk ver naast schaam schaam.
                  mvg Gerard 6

Opmerking

• Winterkoning dit is mijn man in de kweekbox van 3 x 1,5 x 2m
                    Kwaliteit is niet zo goed maar ja hij zit ook nooit stil eigenlijk.
                    Foto's zijn gemaakt in de vrieskou.

Dit is de pop en ook een slechte foto maar dat is niet anders

mvg Gerard 6

Opmerking

• nou gewoon leuke goeie foto's hoor gerard6
                      ziet er goed gezond uit ,tja beetje kouiig maar dat is niet zo heel gek toch.

de uitleg heb je inmiddels al gehad van bullfinch.
                      dus er bestaat een zwartkop en er bestaat een tuinfluiter en om het dan nog wat "completer"te maken er bestaat ook nog een kleine zwartkop /sylvia melanocephala (met de ook in nederland foutieve benaming in dit geval is het zwartkopje).
                      ook is er nog een arabische zwartkop sylvia leucomelaena en de sylvia mystacea.

broto mag ik jouw vragen waar je de foto gemaakt hebt?
                      ik denk wel wat
                      maar zeg het nog niet. eerst meer info.hhahahaha
                      mvg

ohja wat ik vergeet erbij te zeggen : @piet chinese buul buul heeft wit op het achterhoofd en is het zwart dus onderbroken door wit,dus een jong ervan kan het denk ik niet zijn dat zwart gaat in mijn ogen niet gedeeltelijk veranderen in wit.

Opmerking

• Zomaar ergens gevonden, niet van de eerste de beste:
                        Zwartkopje (Zwartkop tuinfluiter) Sylvia atricapilla

Soms hebben vogels meerdere Nederlandse namen toch?

Gokje 2, foto gemaakt in Taman Indonesia?
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

Opmerking

• nou dan heeft die "niet van de eerste de beste"
                          het fout

zwartkopje bestaat niet en zwartkoptuinfluiter ook niet
                          het is zwartkop/ sylvia atricapilla
                          en zwartkopje /zwartkoptuinfluiter zijn dus namen (gebezigd voor de zwartkop)zoals het voorbeeld japanse nachtegaal /chinesche nachtegaal
                          maw zulke ingeburgerde namen dus en die namen kan je zelfs hier en daar terug vinden in de literatuur,simpelweg omdat men alles zomaar aanneemt/kopieert van elkaar. en men maakt het schijnbaar niet zoveel uit en houd men graag vast aan soms verkeerde namen.

ik bedoel maar zwartkop, heeft bv ook geen zwarte kop maar een zwarte pet .
                          kijk en de kleine zwartkop heeft wel een zwarte kop (en is dus wel een goede benaming in mijn ogen)

kijk dat er tegen kleine zwartkop ,zwartkopje word gezegd dat kan ik mij nog wel iets bij voorstellen.

een zwartkoptuinfluiter is dus een hybridenaam (zwartkop x tuinfluiter)

maar goed men doet maar,maakt mij verder niet zoveel uit.
                          het enigste wat ik altijd maar graag erbij vraagt/bezigt is de latijnse naam (bij aan of verkoop).
                          mvg

ps : als ik nu "zwartkopjes " heb, heb ik dan de atri's of de melano's ?????????????? rest my case. verwarring alom.

Opmerking

• Ik rest ook mijn kees hoor , ik wist het dus duidelijk gewoon niet. Nu nog mijn tweede gok, Taman Indonesia?
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

Opmerking

• Staartmeesjes en koolmeesje, vanmiddag gemaakt.

Geen superfoto's hoor. Deze heb ik zojuist door het raam gemaakt zonder flitser.

5 Staartmeesjes heb ik geteld en die ene Koolmees kwam ook ff langs.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning

ps : als ik nu "zwartkopjes " heb, heb ik dan de atri's of de melano's ?????????????? rest my case. verwarring alom.
                                Dan heb je atri's

sylvia melanocephala Is de kleine zwartkop
                                En als je daar dan weer een jong van hebt heb je een klein zwartkopje

Opmerking

Working...
                                X