Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• plaatje

Onbekend eendje voor mij althans.

7-5-11 - Roodborsttapuit vrouwtje.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Vilainpabeau
      En wie ken hier de latijnse benaming van...

Tip: ik kwam hem zomaar tegen in het moeras langsheen het park ...
      De oud-hollandsche drijvert.

Opmerking

• makkie

de "ochuku diplanidolis" ..........vrijvertaald de "tuincentra" eend
        Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Opmerking

• ach als mijn vluchtje nu weer eens stond :

papa zegt kom nou,je mot het zelf leren jongen:

ja maar ,ik kijk toch ?:

doe je zoiets:

en zoiets?:

Opmerking

• Opmerking

• reactie

Oorspronkelijk geplaatst door RonWiel
              de "ochuku diplanidolis" ..........vrijvertaald de "tuincentra" eend
              Vanmorgen had ik er in eerste instantie bijgezet: lijkt op zo'n plastic eend, ha, ha. Later weer verwijderd.

Wk, vanaf zo'n afstand en dan nog zulke foto's overhouden? Ik had het wel kunnen vergeten.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Opmerking

• Mooie foto's. Als ik van thuis een foto neem op 35 meter zit ik 7 buren verder

Je duidt je probleem niet duidelijk genoeg aan (voor mij als vlaming )
                  Ik zou niet willen iets bespreken dat volgens sommigen wel correct was
                  PS: ik zit hier ook met ubuntu en daarin kan ik je instellingen voor je foto niet zien/vinden als die er nog aan vast hangen...

Ik maak toch een poging al was het misschien niet de bedoeling. Ben hier nog maar net en ken niet het niveau van de fotografen onder jullie en ik pretendeer niet iedereen hier te kunnen helpen daarmee, maar het kan altijd wel helpen voor een ander dan
                  (met de nodige nederigheid)

Ik snap je zin niet over de witte bloempjes .... in die foto zie ik er enkel helemaal vooraan (omdat ze niet scherp zijn? - dat is normaal met een tele, + ook gezien het diafragma dat je zal gebruikt hebben -- de scherptediepte is altijd beperkt tot een bepaalde zone)

Scherpte op sommige foto's op de vogel? :
                  -Kijk goed hoe je instellingen van het toestel staan aangaande de opmetingen: 1 spot of zone of "random" 1 spot etc... Dat zijn die puntjes die opflikkeren als je scherpstelt. Je kan die instellen en dan zeer juist je toestel laten afstellen. Om Op zo een afstand manueel af te stellen, moet je zeker zijn van je ogen en de regeling van je vizier.
                  - De sluitersnelheid: wil je de vogel bevriezen dan moet je een hogere snelheid (kan je doen door hogere iso te nemen of lager diafragma-cijfer (grotere opening maar kleinere dieptescherpte))

Gebruik van de tele: Bekijk eens de reviews van jouw lens en ga na of het gebruik van die tele niet af te raden is op maximale waarden. Sommige telelenzen (en soms zelfs hele goeie) geven fouten in de laatst cm draaiing
                  (ongeveer simpel uitgelegd).
                  Belichting kan je enkel voorzien op voorhand...

Wou je iets anders? laat het maar weten, als ik kan help ik en zoniet LEER IK ook GRAAG bij !!

Opmerking

• Gebruik van de tele: Bekijk eens de reviews van jouw lens en ga na of het gebruik van die tele niet af te raden is op maximale waarden. Sommige telelenzen (en soms zelfs hele goeie) geven fouten in de laatst cm draaiing
                    (ongeveer simpel uitgelegd).
                    Lens is prima, zelfs op de uiterste stand 400 mm, daar ligt het niet aan
                    vriendelijke groet
                    Henk

Opmerking

• vers gras

vanmiddag wat vers gras geplukt voor de vogels, om nesten en dergelijke van te bouwen. je trekt de deur achter je dicht, en onmiddelijk word het geinspecteerd.

groeten Ton
                      mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

Opmerking

• jij weet meer blijkbaar broto... gaat het over de scherpte? of iets anders. Ik heb de vraag niet goed verstaan

Opmerking

• Mooi gezicht Ton.
                          Tipje; pluk er ook een paar waar wat zad in zit, hebben ze nog meer feest. :-)

Prachtige serie WK, technisch zal er heus wel wat aan te verbeteren zijn, maar ik geniet er weer gewoon van.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek

Prachtige serie WK, technisch zal er heus wel wat aan te verbeteren zijn, maar ik geniet er weer gewoon van.
                            maar zat weer aan te sleutelen technisch gezien, is weer van niveau bagger eigenlijk ( maar ga voor de zoveelste keer niet meer daarover in conclaaf, maar plaatsen hier is voor mij het gemakkelijkst om te laten zien dus doen `we` het maar zo ).

best simpele dingen eigenlijk maar dingen dus waar ik niet altijd aan denk als ik foto's ga maken en dat stukje moet ik nu toch echt zo onderhand gaan "masteren".

zeg mijne mentor : geduld....... je fotografeer pas een jaartje of 2 nu.
                            zeg ik ;dan moet ik het zo onderhand wel gaan snappen
                            zeg mijne mentor : hahahaha

alles maar weg gegooid ,misschien vandaag weer een nieuwe kans, met honing kom je een heel eind .

groetjes

ps Josly weet u inmiddels al wat meer van mijn pietjes waarvan ik de exacte naam niet weet.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                              maar zat weer aan te sleutelen technisch gezien, is weer van niveau bagger eigenlijk ( maar ga voor de zoveelste keer niet meer daarover in conclaaf, maar plaatsen hier is voor mij het gemakkelijkst om te laten zien dus doen `we` het maar zo ).

best simpele dingen eigenlijk maar dingen dus waar ik niet altijd aan denk als ik foto's ga maken en dat stukje moet ik nu toch echt zo onderhand gaan "masteren".

zeg mijne mentor : geduld....... je fotografeer pas een jaartje of 2 nu.
                              zeg ik ;dan moet ik het zo onderhand wel gaan snappen
                              zeg mijne mentor : hahahaha

alles maar weg gegooid ,misschien vandaag weer een nieuwe kans, met honing kom je een heel eind .
                              groetjes
                              1 en al geduld

vriendelijke groet
                              Henk

Opmerking

• nederland of belgie

Oorspronkelijk geplaatst door krien
                                is er in Oktober ook weer een wedstrijd/tentoonstelling in Hasselt?vorig jaar ben ik er geweest, veel kanaries daar.
                                hallo krien

mag dan wel in hasselt nederland wonen maar onze tt is in week 48, maar van onze zuiderburen weet ik het niet

helaas

Opmerking

Working...
                                X