Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• http://michelsfotosite.weebly.com

Opmerking

• http://michelsfotosite.weebly.com

Opmerking

• Heb ze ff opnieuw moeten uploaden, de eerste keer had ik gekozen voor 21inch of zou dat ook anders gekund hebben?

Opmerking

• Eelke, je upload met imageshack, als je daar upload zet hij zelf de foto om in 800 X 600, een prima formaat voor een forum
          Hoef je ook niet te scrollen om de foto in zijn geheel te zien
          vriendelijke groet
          Henk

Opmerking

• Niet super scherp maar ach.

Opmerking

• Of pak ik dan telkens de verkeerde link?

Nu doe ik het zo:
              Ik vink de foto's aan welke ik wil uploaden en kies dan 15, 17, of 19 inch, meestal kies ik voor de 17. Dit bepaald toch de grootte van de foto?

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door ele
                Of pak ik dan telkens de verkeerde link?

Nu doe ik het zo:
                Ik vink de foto's aan welke ik wil uploaden en kies dan 15, 17, of 19 inch, meestal kies ik voor de 17. Dit bepaald toch de grootte van de foto?
                Als je niks aanvink, krijg je 800 X 600 , nu heb je 640 X480

Na upload de direct link kopieren en hier plakken
                vriendelijke groet
                Henk

Opmerking

• Meestal koos ik "full size".

Met 15 inch (800 x 600) krijg ik dit:
                  (Heb gekozen voor "Direct" en krijg dan alleen maar de link.)

Hieronder voor "Forums" met "full size include details" aangevinkt.

Nu optimize without resize gekozen:

Opmerking

• Eelke ik denk dat je te weinig kb's (maar 64) in je foto hebt zitten, zodat ie eigenlijk niet groter geupload wordt dan de max die er in zit.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• ok, dat zal dan wel liggen aan het feit dat ik de originele niet kan gebruiken omdat de externe schijf ff niet voor handen is.
                      De foto's had ik van imageshack gehaald en weer terug geplaatst, daar zal het verschil dan wel zitten.
                      Als de originelen weer voor handen zijn zal ik het opnieuw eens proberen, dank voor jullie hulp.

Opmerking

• zomaar een kanarie

Wie niks doet, maakt ook geen fouten.

Opmerking

• Dat soort instellingen heb ik ook in het menu van de camera staan. Ik heb eigenlijk ook geen goed idee of je daar nu wel of geen goed resultaat mee kan verkrijgen. Maar waarschijnlijk wordt in de hele foto dan de ruis gereduceerd en krijg je van die gladde veertjes (denk ik).
                          Je kan er in iedergeval in de nabewerking selectief nog wel iets aan doen. (vogel zelf is in deze buiten de bewerking gelaten.) Het vraagteken en tekstgedeelte heb ik gewoon even meegedaan. Bepaalde delen zoals - oog - snavel of iets degelijks kan je ook nog apart van ruis ontdoen.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                            .
                            Je kan er in iedergeval in de nabewerking nog wel iets aan doen.
                            Ja lieve schat,
                            De reden waarom er in raw word geschoten is dat je nog kan nabewerken, maar.............................
                            waar mij het om gaat is het feit dat je een foto als die slecht genomen is (lees verkeerde instellingen) het helemaal geen zin heeft om de puntjes op de i te gaan zetten.( althans dat is mijn denkwijze, wellicht zouden meer mensen zo erover kunnen denken).
                            Dus als ik weet hoe of wat aangaande bepaalde instelling dan kan ik daar eventueel wat mee.

Ik bedoel de foto moet van tevoren( voor het bewerken) al goed zijn en dat (na) bewerken is bijzaak , geldt voor compo's etc etc ,als de foto slecht genomen is dan kan je wel een goede compo hebben erop zitten maar dan is de foto nog niks "waard"

dat echt bewerken van foto's ga ik nog wel eens doen ( ga ik gewoon een cursus volgen of zo) maar eerst moeten de foto's goed zijn anders is cursus incl. een top bewerkingsprogramma weggegooid geld. ( moet er ook echt zin in gaan krijgen en open voor gaan staan voor dat bewerken van foto's ).

groeten

ps : je hebt al wel een stuk de juiste richting in gekregen met die korrels ..............welke handeling gedaan ?( en in welk programma? en hoe heet dit dan wat je doet? zou je dit willen uitleggen met asl voorbeeld die foto van mij d.m.v screenpics te plaatsen hier , zodat ik het tig keer kan nakijken/proberen om zoiets ook voor elkaar te krijgen).
                            ik zou je wederom dankbaar zijn.

Opmerking

• ok

Ja ik snap je wel, en ik wil het ook wel graag even verder weten natuurlijk.

Dus hou mij ook ff op de hoogte van de bevindingen.

Maar je maakt verder wel echt mooie platen hoor. Kan ik niet aan tippen, nog niet aan het tipje, ha, ha.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• uiteraard kan jij wel aan de foto's tippen.

maar ik wil(moet) gewoon nog steeds met sprongen vooruit ( daarom het plaatsen van die laatste foto's op die manier, zodat ik geholpen kan worden anders wordt het nooit wat), de kleine stapjes wil ik overslaan zeg maar.( ieder heeft zijn eigen streven/doelen , denk ik dan).

zijn er altijd die zeggen: geduld komt wel.....................
                                ja doei ,ik wil het snel en wel nu hahahahahahahaha

en dat is misschien wel het verschil tussen jouw en mij ??

( het enigste wat ik heb ; ik wil het allemaal wel maar het kunnen is een tweede en is dus een stukje frustratie voor mij, ik "eis" misschien wel te veel op dit moment of zelfs voor altijd ).
                                kijk er zullen er altijd zijn die beter zijn dan ik, een Broto bv. die zal ik nooit kunnen benaderen puur uit mijn eigen fysiek, want die vent is een levende statief en ik zit overal met mijn AF-punt behalve op de juiste plek ( rest er voor mij twee dingen: of bepaalde foto's gewoonweg niet meer willen maken of statiefwerk gaan doen, en dat laatste heb ik een hekel aan dus zal me in sommige gevallen erbij moeten neerleggen, en dat stukje bewustwording begin nu eindelijk te komen bij mij , na wat is het , al 2 jaar fotograferen inmiddels nu ?).

maar bij sommige foto's/situaties kan ik best aardige / leuke dingen van maken ( bij juiste instellingen of nabewerkings methodes )maar heb daar nog steeds het "handje"bij nodig van de "grote mannen ".
                                en als ik dat dan leer ( het juiste doen in welke situatie) dan kan ik aan mijn handelingsnelheden gaan werken.( de knoppen kunnen vinden is 1 , weten wat je er mee moet doen is 2.
                                dus als je 2 niet weet dan komt van 1 ook niks terecht.)

groetjes

ps : als je het via de mail wilt doen (het uitleggen van handelingen die je doet) met die screenpics ( a.u.b. want monkey see is what monkey do ) dan mag dat uiteraard ook, maar wellicht kunnen andere jouw hulp ook wel goed gebruiken ( weet het eigenlijk wel zeker maar mag dat eigenlijk niet zeggen natuurlijk dus sssstttttt).

Opmerking

Working...
                                X