Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• Begrijp me goed, ben het echt helemaal met jullie eens maar ik vind jullie benadering niet tof.

Ik was me van geen kwaad bewust. De rede dat ik de foto's van het nestje plaatste was omdat ik het een hele leuke foto vind en ik dacht dat het zou helpen met het herkennen van de vogel.

Waarom niet heel mijn verhaal meteen...omdat ik me dus van geen kwaad bewust was en niet verwacht had dat ik iets moest uitleggen.

Van de andere kant bekeken snap ik ook 100 procent wat je bedoeld maar ik val in herhaling als ik zeg dat ik me van geen kwaad bewust ben.

Als ik in de toekomst een nest jongen in een restaurant tussen de balken zie zitten fotografeer ik ze weer, uiteraard van afstand.

Ik zou echter nooit foto's maken van een nest in de natuur.

Als we allemaal eerlijk zijn was het voor het nestje vogels het beste geweest om heel het restaurant een aantal weken dicht te gooien maar zo werkt dat natuurlijk niet in het hoogseizoen op een camping in zuid-Frankrijk.

Het is al een wonder dat de medewerkers van de camping de vogels hun gang hebben laten gaan in het restaurant.
    http://wiggel.skyrock.com/

Opmerking

• reactie

Zo was ik jaren geleden eens een keer in vogelpark Walsrode, in het restaurant daar zo tussen de bloemen was een merel d'r jongen aan het voeren. Die beesten zijn daar helemaal gewend aan mensen en brengen hun jongen dan gewoon groot. Het is daar dan best druk. Als je dan ziet hoe shuw een merel in de open natuur is. B.v. in het bos, nou die zijn zo weg hoor.
      Vriendelijke groeten,
      Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
        *1 Als ik in de toekomst een nest jongen in een restaurant tussen de balken zie zitten fotografeer ik ze weer, uiteraard van afstand.

* 2 Ik zou echter nooit foto's maken van een nest in de natuur.

* 3 Als we allemaal eerlijk zijn was het voor het nestje vogels het beste geweest om heel het restaurant een aantal weken dicht te gooien maar zo werkt dat natuurlijk niet in het hoogseizoen op een camping in zuid-Frankrijk.

* 4 Het is al een wonder dat de medewerkers van de camping de vogels hun gang hebben laten gaan in het restaurant.
        *1 die beslissing heb je altijd zelf in de hand,denk echter eerst goed (hoe of wat) als je zoiets wereldkundig maakt.

*2 ook dat is een keuze,ik doe dat ook niet ,maar ook niet van ouders met jongen die nog niet geheel zelfstandig zijn etc. ( ik denk niet dat je een foto van mij kan vinden van wild nestjong o.i.d.).

*3 zo werkt dat zeker niet,maar de vogels maken zelf die keuze ( welliswaar ruim voor het campingseizoen begint maar toch.......) ik zie het gewoon net als de koolmees in de tuin in het opgehangen nestkastje.
        ( de vogels komen dus naar "de mens" toe,maar.....................dat geeft ons dan niet het recht om telkens in dat nestkastje te kijken o.i.d., mijn mening,gewoon ze hun gang laten gaan).

* 4 nou zeker ,want als er teveel poepjes op de tafel o.i.d. komen dan is het vaak gedaan hoor .

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
        Zo was ik jaren geleden eens een keer in vogelpark Walsrode, in het restaurant daar zo tussen de bloemen was een merel d'r jongen aan het voeren. Die beesten zijn daar helemaal gewend aan mensen en brengen hun jongen dan gewoon groot. Het is daar dan best druk. Als je dan ziet hoe shuw een merel in de open natuur is. B.v. in het bos, nou die zijn zo weg hoor.

Opmerking

• Reactie

Mooi zo, EIND GOED Al GOED.

Nu zal ik even weer een foto opzoeken.

Jonge Scholekster: Nu wel in beeld. Wat mij wel opgevallen is aan dit enige jong, is dat het steeds in de buurt van een hoger polletje bleef. Ter camouflage voor rovende jagers.

Pop roodborsttapuit.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• ik gun ook iedereen een goed gevoel maar niet ten koste van de vogels
            locatie kan ik je wel geven hoor, vogel zit er toch niet meer hahahahaha.
            die is lekker onderweg naar warm africa.

gr

Opmerking

• reactie

Wat lokatie vermelden betreft kan ik mij wel vinden in je uitleg. Ja het is nu eenmaal zo dat er steeds meer fotografen komen. Ook ik heb wel meegemaakt dat er rijen fotografen stonden. Internet is daar zeker debet aan.
              En dan heb je ook nog van die zondagsfotografen die de auto ff uitgaan en met een gewoon camera'tje even een "flitsende" foto gaan staan maken. Tja die verklooien het dan ook nog mooi even voor de rest.

Nou foto's nu maar.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Even voor de zekerheid, mijn opmerking was niet persoonlijk bedoeld maar in het algemeen. Laten "we" voorzichtig zijn met nesten, dat was de strekking, meer niet.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

Opmerking

• Foto van mijn 2 kleine wiepjes...

Ik ben geen krak in foto's trekken maar ik vond hem wel mooi....

Natuurlijk is niet iedereen even goed als de foto's die hier soms voor bij komen en die ik ook bewonder.

En wie weet wat het zijn ?

groetjes

Opmerking

• Tip

Maak nog eens een foto en dan zo dat jij met je rug naar het licht/raam staat.

Je zult zien dat je foto dan nog veel mooier is.

Is slecht te zien nu maar ik denk aan kakarikies. Gele.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Dat is net wat teveel tegenlicht inderdaad, wel mooi maar je ziet de vogels niet echt mooi meer.

Ik heb nog een voor mij onbekende, iemand enig idee wat het is?

Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                        Maak nog eens een foto en dan zo dat jij met je rug naar het licht/raam staat.

Je zult zien dat je foto dan nog veel mooier is.

Is slecht te zien nu maar ik denk aan kakarikies. Gele.
                        Het donkere was het juist dat ik mooi vond, en je hebt het bijna goed

Ze hebben een beetje bont...

Met flits vond ze ik ze niet mooi, en dan heb ik een nieuwere camera die heeft heel veel zandkorrels als ik een foto trok dus dat vond ik ook maar niks...

grts

Opmerking

• mooie/leuke foto van een soort die ik al lang niet meer met eigen ogen gezien heb

terpsiphone viridis Ton , als ik me niet vergist. (Terpsiphone rufiventer kan ook namelijk,maar daarvoor ,het determineren heb je het rugdek vooral nodig).
                          de familie groep lijkt sterk onderling op elkander.
                          mannen en poppen ook maar staartlengte verschilt nogal.
                          word laatste tijd vrij goed mee gekweekt. (Duitsland).
                          in nederlandse namen moet je het zoeken in Africaanse paradijsvliegenvanger, Africaanse paradijs monarch etc etc.

mvg

gele geelvoorhoofd kakarikies denk ik dan maar, kan foto niet mooi vinden ,sorry.

Opmerking

• Dankje wederom!
                            Het rugdek heb ik heaas niet op de foto, alleen een paar van deze kant. Was bij Geon Schrijver, toen er nog megaveel binnen mocht komen.

Vandaag met de hoofddirectie naar Blijdorp, deze had ik daar nog niet eerder gezien:
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek

Vandaag met de hoofddirectie naar Blijdorp, deze had ik daar nog niet eerder gezien

Opmerking

• Er is heel wat veranderd weer daar, zo zitten ook diverse oropenola's nu buiten, in de vlucht waar eerder de rode ibissen en de ara's zaten. Ik zag nog maar 3 ara's daar.

De sneeuwkruinen vliegen in de Rivierahal.
                                De woudaapjes zitten buiten bij de lepelaars, naast de trekvogelruimte.

Ook leuk, in de rivierahal, een jonge Schamalijster:

Hier is het nu takkenweer, ik blijf thuis, even de batterijen opladen weer.
                                Groet Ton,
                                www.allevogels.nl

Opmerking

Working...
                                X