Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Was ook gecropt Henk, wel veel ruis nu met die nieuwe belichting en je ziet nu van die felle plekken in de achtergrond die ik er liever niet in heb want anders had ik ze er ook niet uit gehaald. Vandaar dat ik er niet meer licht in gegeven heb.
Belichting in de camera had ik op daglicht staan maar heb ik gewijzigd in schaduw. Daglicht was bijna zwart/wit. Foto 1 staat nog afgesteld op daglicht.
Was ook gecropt Henk, wel veel ruis nu met die nieuwe belichting en je ziet nu van die felle plekken in de achtergrond die ik er liever niet in heb want anders had ik ze er ook niet uit gehaald. Vandaar dat ik er niet meer licht in gegeven heb.
felle plekken zijn minder fel met een lichter voorgrond
Ruis krijg je als je de belichting niet op orde heb terwijl je de foto maak.
Misschien dat je in het orgineel (raw) bestand er wel meer eruit kan halen.
JPG geeft minder bewerkings mogelijkheden
Ja dat klopt ook wel maar veel tijd om bij te stellen is er niet met dit soort vogeltjes en heb ik dus gewoon een paar keer afgedrukt voordat ie er vandoor ging. Die dingen zitten er zomaar plotseling en dan heb ik de camera nog niet te pakken natuurlijk. Maar geeft ook verder helemaal niet. Ik zal nog eens naar de raw kijken.
Opmerking