Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Gistermorgen had ik bezoek van deze rakker, sperwer man.
Resultaat was 2 splendidparkiet popjes met een kapotte kop. Hopelijk geneest het weer snel. Dit zag ik pas wat later. Waarschijnlijk in paniek tegen de bovenkant van het gaas geknald.
Foto's zijn niet van goede kwaliteit. Tegen het licht in gemaakt vanuit mijn keuken door het thermopane glas en ook nog eens vanuit de hand. Er zit zo'n 16 - 17 meter afstand tussen.
Ja dubbel gaas is eigenlijk geen overbodige luxe. Ik heb er op het moment nog glas voor aan de bovenzijden van de voorkant. Maar ze schrikken zich evengoed bijna dood. Ik heb al vaker meegemaakt dat een vogel er gewoon strak bij zit en een uur later kom ik terug en ligt ie gespreid op de grond. Het valt soms nog niet mee.
Leuk die hoeveelheid tortelduifjes. Hier zitten ze ook wel maar ik heb ze eigenlijk nooit voor de lens. Patrijzen, altijd leuk. Je kunt er soms toch wel aardig dichtbij komen. Vooral rustig benaderen maar dat geldt eigelijk wel voor de meeste soortjes. Vanaf een dijkje gefotografeerd misschien?
Vanmorgen opnieuw bezoek van die vervelende sperwer aan het gaas.
Dit keer had ie weer een andere pop de stuipen op het lijf gejaagd. Waarschijnlijk is voor mij het broedseizoen alweer over en uit voordat het begonnen is. Klote beest.
Opmerking