Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• goed opletten op mastittes en of alles eruit is ( evt.python prik geven).
    op navelbreukjes controleren

heb je een rand in de werpkist?

yep, alles is eruit, inderdaad wel een rand ja, hekje komt nogals de pups wat bewegelijker worden, nacontrole is ook al gedaan, 4 stuks, net marmotten.

Opmerking

• Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
        en waarom deze instelling/waardes ?:

Shutter Speed: 1/1000 sec Om voldoende snelheid te verkrijgen aangaande het bewegende onderwerp vast te kunnen leggen.

F-Number: F8.0 Om iets groter scherpte bereik te verkrijgen.

ISO: 320 Om voldoende licht te verkrijgen en werkt ook iets door in de snelheid.

Compensation: EV 2/3
        Om geen zwarte vlek aan de lucht te zien hangen op je foto moet je dus in de + met je EV.

Ik lees het commentaar wel weer.[/QUOTE]

op een zonninge dag in de iso 320 ? dat snap ik niet
        Tv snap ik
        F8.0 snap ik niet
        ev snap ik

broto wil je mij de "snap ik nietjes" uitleggen ?

zat jij in M en door iso op te schroeven verkreeg je meer Tv?
        F8 om meer scherpte diepte te krijgen , maar.............. nee snap ik nog steeds niet.

mvg

Opmerking

• Als je dieren leuk vindt, dan hier nog wat fototjes van onze hond.
          Bull Mastif Click image for larger version

Name:	0202-Lian.jpg
Views:	1
Size:	75,4 KB
ID:	428289
          Heb ook nog twee Jackies, maar die krijg ik in dit bericht er niet bij, zal een andere berichtje maken.
          groetjes
          Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
          http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Opmerking

• Hier zijn mijn twee jackies[ATTACH]Click image for larger version

Name:	4718-Dabbes.jpg
Views:	1
Size:	27,1 KB
ID:	428291[/ATTACH]
            Bijgevoegde Bestanden
            groetjes
            Heidi

Opmerking

• plaatje

Leuke hond(jes) Loodje.

7-4-11 - Mijn eerste Blauwborst. (tja niet zo'n beste foto maar goed is niet anders.) Ik was er al voorbij eerlijk gezegd, die dingen vallen bijna niet op. Moest ook een beetje naar het licht kijken, kan ook helpen. Toen ik terugging en door de lens keek zag ik pas dat het om een blauwborst ging. Zenuwen gingen werken natuurlijk, ha, ha.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Opmerking

• WK Jammer te horen dat je ooit een ongeluk hebt gehad en dat je hierdoor beperkt bent geworden in enkele hobby's.
                  Presteren is een goed treven, niets mis mee, dat gebeurd hier ook met de paarden. Mijn man heeft al diverse wedstrijden gewonnen. Nu is hij eind 50 en doet nog steeds zijn best en pikt af en toe nog een eerste prijsje mee op Nederlands niveau in de western sport.
                  Als jouw dochter ook prestatie gericht is, dan komt ze er wel hoor, dan doel ik op het paardrijden.
                  groetjes
                  Heidi

Opmerking

• Ik ben met de honden niet verder gekomen dan enkele malen een ph1 en daarbij wat toetsingen en wedstrijdjes.
                    Wel veel met toppaarden gewerkt.
                    Daar dit beide toch al tijden te belastend voor me is het ook de vogeltjeswereld geworden.
                    Laatste hondje alleen een beetje " opgevoed'' en mijn vrouw er mee op cursus gestuurd.
                    Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

• Ha Krien, zo te zien was het blauwbekken op de cursus.
                      Wat heb je gedaan met paarden?
                      groetjes
                      Heidi

Opmerking

• Blauwborst; altijd leuk om tegen te komen!

gefeliciteert maatje met je "vangst" ,en wel gelijk een magna ook .
                        (lijkt het tenminste sterk op als ik het goed ziet).
                        Deze vogel LIJKT inderdaad een magna, maar uit eigen ervaring weet ik dat het erg lastig is om ze met zekerheid te onderscheiden.

Op uiterlijke kenmerken onderscheid 'magna' zich van de wit- of rood gesternde blauwborst door het geheel ontbreken van enige stern.
                        Met andere woorden een 'schone' blauwe borst.
                        Daarnaast is een echte magna echter ook meetbaar groter van formaat!

Op enig moment meende ik een magna te hebben gevangen en de betreffende vogel was inderdaad aan de dusdanig forse kant dat mijn vermoeden werd bevestigd.
                        In de borstpartij vond ik namelijk werkelijk geen spoortje van enige witte stern!
                        Twee weken later ving ik dezelfde vogel echter terug en toen bleek een begin van een witte stern op de vogel aanwezig!
                        Het was dus een 'gewone' witgesternde Blauwborst . . . . jammer voor mij!
                        Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning
                          Om geen zwarte vlek aan de lucht te zien hangen op je foto moet je dus in de + met je EV.

Ik lees het commentaar wel weer.
                          op een zonninge dag in de iso 320 ? dat snap ik niet
                          Tv snap ik
                          F8.0 snap ik niet
                          ev snap ik

broto wil je mij de "snap ik nietjes" uitleggen ?

zat jij in M en door iso op te schroeven verkreeg je meer Tv?
                          F8 om meer scherpte diepte te krijgen , maar.............. nee snap ik nog steeds niet.

mvg[/QUOTE]

iso 320, heb je wel eens gekeken naar een tv als die staat te bidden hoe snel de vleugels slaan ??
                          De 400mm lens is de grootste diafragma 5.6, de lens heeft best wat licht nodig, dus iso opschroeven om meer snelheid te krijgen.

Diafragma 8.0 was bezig met de converter 1.4 er tussen, dus dan is de grootste diafragma 8.0, dus vandaar deze diafragma.
                          Je kan niet alles op je gemak gaan instellen als er ineens een valk boven je hoofd hangt, meestal hebben ze je snel door en gaan er dan vandoor.
                          Dus extender er tussen uit en schieten.

ev 2/3 is een 2/3 van 1 stop, dus valt mee hoor, is niet omdat je anders een zwarte vlek zou krijgen hoor. maar dat schaduwen net iets minder worden, ik ken me camera in combinatie met me lensen, werk mestal met een 2/3 stop hoger, misschien een andere body en een lens is het niet nodig.

je moet je camera uittesten, de knopjes, toeters en bellen zitten er niet voor niets, fotograveren is schilderen met licht, je wilt vastleggen zoals jij het ziet op dat moment en wat het losmaakt in jezelf, de sfeer vastleggen.
                          Dan maakt het niet zo zeer uit hoe je er kom , als je er maar kom, en het belangrijkste is dat je zelf tevrede bent met het resultaat.
                          meestal maak je maar 1 echte topper, als je allemaal toppers maak is de lol er ook snel af.

Is net vogels kweken , als je alleen maar kampioenen kweek of als alles gaat zoals je wil, moet je stoppen en een andere uitdaging zoeken
                          vriendelijke groet
                          Henk

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door loodje
                            Ha Krien, zo te zien was het blauwbekken op de cursus.
                            Wat heb je gedaan met paarden?
                            Als kleine jongen op de manege, wat later hoofdzakelijk harddravers en wat Friezen.

Opmerking

• mijn beste , volgens mij haal je nu wat quotes door elkaar, maar dat geeft niet.

uiteraard weet ik hoe snel de vleugelbeweging is ,maar bewegingonscherpte is niet erg in de vleugels , een vogel hangt niet stil in de lucht namelijk ( dondert tie naar beneden).
                              net zoals helikopters

ik richt ( althans probeer dat) op oog te richten , kop,oog en lichaam krijg je dan meestal scherp de rest niet.
                              maar ik moet dus meer proberen met de iso te spelen bij zulk soort situaties. ( mijn dank hiervoor, zal het eens gaan uitproberen ).

oke dus die F8 was niet echt de bedoeling ,dan snap ik het "iets"meer nu.

mvg

@ rupicola

ik heb de witgesterde , roodgesterde en de magna's gekweekt.
                              de witte en rode zijn zoals ze zijn , de magna is te creeren d.m.v. kweek uit roodgesterde.

Opmerking

• @ rupicola

ik heb de witgesterde , roodgesterde en de magna's gekweekt.
                                de witte en rode zijn zoals ze zijn , de magna is te creeren d.m.v. kweek uit roodgesterde
                                .

Dit heb ik al eens eerder van iemand opgevangen en het ligt in zekere zin ook in de lijn der verwachting dat er door middel van selectie wel wat mee te doen is.
                                Ook qua 'opvoeren' van formaat is er veel te bereiken, daar zijn uiteraard meer dan genoeg voorbeelden van.
                                Het is en blijft desalniettemin de vraag of we in dit soort gevallen van een echte magna kunnen/mogen spreken.
                                Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Opmerking

Working...
                                X