Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• jahoor

Inderdaad, qua bevedering horen die twee ook tot mijn favoriete vogels.

Groet,

Rob.

Opmerking

• gevonden

Heb weer een plaatje gevonden. Staat op het blog maar een wat kleiner plaatje voor de liefhebbers alhier.

Groot plaatje;

Alle plaatjes;

Groet,

Rob.

Ohja, als u weet wat voor badeendje is het altijd leuk om het even te laten weten.
      Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door RobK
        Heb weer een plaatje gevonden. Staat op het blog maar een wat kleiner plaatje voor de liefhebbers alhier.

Groot plaatje;

Alle plaatjes;

Groet,

Rob.

Ohja, als u weet wat voor badeendje is het altijd leuk om het even te laten weten.
        Dit zijn Coromandel of Indische Pygmeegansjes.

Opmerking

• dank u

Betekent het dat het Coromandel Pygmeegansjes zijn die ook wel bekend staan als Indische Pygmeegansjes? Inderdaad Pygmeegansjes, ze zijn kleiner dan een eend.

Groet,

Rob.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door RobK
            Betekent het dat het Coromandel Pygmeegansjes zijn die ook wel bekend staan als Indische Pygmeegansjes? Inderdaad Pygmeegansjes, ze zijn kleiner dan een eend.

Groet,

Rob.
            Inderdaad: 'Coromandel pygmeegans' en 'Indische pygmeegans' zijn synoniem.
            Zie ook 'Nettapus coromandelianus'

Opmerking

• Opmerking

• Plaatjes

Arjan

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• hahahahahaha ( no comment, op /over die ander topic en de foto's.....is wel zo veilig hahahahahahaha).

rust kan ook een periode zijn van bezinning
                    en soms verhelderend werken.

ik ben er voor mezelf al uit.....................het zal nooit wat worden, althans niet meer dan een normale huis-tuin -keuken niveau.

stap 1 is dus gezet, nu nog zien te bepalen of ik dan nog wel wil blijven aanmodderen en accepteren dat het niet wil zoals ik het wil.

geduld enzo..........ik weet het ............. en tja zal wel, ik leef nu.

mvg

ps : leuke foto, denk je om o.a. de witte lijntjes? ( als ik zo vrij mag zijn?).
                    tja weten hoe het moet weet ik wel, maar zelf kunnen ...................ho maar. ( dus eigenlijk ben ik niet gerechtigt om commentaar te leveren op andere/ andermans foto's, want als je het beter kan of weet dan moet je het kunnen bewijzen ook).

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Henk jij weet een beetje hoe ik in elkaar zit
                        ten eerste schrijf ik zoiets niet om telkens maar te horen dat het wel meevalt etc. dat het best wel goed is etc. want dat is het niet ( en je weet ik heb altijd gelijk hahahahahahahahaha).
                        ik stel mezelf bepaalde doelen , als ik daaraan niet voldoet dan heb ik gefaald meer en minder is het niet , en dat is dus wat ik telkens aangeeft met baggerfoto's etc van mij kant, wat een ander ervan vind .................( het zal me worst zijn, want ik zie vaak nog meer dan een ander in/aan mijn foto's ).

ik weet, ik ben te moeilijk voor andere maar ook gelukkig voor mezelf.

waar het bij mij nu omgaat is dat ik fotograferen uiteraard erg leuk vind om te doen, maar ik zou er meer van genieten als ik de lat wat lager zou gaan hangen voor mezelf ( wellicht) , maar de vraag is : wil ik dit wel ? ( en daar zit ik dus over te denken), want als het goed is ,is zoiets voor je plezier en ik kan er geen plezier in vinden als ik telkens telleurstellende foto's produceer . ( voor hetgeen wat ik zelf voor ogen heb , en zie dus de nadelen van bepaalde karakter eigenschappen, het kan je soms "ver"brengen maar ook tegen je gaan werken .)

ik weet dat het raar overkomt telkens zulke teksten maar lees deze topic terug en je zal zien dat ik het ook echt meen en er zo overdenkt.

mvg

Opmerking

• Als je eens wist,

hoe vaak ik wel in staat geweest ben om die lange toeter een kanaal in te smijten, ha, ha. Maar ik snap je gedachtenkronkels wel hoor, alleen hoef ik van mijzelf die lat niet direkt zo hoog te leggen. Ik zit niet zo in elkaar. Weet dat de meeste fotografen ook allemaal een prullenbakje klaar hebben staan. Het grootste probleem is om de instellingen goed te krijgen denk ik. Wanneer en waarom dat diafragma en welke iso stand moet daarbij, moet ik onder of juist overbelichten of juist gewoon de 0 stand nemen? Etc. vragen te over dus. En er is geen makkelijk antwoord op te geven denk ik want anders had er zich hier wel een keer iemand duidelijk over uitgelaten toch? Het hangt allemaal af van de situatie ter plekke en dan moet je vaak snel een keuze maken want anders is het vogeltje allang weer gevlogen.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Instellingen, ja .............wanneeer dit , wanneer dat.

Het belangrijkste is dat je je camera kent.
                            Je moet blindeling de knopen weten te vinden die belangrijk voor je zijn.
                            Alles is af te lezen in de zoeker, daar staat de info, die moet je kunnen aanpassen naar de omstandigheden op dat ogenblik, zonder dat je je camera van het onderwerp af hoef te halen, want als je dat doe zijn de omstandigheden al weer anders.
                            Ook is heel belangrijk dat je weet waar die knoppen voor zijn.
                            Daar doen de fabrikanten boekjes voor bij de camera, nu weet ik ook wel, die gooien we allemaal aan de kant en klooien eerst zelf.
                            Mocht je er niet uitkomen is het vroeg genoeg toch het boekje te pakken ??
                            Als je het dan nog kan vinden natuurlijk.

Het is net auto rijden, daar hoef ook niemand naar het gaspendaal of rem te zoeken toch, zelfs niet in het donker.
                            Verder is een handige stelregel dat de lengte van de lens ook minimaal de sluitertijd moet zijn.
                            Dit geld voor de meeste mensen, er zijn er niet zoveel die daarvan kunnen afwijken hoor, zeker niet als het ook nog eens waait of op ongelijk terrein.
                            Denk dat je voor je zelf moet bepalen hoever je wilt gaan.
                            Je moet dat uitproberen wat met een bepaalde lens, je laagste sluitersnelheid is

Ik heb misschien wel makkelijk praten, ik behoor tot die gelukkige, die met erg lage sluitersnelheid plaatjes kunnen schieten met bv een 400 mm

Het belangrijkste is dat je weet wat je zelf kan en dat je er vooral plezier in heb, in wat je kan, en leer de werking van je camera uit je kop.
                            Je moet niet denken, maar doen.

Pppffffffffffff , krijg zere vingers

vriendelijke groet
                            Henk
                            vriendelijke groet
                            Henk

Opmerking

• Reactie

Oorspronkelijk geplaatst door Broto
                              Instellingen, ja .............wanneeer dit , wanneer dat.

Het belangrijkste is dat je je camera kent.
                              Je moet blindeling de knopen weten te vinden die belangrijk voor je zijn.
                              Alles is af te lezen in de zoeker, daar staat de info, die moet je kunnen aanpassen naar de omstandigheden op dat ogenblik, zonder dat je je camera van het onderwerp af hoef te halen, want als je dat doe zijn de omstandigheden al weer anders.
                              Ook is heel belangrijk dat je weet waar die knoppen voor zijn.
                              Daar doen de fabrikanten boekjes voor bij de camera, nu weet ik ook wel, die gooien we allemaal aan de kant en klooien eerst zelf.
                              Mocht je er niet uitkomen is het vroeg genoeg toch het boekje te pakken ??
                              Als je het dan nog kan vinden natuurlijk.

Het is net auto rijden, daar hoef ook niemand naar het gaspendaal of rem te zoeken toch, zelfs niet in het donker.
                              Verder is een handige stelregel dat de lengte van de lens ook minimaal de sluitertijd moet zijn.
                              Dit geld voor de meeste mensen, er zijn er niet zoveel die daarvan kunnen afwijken hoor, zeker niet als het ook nog eens waait of op ongelijk terrein.
                              Denk dat je voor je zelf moet bepalen hoever je wilt gaan.
                              Je moet dat uitproberen wat met een bepaalde lens, je laagste sluitersnelheid is

Ik heb misschien wel makkelijk praten, ik behoor tot die gelukkige, die met erg lage sluitersnelheid plaatjes kunnen schieten met bv een 400 mm

Het belangrijkste is dat je weet wat je zelf kan en dat je er vooral plezier in heb, in wat je kan, en leer de werking van je camera uit je kop.
                              Je moet niet denken, maar doen.

Pppffffffffffff , krijg zere vingers

vriendelijke groet
                              Henk
                              Zere vingers? Van zo'n klein stukkie, ha, ha, maar bedankt voor deze uiteenzetting.

Het boekje ligt bij mij naast de computer op de tafel en ook de digitale versie heb ik op de pc. Ik lees er dus wel heel veel in. En probeer van alles uit te pluizen. Maar dan nog is het moment van aktie niet altijd makkelijk om te bepalen welke instelling ik ga kiezen. De knopjes weet ik wel aardig goed en snel te vinden al zeg ik het zelf. Daar hoef ik niet naar te kijken zeg maar. Heeft wel even geduurd, dat wel. Zoals je zegt het is af te lezen in de zoeker. Grootste probleem voor mij is het scherpstellen want dat moet ik handmatig doen en vaak kan ik net het laatste stukkie niet goed beoordelen doordat ik het verschil niet goed kan zien. En denk dat ie scherp is maar dat dan dus mooi niet is. Maar goed we modderen wel verder met het zoeken naar het juiste diafragma in combinatie met een juiste iso waarde etc.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• 't blijft hier "te" rustig naar mijn idee.

Wie gaat daar wat aan doen de komende tijd?

Witte kwikstaart: 30 Juni 2011.
                                Vriendelijke groeten,
                                Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Working...
                                X