Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zomaar mooie foto

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

• reactie

Broto:
    Als er een pen naast hangt en Henk3 haald hem weg, mist die toch een pen volgens mij.
    Ik heb hem netjes terug gestopt in zijn verenpakje.

Wk:
    die opgelichte vakken
    Gewoon vlekken shampoo of meer onderbelichten, probleem opgelost.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Opmerking

• gelukstreffer??

Opmerking

• Geluk of niet, dat is gewoon WAUW!
        Erg mooi Peter.
        Groet Ton,
        www.allevogels.nl

Opmerking

• Het geluk is met de d.......

Ha,, ha, goed gelukt Peter. Ga vooral zo door.

En dat bij 1/60s F5.0 en 200 iso. Die moet haast wel even zo gezeten hebben voor een paar seconden.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
            Ha,, ha, goed gelukt Peter. Ga vooral zo door.

En dat bij 1/60s F5.0 en 200 iso. Die moet haast wel even zo gezeten hebben voor een paar seconden.
            ik denk dat ik hem bevroren heb met de flits.

dat lijkt me sterk dat hij zo een paar sec, blijft zitten.

zo als ik al schreef , Een gelukstreffer. !!!

Opmerking

• Deze was ook bijna gelukt.

Rbtp pop:
              Jammer dat ze d'r oogvlies over het oog getrokken had.

Man rbtp op rikkepaaltje:
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Wk: Gewoon vlekken shampoo of meer onderbelichten, probleem opgelost.

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

Mijn website:

Opmerking

Je punt was mij denk ik wel duidelijk. Ik denk dat het toch simpeler is dan je nu zelf denkt.

Zolang je scherm oplichtende vlekken vertoont moet je meer onderbelichten. Dat zegt dus niks over of je foto daarna nog toonbaar is.

Opmerking

• Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• waarheid als een koe

mooi betoogje Henk3

maar er word wel vaker gezegd tegen mij : geduld

tja

zo mag nu weer huisvadertje spelen.

mvg

Opmerking

• Stukkie tekst las ik later, stond er eerst niet volgens mij, ha, ha.

wk: Die foto is dus een schoolvoorbeeld van net even "te weinig" onderbelichten.
                          Dat kan je mooi zien aan het dichtgelopen wit. Is niet zo gemakkelijk, wit en zwart bij elkaar.
                          Vriendelijke groeten,
                          Henk3.

Mijn website:

Opmerking

wk:
                            Die foto is dus een schoolvoorbeeld van net even "te weinig" onderbelichten.
                            Dat kan je mooi zien aan het dichtgelopen wit. Is niet zo gemakkelijk, wit en zwart bij elkaar.
                            juist en het heeft eventjes geduurt maar "we" zijn er ,dit is dus precies wat ik dus niet bedoel met de instellingen op de camera t.o.v. wat camera aangeeft.
                            het is moeilijke materie ,ik weet het.

by the way:
                            als jij nog meer onderbelicht had met die foto dan had jij geen oog meer gezien in de kop.

mvg

ps: over dit stukkie tekst heb ik vrij lang moeten nadenken:

Oorspronkelijk geplaatst door Henk3

Ik wens je natuurlijk alle succes van de wereld maar doe wel kalm aan in de "ontwikkeling" van je talenten.

Komt allemaal goed.

Enne inderdaad is bewerking van foto's een bijzaak maar kan wel een hele goeie bijzaak zijn. Ik denk dat je een uniek persoon bent als je nooit een foto bij hoeft te gaan schaven.
                            laten er nu maar weer mooie platen langskomen in deze topic.
                            groetjes

pps: zwart met iriserende blauwe kleur is ook moeilijk hoor ( zie de vervlakking in vleugelpartij) :

met andere woorden henk3, met alleen oefenen kom je er niet ,je zal ook gewezen moeten worden op fouten en verder geholpen moeten worden, die dingen worden regelmatig gedaan bij mij maar................de info/adviezen omzetten in de foto's da's toch weer andere koek, maar soms heel soms kan ik heel goed luisteren en dingen in mij opnemen. ( en daar ga ik dan mee aan de slag).
                            het is een proces maar het proces gaat mij te langzaam, geef mezelf nog een poosje de tijd en dan ga ik erkennen dat ik niet kan fotograferen, heel simpel.

Opmerking

• Ha, ha,

En jij wil zeggen dat je niet kan fotograferen wk, man man wat een mooie plaat. Ga toch op een paaltje zitten, ha, ha. Dit is gewoon een super plaatje volgens mij.

Belichting heb je op 0,0 Ik denk dat je in dit geval dus minimaal - 0,3 onder had moeten belichten.

Ik denk trouwens dat je niet helemaal gelijk hebt met dat onderbelichten aangaande mijn laatste tapuitman foto. Die had zeker nog een stapje meer onderbelicht moeten worden. Ik denk trouwens nu dat ik je toch niet helemaal begrijp wat je met je instellingen aan het bedoelen bent. Ik hoor er toch t.z.t. graag iets meer over van je.

Enne die camera moet je zeker niet een jaar ongebruikt in je kast laten liggen, daar is niemand mee gebaat. Jij zeker niet. Dat is ook niet de strekking van mijn verhaal.

Nou klooi lekker verder, doe ik ook.
                              Vriendelijke groeten,
                              Henk3.

Mijn website:

Opmerking

• [QUOTE=Henk3;103849]En jij wil zeggen dat je niet kan fotograferen wk, man man wat een mooie plaat. Ga toch op een paaltje zitten, ha, ha. Dit is gewoon een super plaatje volgens mij.

Juist Henk3 juist.

Maar jouw rbt serie mag er ook wezen hoor.

Winterkoning nog van harte gefeliciteerd uiterdaad van mij naar jou.
                                Dat je maar een grote jongen mag worden hahahahaha .
                                Ik moet je nog steeds mailen maar dat komt echt.

ps Wk: mooi pleidooi in de jappen topic bravo
                                mvg Gerard 6

Opmerking

Working...
                                X