Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Zomaar mooie foto
Collapse
X
-
-
Opmerking
-
hahahaha geweldig man ,leuk hoor.
maar de kwikkie foto van Henk3 zette mij aan het denken ( en het feit dat ik deze zojuist tegenkwam toen ik een groene kardinaal foto zocht , onder de G van Groene kardinaal, snaps ).
dit 100% natuurbroed en goedgeringde eigen kweekkie vele vele vele jaren geleden alweer, daarvan heb ik nooit kunnen vasstellen welke soor/ondersoort het nu precies is geweest, nu met de kennis van bv. een josly wilde ik deze soort eens in de "groep"gooien, iemand enig idee? foto genomen door Dhr P.Onderdelinden (als ik me niet vergist) op mijn hok:
rugdek foto's ( of alle andere van deze soort die ik had ben ik nog niet tegengekomen).
heeft tie dan alles al gehad/gekweekt...................... nee maar wel veel ,sorry
ohja en ook sorry dat ik weer een foto heb geplaatst,ik had het mezelf nog zo belooft om het niet meer te doen,maarja dit dient een andere "zaak".
gr
Opmerking
-
hahahahaha zo bedoelde ik dat niet eddie
Oorspronkelijk geplaatst door girlitsBij de G van groene kardinaal en gele kwik kan ook de grote gele kwik staan.
Gezien de staart en de lichte pootkleur is het een grote gele.
mvg eddie
ik wil graag de juiste wetenschappelijke naam weten want dit is volgens mij geen "normale" grote kwik ( soort/ondersoort verhaal) , kan er naast zitten maar als ik ook hiervan te mee een kweekverslag zal maken heb ik toch echt de juiste benaming nodig.
en ja de juiste benaming voor een "gewone"grote kwik weet ik. daar is het mij niet om te doen.
gr
Opmerking
-
voor de tobberd...
Aangezien ik niet zo sterk ben in die ochtendsessies, plaats ik het maar in de avond. Alles om er zeker van te zijn dat de tobberd 's ochtends met een glimlach de koffie tot zich kan nemen.
Aha! Vandaag geen kanariefant!
In het verhaaltje nog wat van die niet-kanariefanten.
Groet,
Rob.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joslyhallo,
misschien is het een vogel van de familie; waaierstaartvliegenvangers, Monarchidae of zoiets,
G kan ook beteken; Grikibi,
je hebt ook nog de vliegenvangers van de Nieuwe Wereld; Tyrannidae, en van de Oude Wereld; Muscicapidae,
de drie groepen vliegenvangers zijn niet nauw verbonden,
het enigste probleem zijn de heldere/lichte poten op de foto,
volgens mij moet men zoeken bij de soorten-ondersoorten, Symposiachrus,
@ WK waarom denk je niet een GGK? Is het ouderkoppel alleen geweest, ruime tijd voor kweek (van andere kwikken) en waar kwam het ouder paar weg?
Opmerking
-
het is een grote gele kwikstaart jongens nu niet moeilijk doen maar ik wil weten of het nu de nominaatvorm is of een subspecie.
dat is wat ik wil weten en ik merk al wel dat jullie het ook moeilijk vinden om die vogel op juistheid te determineren.
het ouderkoppel is van Italiaanse bodem ,let op daar gekweekt geweest wil dus niet zeggen dat de soort zelf ook daar vandaan kwam/inheems is.
en waarom komt dat dan op een gegeven moment bij mij? juist omdat ze anders dan anders waren.
ik heb zelf altijd getwijfeld of het niet de M. cinerea canariensis of de M..cinerrea schmitzi was ,juist om die diepte van kleur in de gele en groene delen.
andere grote kwikken waren niet zo van kleur.
jullie weten dat ik altijd met meerdere koppels kweek als ik een soort wil kweken daarom was er verschil direct te zien als ik de jongen/vogels in de hand had.
gr.
Opmerking
-
heb ik jaren geleden als eens getoond hier
maar vanwege een bv. josly zijn er nieuwe inzichten aangaande deze soort ( misschien / hoogst waarschijnlijk).
pop boven , man onder.
dit is dus ook zo'n zelfde vraagstuk, ik weet welke soort maar de vogels zelf klopte niet met de nominaat beschrijving van die soort, verder niet zo bijzonder o.i.d. maar voor mij een hersenkraker (kan eigenlijk niet maargoed) omdat ik geen uitsluitsel heb en dat wil ik altijd graag wel hebben want als men zegt ik heb dat of dat gekweekt en dat is dan toevallig dezelfde soort dan kan ik uit eigen ervaring meepraten en...................eventueel bewijzen met foto's /kweekverslagen of weet ik veel allemaal wat.
want onzin word er genoeg verkondigd ern als ik dan onzin verkondigd met begeleidend bewijs materiaal kan die onzin wat ik schrijf/vertel toch misschien "iets"minder onzin zijn.
kijk en dat men dan mij belachelijk wil maken o.i.d kan ik niet mee zitten ,maar waar ik dan wel mee zit is dat als ik wat zeg/schrijf/bewijs en ik zit zelf fout met juiste benaming dan maak ik mezelf belachelijk en daar kan ik dan weer wel mee zitten. (snaps).
mvg
Opmerking
Advertentie
Collapse
Opmerking