Als dit uw eerste bezoek is bekijk dan de veel gestelde vragen. U moet zich registeren voordat u zelf berichten kunt plaatsen en bijlage kunt bekijken.
Ik zie ze zelf nu eenmaal liever zonder ringen op de foto. Ik probeer natuurfoto's te maken en eigenlijk hoort daar zo'n ring voor mijn gevoel niet zo goed bij.
22 oktober - Reuzen Bovist.
Zomaar in een schapenweilandje stonden er een stuk of wat van deze soort.
Om te laten zien hoe groot zo'n reus wel is, heeft mijn zus haar hand er even opgelegd. Ik had ze nog niet eerder met eigen ogen gezien.
mooie foto's weer Henk. ( laatste vind ik zelfs bijzonder).
en ik ben het met je eens , ringen horen niet in de natuur thuis , en ja ik weet voor goede zaak/onderzoek etc. maar ik vind dat men erg aan het overdrijven is soms,soms erg vaak :
bron : birdpix
gelukkig heeft het beestje nog een poot, kunnen "ze"daar ook nog wat tags en ringen kwijt.
er werd op dat forum grapjes gemaakt als : ze zijn een H vergeten en als men die H erbij had geschreven dan wist men waar ze te vinden waren etc.
nou ik kan er niet om lachen, schande vind ik het.
Dank je. Of de laatste bijzonder is weet ik niet want het zou best kunnen dat er in andere delen van het land genoeg van staan. Geen idee. Deze was op weg naar huis, eind van de middag. Zo lastig dit wit, je kan er bijna niet eens op scherpstellen.
Ringen horen ook niet in de natuur thuis, maaruh.........
zijn wij, de mens, niet de hele boel aan het verpesten en de balans uit evenwicht aan het brengen.( of moet dat voltooide tijd zijn )
de "flag" van de Hollandse Eenheidprijzen Maatschappij is er dan ook voor een reden, zodat de vogel niet weer gevangen behoeft te worden en zijn unieke identiteits nummer ook op afstand kan worden waargenomen.
Ik weet het, ik preek tegen de wetenden, maar er zitten hier op het forum nog zo veel onwetenden.
Klopt ook Kees, wij mensen zullen waarschijnlijk onwetend blijven over vele natuurlijke zaken. Sommige "mensen" onder ons (hier bedoel ik verder geen deelnemers in dit toko mee hoor, ha, ha,) denken veel wijsheid in pacht te hebben en gaan die vogels aan 1 poot vol hangen met ringen en aanverwante zaken, zo'n vogel is daardoor zeker uit balans en zal waarschijnlijk een veertje extra moeten bijzetten om weer in balans te komen. Het ringen zal ook wel zijn nut hebben, ik heb mij daar nooit in verdiept.
Ik heb maar 1 stelling en die is dat ik het gewoon niet mooi vind.
Dank je. Of de laatste bijzonder is weet ik niet .
dat weet ik wel, ik heb ze zo nog nooit gezien dus ik mag het dan bijzonder vinden. ( en dit melden hier op cafe).
over de rest (ring, milleu etc.) ga ik geen discussie meer aan( ik vind het niet mooi en ikzelf baal ervan als ik zo'n vogel in de vrije natuur voor de lens krijgt), men doet maar, men zoekt het maar uit , maar ik mag nog altijd een mening hebben en als die anders is dan van een ander dan is dat zo, ik mag nog altijd bij mijn eigen mening blijven en verkondigen ( wat ervan blijft staan heb ik niet zelf in de hand) ook al is die in andersmans ogen totaal fout , men mag mij een andere mening willen opleggen/opdringen maar dit heeft erg weinig zin denk ik.(ook in deze kwestie).
Ok duidelijk, ik vond hem zelf ook de moeite wel waard anders had ik niet de moeite genomen.
Verder is het denk ik in de wet vastgelegd dat we hier in ons kouwe kikkerlandje vrijheid van meningsuiting hebben met z'n allen.
Zolang dan ook nog de wetten van dit forum nog een beetje gerespecteerd worden kan er mijnsinziens niet zoveel aan het handje zijn.
Ik had al een paar meldingen gezien Klaas. We zullen zien hoe het zich ontwikkelt. Vorig jaar waren we net een uur te laat op een locatie in Groningen. Vogels net gevlogen.
er zullen nu wel meer meldingen bijkomen.heb ze nu enkele keren gezien en wat mij opvalt ook andere spotters was dat opgevallen dat ze in elke keer op de plaats waar ze komen altijd om de zelfde tijd komen heel apart zo heb ik ze hier elke jaar op een plek midden in het dorp en altijd om half tien in de morgen en daarna zijn gevlogen en zien we ze de rest van de dag niet meer.
heb ze 1 keer in een groep van 300-400 mogen bewonderen en dat is een zeer bijzonder ervaring en je kunt ze zeer dicht benaderen dit wou ik toen niet missen
mvg klaas
Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...
Quote: en wat mij opvalt ook andere spotters was dat opgevallen dat ze in elke keer op de plaats waar ze komen altijd om de zelfde tijd komen heel apart.
Hallo Bonkje. Dat is niet zo apart hoor. Als je veel aan vogel spotten doet zal je dat wel leren. Vaak kun je je klok erop gelijk zetten.
Opmerking