Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• plaatje

1-5-11 paapje
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• eens moet de eerste keer zijn

ben al voor veel uitgemaakt in mijn leven maar nog nooit voor spammer.

verder mooie plaatjes weer hoor,leuk hoor.
      was een leuke verassing toen ik cafeetje opstarte.

mvg

en voor de rest laat ik me maar weer verassen met foto's...............................laat maar komen hoor. ik geniet wel

Opmerking

• dank je wel is op zijn plaats geloof ik

Oorspronkelijk geplaatst door Josly
        hallo Winterkoning,

sorry voor het late reageren,
        de ene dag is de andere niet, gezondheid, dus ook wat het tokkelen betreft,
        inderdaad een aardig bericht, komt door omstandigheden, plots stonden er hier twee berichten en tot overmaat van ramp, verkeerde gewist, toch heeft het indirect iets te maken met dit onderwerp,
        wat de vogel ( foto ) zelf betreft, al is het moeilijk uit te maken en er vanuit gaande dat het een vogel met volledig zomer/broedkleed is, meer dan waarschijnlijk is het , Motacilla cinerea schmitzi, volgens sommigen kan het ook de Motacilla cinerea robusta zijn, beide soorten hebben een donker uiterlijk met de zelfde donkere koptekening met een slecht gedefinieerde oogstreep, het verschil zit hem in de staart,
        Motacilla cinerea robusta, die vier soorten omvat,van licht donker tot zeer donker maar met dezelfde staart tekening,waarvan een soort, de foto vogel, het dichtst aanleunt bij de nominaat soort en soms Motacilla cinerea cinerea (robusta) word genoemd,
        de witte aftekening van de staart ligt in het verlengde van het wit in de vleugels, als het ware een rechte lijn,
        eigenlijk is het een donkere versie van de nominaat soort, Motacilla cinerea cinerea,

Grey Wagtail Motacilla cinerea robusta March 19, 2007 Distribution: avibase.bsc-eoc.org/species.jsp?lang=EN&id=61CFC10792...

bij de Motacilla cinerea schmitzi is dit niet het geval,
        langere staart met meer wit, voornamelijk buitenste staartveren,
        is een donkere versie van de, Motacilla cinerea canariensis,
        motacilla cinerea canariensis verschilt van de nominaat soort, Motacilla cinerea cinerea door zijn langer staart met meer wit, soms ook een iets donkere uiterlijk,
        dank je wel Josly, ik zal deze materie eens gaan uitpluizen, ik denk dat ik nu het juiste pad ben opgestuurd.
        al hoewel ik het wel nooit 100% zeker zal weten ,puur uit het feit dat het nog enkelt tig jaar oude foto's zijn die ik heb aangaande die soort.
        maar het even zo oude vraagstuk zal denk ik wel uit mijn "systeem" zijn nu.
        dank je wel.

weet jij het vraagstuk van die andere vogels ook Josly?

succes met de gezondheid. (hier gaat het op dit moment weer goed).
        mvg

dank je wel

Opmerking

• Ik vermoed dat dit een tafeleend-dame is, maar ik twijfel vanwege de witte wangen. Kan iemand mij uitsluitsel geven?

Groet Ton,
          www.allevogels.nl

Opmerking

• Eentje van deze middag in de "openstructuur-voliere" , mijn buizen-ding dus
            Een van die testpiloten of brokkenpiloten. De schade had hij al opgelopen voor hij erin kwam, vandaar dat hij maar testpiloot werd in mijn voliere.

razza espagnole

Tom

Opmerking

Leuke foto Tom!

Groet,

Rob.

Opmerking

• @ Ton Koek,
                Als je voor je site sommige foto's die ik post wilt gebruiken, ga gerust je gang. Ik ga het rustig aan doen om ze te plaatsen, omdat ik het forum niet wil overladen en het is leuker elke dag iets te plaatsen dan alles in eens.
                (ik heb alle foto's ook in hun origineel formaat en zonder bewerkingen - als je dat liever zelf doet)

Leuke site trouwens. Ik had eigenlijk het idee zelf ook zo iets op poten te zetten, maar dan enkel met de vogels die ik zelf al had gezien/gevonden... in de natuur.

Tom

Opmerking

• Opmerking

• Een visser in de avondgloed...

Tom

Opmerking

• Een (ander type) visser in de mistige ochtend...

Tom

Opmerking

• Nu we het toch over vissers hebben...

Opmerking

• een laatste visser voor vandaag...

Opmerking

• Voor meer van die foto's moet je even naar het blog waar dat stukkie helemaal op staat.

Groet,

Rob.
                            Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

• Opmerking

• van vanmorgen ?

leuke foto wel
                                gr

Opmerking

Working...
                                X