Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
    zal toch wel op het nieuws komen dan?

nou over die instellingen, ik wilde je net schrijven dat jij steeds meer voor mij gevoel naar de 5.6 "grijp" terwijl ik juist weer meer en meer ervan afstap en nu op 6.3 of 7.1 zit te klooien.
    zou dat misschien een verschil zijn in de zoom van mij en de vaste van jou in dieptescherpte?

mvg

zal kijken of ik de gegevens nog heb henkie .
    enja zolang die ukkepuk van mij het leuk vind mag ze van me,ik zal haar in alles bijstaan en motiveren.

mus 200 iso f 5.6 shutterspeed 1/125
    roodborst 200 iso F 7.1 shutterspeed 1/50
    Daar je hier niks meer normaal kan kopieren doe ik het maar even weer zo.

EV 0 denk ik?

--
    Kan je mooi het verschil in licht zien bij jouw en bij mij.
    Waar ik heel veel last van heb is dat er delen zo zwaar in de ruis komen doordat er geen licht op valt dat de meeste plaatjes de prullenbak in gaan. Wel jammer want er zitten dan soms best leuke dingen tussen. Maar ja wat moet je.
    In veel gevallen moet ik minstens naar de 800 iso en dan heb ik nog maar een sluitertijd van niks eigenlijk. Jammer dat het huis net een beetje verkeerd gebouwd is want die staat lelijk in de weg.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
      F5.6 kies ik hier omdat er al bijna geen licht is en ik niet nodeloos nog hoger in de iso moet. + het gegeven dat ik hier met huizen tegenover zit en die wil ik niet in de achtergrond. Voor mij is het dus geen optie hier om een kleiner diafragma te kiezen.
      yup dat snap ik en ja EV op 0 ( alles staat bij mij op 0 in stand M).

ik wil niet hoger in iso omdat het op mijn spul al snel leid tot korrels.
      men zegt dat je tot 400 iso makkelijk kan gaan zonder korrels te zien in foto's maar dat waag ik toch te betwijfelen bij/vanaf 250 zie ik met mijn spul meer korrels in de foto's dan er korrels liggen in de sahara. (Hoe het kan weet ik niet, wellicht lijd ik zelf aan een korrelcomplex ????? ik zie overal korrels..............................is het dan tijd om stichting korrelatie te bellen )

maar we klooien lekker door hoor
      ooit zal de top foto gemaakt worden ( moet ik wel opschieten , heb vandaag en morgen nog ).

mvg

Opmerking

• Wat die eventuele ruis betreft, daar kan je ook nog wat instellingen op instellen via het menu van je camera.

Verder denk ik dat de combi iso en juiste EV belichting van groot belang zijn bij veel of minder ruis.
        Graag zou ik hier wat meer gedachtengangen over zien verschijnen eigenlijk.

O ja, snel die foto maken dan want die wil dan wel graag voor donderdagavond gezien hebben.

Ik gebruik meestal de AV stand.
        Wat vind je het voordeel van standje M?
        Vriendelijke groeten,
        Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Wat die eventuele ruis betreft, daar kan je ook nog wat instellingen op instellen via het menu van je camera.

Verder denk ik dat de combi iso en juiste EV belichting van groot belang zijn bij veel of minder ruis.
          Graag zou ik hier wat meer gedachtengangen over zien verschijnen eigenlijk.

O ja, snel die foto maken dan want die wil dan wel graag voor donderdagavond gezien hebben.
          me too

leg eens uit wat die instellingen dan zijn? ik wil geen ruis.
          en welk Noise programma word er gebruikt bij bewerken en wat zijn de "stappen"?

snap nog steeds niks van fotograferen en over bewerken maar helemaal niet te spreken ( alle hulp is welkom).

ik probeer dingen wel uit hoor,kijk hier heb ik wel de 250 iso erop gezet ,puur om te kijken hoe of wat ( en ervan te leren) maar waar staat die EV van jou dan in die kolom?( niet dat het uitmaakt want zoals gezegd bij mij staat alles toch altijd op 0, maar wellicht is dit helemaal niet goed dus....................wil ervan leren) :

niet naar datum kijken want die staat gewoon niet goed in camera, vind het vooralsnog niet nodig om datum aan te passen ( denk ook niet dat ik dit kan maargoed het interesseert me ook niet dus ................).

mijn favoriete standje blijft M
          andere standen gebruik ik soms ook wel hoor maar dan moet ik erg nadenken over het hoe of wat, bij M is dit minder ( is een kwestie van draaien aan de knop totdat ik kom op de ,yup je raad het al de 0 )

groetjes

enne ik denk dat ik inderdaad maar de luie stoel weer opzoek en ga kijken wat er wilt verschijnen in de tuin , wilde eerst de planten eruit gaan rukken maar doe dit toch maar niet , toen dacht ik :een bank beroven ofzo?maarja waar moet je met al dat geld naartoe na vrijdag ?

lastig wel hoor, kan geen planning maken zo.

Opmerking

• Fotograferen kan je wel aardig volgens mij. Niet lullen maar doen dus en uitproberen, ook die EV stand want die kan wel eens zeer belangrijk zijn.

Antiruisinstellingen:
            Daar heb je een boekje voor die bij de camera geleverd wordt. Staat dat allemaal in. Dat boekje heb ik dus niet. Staat ook wel op internet denk ik.
            http://www.gebruikershandleiding.com...-5-118733.html

Deze noise reduceerder wordt geloof ik veel gebruikt:
            Hoe het werkt heb ik zelf nog niet geprobeerd.
            http://www.picturecode.com/download.php

Het is hier veel te donker om wat te kunnen clicken.
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Opmerking

me too

leg eens uit wat die instellingen dan zijn? ik wil geen ruis.
              en welk Noise programma word er gebruikt bij bewerken en wat zijn de "stappen"?

snap nog steeds niks van fotograferen en over bewerken maar helemaal niet te spreken ( alle hulp is welkom).

ik probeer dingen wel uit hoor,kijk hier heb ik wel de 250 iso erop gezet ,puur om te kijken hoe of wat ( en ervan te leren) maar waar staat die EV van jou dan in die kolom?( niet dat het uitmaakt want zoals gezegd bij mij staat alles toch altijd op 0, maar wellicht is dit helemaal niet goed dus....................wil ervan leren) :

niet naar datum kijken want die staat gewoon niet goed in camera, vind het vooralsnog niet nodig om datum aan te passen ( denk ook niet dat ik dit kan maargoed het interesseert me ook niet dus ................).

mijn favoriete standje blijft M
              andere standen gebruik ik soms ook wel hoor maar dan moet ik erg nadenken over het hoe of wat, bij M is dit minder ( is een kwestie van draaien aan de knop totdat ik kom op de ,yup je raad het al de 0 )

groetjes

enne ik denk dat ik inderdaad maar de luie stoel weer opzoek en ga kijken wat er wilt verschijnen in de tuin , wilde eerst de planten eruit gaan rukken maar doe dit toch maar niet , toen dacht ik :een bank beroven ofzo?maarja waar moet je met al dat geld naartoe na vrijdag ?

lastig wel hoor, kan geen planning maken zo.
              Die EV van mij weet ik wel te staan in mijn eigen exifs. Misschien moet je het schuifbalkje nog iets naar beneden doen? Hier zie ik hem niet staan in dit lijstje.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Fotograferen kan je wel aardig volgens mij. Niet lullen maar doen dus en uitproberen, ook die EV stand want die kan wel eens zeer belangrijk zijn.

Antiruisinstellingen:
                Daar heb je een boekje voor die bij de camera geleverd wordt. Staat dat allemaal in. Dat boekje heb ik dus niet. Staat ook wel op internet denk ik.
                http://www.gebruikershandleiding.com...-5-118733.html

Deze noise reduceerder wordt geloof ik veel gebruikt:
                Hoe het werkt heb ik zelf nog niet geprobeerd.
                http://www.picturecode.com/download.php

Het is hier veel te donker om wat te kunnen clicken.

Opmerking

• EV staat dus gelijk aan "belichtingsafwijking". Duidelijk nu?

Klopt aangaande het Fgetal en de sluiter, dat reageert op elkaar.

Stand AV: Draai je aan de F knop dan gaat de sluiter mee. Draai je ook aan de iso knop dan veranderd de sluiter nogmaals. Geef je ook nog een draai aan de + of - (= EV of belichtingsafwijking) dan veranderd wederom de sluitertijd.
                  Richt je daarbij op een licht of donker onderwerp, zal je zien dat het allemaal steeds weer invloed heeft op de sluiter.

Stand SV: Draai je aan de sluiterknop dan gaat het diafragma mee in de veranderingen. etc.
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• kweenie

screenpic van volledige exif van die ene laatste roodborstfoto :

ik weet het niet en als ik het niet weet dan heb ik er ook nooit wat mee gedaan ( denk ik ).

ik heb ff camera nr. weggehaald ,ik weet niet of "men"er iets mee kan uithalen of zo.

gr

Opmerking

• Probeer eens een shot in een ander modus, kijken of ie dan wel de belichtingsafwijking weergeeft. Nu zie ik hem niet in stand M. Geen idee of dat de reden is.

Ik zie wel iets over high iso speed noise reductie, die kan je bijstellen in je menu. En waarschijnlijk nog wel meer dingetjes. Wel opletten of het niet ten koste gaat van de doortekening in de foto.
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• heb ik weer

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                        Probeer eens een shot in een ander modus, kijken of ie dan wel de belichtingsafwijking weergeeft. Nu zie ik hem niet in stand M. Geen idee of dat de reden is.
                        heb ik weer, heb geen EV
                        ik heb wel TV 2 zelfs
                        1 in de woonkamer en 1 op mijn slaapkamer ( echt, moet ik bewijsfoto maken ).

hahahahahaha zo gek als een keukenlaken weer.

groetjes

Opmerking

• Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

. . .
                            enne Henk A. succes met het vastleggen van de matkop of glanskop mees ( mogelijk een zwartkop kan het ook nog zijn) zijn lastig ( alle 3 de soorten) om te fotograferen ( laat staan om met de drie soorten te kweken .............het kan, het is ook mij gelukt maar is wel heel lastig) , vandaag gewoon in de schaft unit blijven zitten, laat een ander maar werken hoor, werken mag je elke dag. ik ben benieuwd ..........
                            Oordeel zelf maar WK welke is het? ik gok op de zwartkop mees?
                            Alvast sorry voor niet zulke scherpe foto's, want ze zijn nog sneller dan de roadrunner.

En werken? morgen bloedprikken 2 uurtjes aanwezig zijn, en dan hoef ik de rest van het jaar niet meer terug te komen .

Btw deze kwam ik er ook nog tegen: zou niet weten welke of het is:

Met vriendelijke groet:
                            Henk.

Opmerking

heb ik weer, heb geen EV
                              ik heb wel TV 2 zelfs
                              1 in de woonkamer en 1 op mijn slaapkamer ( echt, moet ik bewijsfoto maken ).

hahahahahaha zo gek als een keukenlaken weer.

groetjes
                              Tsja je ev kwijt ..................een ramp
                              moet je een nieuwe camera kopen denk ik
                              Heb je al aangifte gedaan ?
                              vriendelijke groet
                              Henk

Opmerking

• voor de waarschijnlijke matkop van Henk:http://www.natuurbericht.nl/?id=2527

die 2de is de vrouw van de vink

Opmerking

Working...
                                X