Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• @Wk,jij wil natuurlijk commentaar op je foto's, let wel is opbouwend

1) Waarom heb je die platbek zo krap uitgesneden ??
    2) Ofwel had je mm te veel ?? denk aan de compositie, is prachtig zo'n
    grote vogel in de midden, maar dat maak de foto minder spannend
    3) waarom geen exif?

4) jij vind het misschien mooi die grote foto's plaatsen, maar is lastig kijken hoor als je moet scrollen, dan kan je beter de foto, gewoon op 800 x 600 houden en een losse link eronder plaatsen met grotere versie van de foto.

Enne.........................als je alles verwerkt heb en afgekoeld ben, kunnen we weer eens op pad hahhahahhaha
    vriendelijke groet
    Henk

Opmerking

• henk3

Zeg Henk het was een grapje hoor
      deze laatste foto's zijn zo levensecht, alsof je er met de neus bovenop staat
      alleen wel jammer dat ik alle namen nog niet weet
      het zou fijn zijn als jullie dat er bij willen zetten
      dat gele vogeltje is heel leuk namelijk
      wanneer komt jullie gezamenlijke boek nu uit ?
      Hier zouden veel meer mensen van moeten kunnen genieten

Opmerking

• Erg mooi WK, met die afstand eigenlijk gewoon top maar dat wil je niet horen.

Hier een Lamprotornis superbus uit het Van Blanckendaelpark:

Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Broto
          @Wk,jij wil natuurlijk commentaar op je foto's, let wel is opbouwend

3) waarom geen exif?

4) jij vind het misschien mooi die grote foto's plaatsen, maar is lastig kijken hoor als je moet scrollen, dan kan je beter de foto, gewoon op 800 x 600 houden en een losse link eronder plaatsen met grotere versie van de foto.

Enne.........................als je alles verwerkt heb en afgekoeld ben, kunnen we weer eens op pad hahhahahhaha
          Ben benieuwd Winterkoning nu krijg je opbouwende kritiek maaaaarrrr ik zie geen antwoord van jou kant . (of lees ik er overheen)
          of is gij nog aan het afkoelen. hahahaha

Weer mooie platen heren of zoals Barry Stevens zei "Voojal doojgaan"
          mvg Gerard 6

Opmerking

• reactie

Gerard 6 kijk maar eens op de berichttitel onder de koekoek, ha, ha.

Ton Koek, wat een plaatje van een plaatje.

Teunie Zwolle ik denk niet dat dat boek er in zal zitten, ha, ha.

Plaatje:
            Fazant: 6-4-11
            Vriendelijke groeten,
            Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

@Wk,jij wil natuurlijk commentaar op je foto's, let wel is opbouwend

3) waarom geen exif?

Opmerking

• Geen vogeltjes, ook niet de mooiste foto, maar ff snel gemaakt net.
                Eerste keer puppy`s.
                nu nog ff nalezen hoe ook weer die foto groter te krijgen?
                Bijgevoegde Bestanden

Opmerking

• nog niet op de manier zoals ik dat wil, ik wil horen ,schaduwtje kan beter zo of kleurdiepte zo,highlights zo, echt op de foto dus en niet over compo's etc.
                  Ja valt ook niet mee als je maar een halve foto zie op je scherm hahahhahahaha

Die foto van die gele kwik, dan is de maas niet erg breed zeker als ik zie hoe groot je hem dan nog hem
                  Vogel is ware grote denk ik .
                  Gemaakt met te veel aanzonlicht.
                  Maare highlights op -1 , contrast -1, kleur niet opwaarderen, wordt de foto wat rustiger, en ik denk dat je hem max heb verscherpt??

Enne......................ik wil vogel zien en niet zoveel groen hahhahahaha
                  vriendelijke groet
                  Henk

Opmerking

Ja valt ook niet mee als je maar een halve foto zie op je scherm hahahhahahaha

Die foto van die gele kwik, dan is de maas niet erg breed zeker als ik zie hoe groot je hem dan nog hem :rolleyes:
                    Vogel is ware grote denk ik .
                    Gemaakt met te veel aanzonlicht.
                    Maare highlights op -1 , contrast -1, kleur niet opwaarderen, wordt de foto wat rustiger, en ik denk dat je hem max heb verscherpt??

Enne......................ik wil vogel zien en niet zoveel groen hahhahahaha

Opmerking

• @ WK

Zal ook ff een plaatje uploaden, leef je uit Wk hahhahahahha
                      Andere ook natuurlijk

oeps vergeten me in te dekken, strak blauwe lucht, met fellle zon...................................van rechts
                      vriendelijke groet
                      Henk

Opmerking

• ik wilde net zeggen strak blauwe lucht en volle zon vanaf rechts

zo deze papa gaat pannekoeken eten.(of is het nu pannenkoeken ?)

mvg

zo weer terug en met een dikke buik.
                        tja wat is er mis/niet mis met die foto ? vertel mij het maar ,ik ben degene die moet leren , jij niet.
                        aan deze foto vind ikzelf de buiklijn niet zo mooi en ikzelf ziet ze liever "iets"groter en scherper op mijn beeldschermpje
                        waar ligt het scherpte punt op deze foto? kan ik niet aflezen in programma
                        en waarom deze instelling/waardes ?:
                        Lens Focal Length: 400.00 mm (0.00-0.00 mm)
                        Shutter Speed: 1/1000 sec
                        F-Number: F8.0
                        ISO: 320
                        Compensation: EV 2/3

Opmerking

• De vogel een volgende keer iets meer verticaal laten hangen, dan heb je niet die schaduwen....
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

Opmerking

• aan die schaduwen kan je weinig doen denk ik Ton.

die krengen hangen toch 9 van de 10 keer verkeerd in de lucht.(t.o.v. de koperen ploert).
                            zo jagen ze nu eenmaal.

mvg

maar serieus ik wil er van leren hoor (dus geen gein en dingen) een foto maken lukt me nu wel , nu nog een goeie foto maken, men mag gerust een foto van mij erbij pakken, dit ( t.v.) vind ik echter wel een mooi voorbeeld want die foto maakt "iedereen", ik bedoel iedereen ziet ze wel hangen zo,
                            en dan bedoel ik een jagende t.v. in de lucht en altijd met verkeerd licht (inval).
                            althans zo heb ik ze altijd jagend in de lens, en dan weet ik echt soms niet wat te doen dus dat is een mooi voorbbeeld onderwerp voor mij om over bij te leren.
                            net zoals vogeltjes boven in toppen van bomen struiken met daarachter een strak blauwe lucht/veel licht.
                            vind ik ook zo moeilijk.

Opmerking

• Zal eens een poging wagen met die exif te ontleden.

of is het nu pannenkoeken ?) |Ja.

waar ligt het scherpte punt op deze foto? kan ik niet aflezen in programma - Volgens mij op de flank van de vogel.

en waarom deze instelling/waardes ?:
                              Lens Focal Length: 400.00 mm (0.00-0.00 mm) = denk ik maximale lengte van de lens. Anders krijg je een klein vogeltje in dit geval.

Shutter Speed: 1/1000 sec Om voldoende snelheid te verkrijgen aangaande het bewegende onderwerp vast te kunnen leggen.

F-Number: F8.0 Om iets groter scherpte bereik te verkrijgen.

ISO: 320 Om voldoende licht te verkrijgen en werkt ook iets door in de snelheid.

Compensation: EV 2/3[/QUOTE] Om geen zwarte vlek aan de lucht te zien hangen op je foto moet je dus in de + met je EV.

Ik lees het commentaar wel weer.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• puppies

Hoi Krien
                                Ik kan het niet goed zien, maar de puppies moeten nog komen?
                                of liggen ze verstopt onder de poten
                                de buik van de hond lijkt nog wat dik namelijk
                                je kunt met fotopocket.nl de foto's uploaden en dan de link plaatsen.
                                ik ben er te lui voor
                                maar........
                                DOOR DE HEREN van dit forum
                                ben ik aan het zoeken op internet voor een leuke camera
                                ik kan er niets aan doen, maar ik wil ook mooiere fotoos
                                kijk de heren haal ik van zijn levensdagen niet meer in, maar even shoppen op internet kan geen kwaad
                                wil graag foto's van de puppies zien, want ik hou van heel veel dieren, ook van het veulentje dat ik net zag, van katten, honden, etc.etc.

Opmerking

Working...
                                X